Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Uppringd av antipiratbyrån!

Blev lite nervös idag när nån som hette Henrik (kommer inte ihåg efternamnet men tror inte det var Ponten) ringde upp mig 17:04 på mobilen och sa sig vara från antipiratybyrån. Sade att de hade genomfört en "random scan" och att mitt IP hade visat sig ladda ner (kanske upp, men rätt säker på att han sa ner) följande:

Två bondfilmer
Sex and the City avsnitt
Massa mp3or

Har inte laddat nåt på 2 månader och aldrig bond och sex and the city så jag vet att de två översta grejerna är falska.

Då sa han att nån annan kan ha laddat ner på mitt abonnemang.
Men min dator är fysiskt ansluten till routern och jag använder inte trådlöst. Men går det trådlösa ändå att använda? Säkrade inte routern med lösenord förräns nån vecka sen heller....kanske hade nåt innan också men inte säker....
Säkrade det precis iaf. Anslut nya stationera automatiskt var tydligen på....aja, lär sig nåt nytt varje dag tydligen....

Efter drygt 10min så kunde han inte prata längre utan hade fler o ringa o la på. Tänkte på att jag glömde fråga följande:

Vilket IPnr har jag? (Han sa bara att det var mitt IP. Aldrig numret)
Vad heter jag? (Hade blitt rädd om han vetat det!)
Hur f***n fick han mitt mobilnr?? Har kontantkort och varken mitt hemnr eller mobilnr finns på hitta.se och eniro. Ska ju vara omöjligt att få reda på nåns mobilnr om de har kontantkort så fattar ej hur de gjort isåfall.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske har du någon skojfrisk kompis?

Permalänk
Medlem

Någon som skojjar med dig.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ingen röst jag kände igen. Sen var hans accent från sthlm o göteborg typ. Han var inte här nerifrån iaf.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

lumpen kompis till någon av dina kompisar?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

När jag har haft med poliser att göra motringer jag alltid och det efter att jag kollat upp telefonnummret på google och eller eniro. De jag har haft kontakt med har aldrig haft några problem med det och det bör alltså inte "Antipiratbyrån" ha heller. Det är ett bra sätt att screena skojjarna.

Och de kontakter med polisen jag haft har varit abusefall och våldtäkteutredningar för communities jag jobbat på.

Permalänk
Medlem

Känns ju garanterat som att det är någon som skojjar med dig. Att det dessutom är lördag talar ju för den saken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Troligt att Herr Pontén sitter och ringer ut själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Troligt att Herr Pontén sitter och ringer ut själv.

Det är det väl ingen som har sagt?

OnT: Jag tror du kan vara lugn.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

http://www.busring.se/bus-nrj-buset.html

Ett av alternativen att spela upp är bland annat

"Bland annat har det laddats ner 12 stycken filmer. Bland annat senaste bondfilmen och en massa avsnitt av Sex and the City. Och 40 mp3-filer. Det är trots allt en ganska stor mängd upphovsrättsskyddat material"

"Troligt att Herr Pontén sitter och ringer ut själv."

Var ingen som påstod, utan att det bara var någon "Henrik", vilket visade sig vara "Henrik Fliklund"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Det är det väl ingen som har sagt?

OnT: Jag tror du kan vara lugn.

Läste lite väl snabbt..

Permalänk
Medlem

Måste ju isåfall vara från Busring.se

"Hejsan jag heter Henrik Fliklund från Antipiratbyrån"

"jag har några fler som jag ska ringa till."

"Vi gör en del så kallade random scans."

Måste säga att de lyckades ganska bra!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

haha skön busringning

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Fan... jag hade bara slängt på luren om nån sån hade ringt... Surt för polaren som betalat för en busringning

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Varför inte kolla vem som ringt upp mobilen.

Permalänk
Medlem

De använder naturligtvis dolt nummer.

Riktigt skön busringning. Fast man förstår ju ganska fort att det är någon som driver med en, har själv blivit utsatt. Toppen busringning om man vill skrämma några polare