Permalänk

snittbetyget säger ingenting, recensenter med bra smak gör. eurogamer var bland de enda som hade stake nog att ge resident evil 5 betydligt lägre än snittet också vilket i mitt tycke var rätt gjort.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
snittbetyget säger ingenting, recensenter med bra smak gör. eurogamer var bland de enda som hade stake nog att ge resident evil 5 betydligt lägre än snittet också vilket i mitt tycke var rätt gjort.

Smaken är som baken eftersom Resident Evil var enligt mig ett av dom bästa spel som gjorts de senaste åren!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Då har man beställt och väntar med iver kommer nog inte få det förrns 2 el 3 Juni (Amazon.co.uk)

Btw: Gametrailers gav spelet 9.0 i betyg, och de ger rätt konstruktiv kritik dessutom.

Permalänk
Medlem

Fick det idag och har spelat det i några timmar nu, tycker spelet är bra, har inte märkt några pop-ups än, och har allt glidit runt på tågbanorna ett tag. Inga framedrops heller, flyter på bra.

Det enda är väl att siduppdragen är lite enformiga, inte tråkiga men ibland får man samma.

Beställde spelet från webhallen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Spelade demot hos syrran igår.
Tyckde det var små roligt men fruktansvärt dåligt när det kom till klättra friheten, karn sögs imot väggarna för att kunna greppa dom lättare vilket gjorde det jätte svårt att falla ner längs väggar utan att han hela tiden skall sugan mott grejor som han kan greppa.
Inbiten Crackdown spelare som man är så kändes spelet sådär, enda roliga var när man fick testa med max inFamous nivå (ond) då bomberna delade sig i ca 5 delar innan dom exploderade men det blir nog old rätt fort antar jag i hela spelet.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen köpt en TV, slog till på Infamous samtidigt. Spännande spel än så länge, kör på Ond i första omgången. Sen blir de nog en runda till fast god

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Håller med, riktigt skoj! Väl värt ett högt betyg i mina ögon. Har kommit en bra bit in på min första runda, först som good guy.

Permalänk
Medlem

Jag började också som Good Guy, känns dock som att det är jobbigare än att vara ond.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Jag började också som Good Guy, känns dock som att det är jobbigare än att vara ond.

Jaså hur då? precis också börja spela om det som ond nämligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yulaw
Jaså hur då? precis också börja spela om det som ond nämligen.

Kanske beror på hur god man vill spela Försökte undvika all ond-xp som god, alltså försökte undvika att råka döda de fiender som blivit "fängslade" och även undvika att döda civila trots att de inte gav ond-xp om man gjorde det.

Som ond, vilket jag kör nu, plöjer jag genom fiender och civila Gör fighterna lite enklare.

Permalänk

Spelade demot på ps3 för ett tag sen, verkar grymt kul, kommer att köpa det när lite billigare.

Permalänk

Blir köp nästa månad tror jag... Har en sprillans ny 50-tums plasma som behöver en utmaning

Står mellan detta och Killzone 2... men jag tror detta faller mig mer i smaken.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Kanske beror på hur god man vill spela Försökte undvika all ond-xp som god, alltså försökte undvika att råka döda de fiender som blivit "fängslade" och även undvika att döda civila trots att de inte gav ond-xp om man gjorde det.

Som ond, vilket jag kör nu, plöjer jag genom fiender och civila Gör fighterna lite enklare.

Lite sent kanske, men precis. Man bara plöjer genom allt och alla, kastar "granater" lite överallt och så.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Har lirat igenom det som ond nu en gång... Men jävlar vad kort spelet känns... Jag fick ingen känsla för karaktärerna och alla stadsdelar såg identiska ut, väldigt svårt att få en känsla för de olika kvarteren och därmed också svårt att bry sig... Nä, jag är tyvärr rätt besviken, jag hade hoppats på mer med tanke på kritiken det fått. Blir till å nöta mer Gta IV och Fallout 3 i väntan på Mafia 2

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3