Ny dator [Windows 7?]

Permalänk
Medlem

Ny dator [Windows 7?]

Nu är det så att jag håller på att bygga ihop min nya dator.. Med delar som:
Phenom II 940, 4gb ddr2 1066mhz, gtx260, osv..

Valet står just nu mellan:
Windows XP 64-bit
Windows Vista 64-bit
Windows 7 64-bit

Men som jag har förstått det så är XP 64-bit väldigt dåligt, då det knappt finns drivisar till det.. Så antingen Vista eller 7 blir det..

Vad tycker ni, och VARFÖR? Har hört att 7 ska vara snabbare, men har Vista några fördelar?

Permalänk
Medlem

Tycker du ska köra på Windows 7 RC .. ganska stabilt för de flesta iaf - det känns dumt att lägga ut en massa pengar på en vista licens när Win 7 inte är så långt borta. Har du en massa cash som bränner i fickan kan du köpa Vista home premium OEM 64 tillsvidare

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Money is not an issue... Vill bara ha det som är bäst för tillfället..

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska köra på Windows 7 - Varför? Jag upplever det som snabbare och mer optimerat än vista. Det finns en liten risk med kampatibilitetsproblem, men jag har inte råkat ut för något sen jag installerade ECn.

Permalänk
Medlem

W7 RC x64 utan tvekan.

Är av ren lathet som jag inte kör med det på HTPCn. Det är hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Och det är inga problem att ladda ner det på en gammal dator - bränna ut det - och installera det på en helt ny dator som aldrig haft ett OS installerat tidigare?

Tyckte nämligen jag läste något om att man behöver en windowsversion installerad för att få det att funka... eller!?

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLayer
Och det är inga problem att ladda ner det på en gammal dator - bränna ut det - och installera det på en helt ny dator som aldrig haft ett OS installerat tidigare?

Tyckte nämligen jag läste något om att man behöver en windowsversion installerad för att få det att funka... eller!?

Ja, det fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLayer
Tyckte nämligen jag läste något om att man behöver en windowsversion installerad för att få det att funka... eller!?

lol .. NEJ !

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Låter ju underbart! Laddade ner det igår (Windows 7 64-bit RC1), ska väl installera idag/imorgon

Permalänk
Medlem

Re: Ny dator [Windows 7?]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejv
Nu är det så att jag håller på att bygga ihop min nya dator.. Med delar som:
Phenom II 940, 4gb ddr2 1066mhz, gtx260, osv..

Valet står just nu mellan:
Windows XP 64-bit
Windows Vista 64-bit
Windows 7 64-bit

Men som jag har förstått det så är XP 64-bit väldigt dåligt, då det knappt finns drivisar till det.. Så antingen Vista eller 7 blir det..

Vad tycker ni, och VARFÖR? Har hört att 7 ska vara snabbare, men har Vista några fördelar?

Tänkte bara höra hur det gått för dig! Hur det funkar med ditt OS osv!

Sitter nämligen själv i datorköpstankar och hade tänkt mig liknande delar som du skrivit ovanför. Har ju inte hängt med alls i datorvärlden på länge. Men har förstått så mycket att man ska ha 64-bits OS för att utnyttja minnena max. Sen helt plötsligt dök det upp nått Windows 7, som jag inte hört ett jota om tidigare

Så för att få lite klarhet så lånar jag tråden lite till. Hur funkar det här Windows 7?
Laddar man ner en beta-version nu gratis?

Och hur funkar den om det bara är beta?

Det är alltså ingen idé att lägga pengar på ett Vista 64-bits OS nu till min dator som jag snart tänkte köpa?

MVH

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

Har en sprillans nya dator med windows 7 RC 7100, 64 bit. Fungerar helt perfekt, skönt att veta att det är gratis i 1 år till också! Sen får man se vad som händer efter det..

Spel fungerar också bra. Testat mirrors edge, cod 5, GTA IV och alla flyter på felfritt med gtx 260 + AMD 720.