Permalänk
Avstängd

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5283239.ab

Är på jobbet för tillfället och hinner inte besvara den nonsens som Sentenced och David R sprider här på forumet.

Men för den som är intresserad kan man idag läsa på aftonbladet, Henning Mankell skriver om sin senaste resa och erfarenheter från Israel/Palestina.

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
http://www.aftonbladet.se/kultur/article5283239.ab

Är på jobbet för tillfället och hinner inte besvara den nonsens som Sentenced och David R sprider här på forumet.

Men för den som är intresserad kan man idag läsa på aftonbladet, Henning Mankell skriver om sin senaste resa och erfarenheter från Israel/Palestina.

visst är det synnerligen intressant att se hur araber behandlas, men det jag reagerade mest på var

Citat:

I mitten av en stad med 40 000 palestinier har 400 judiska bosättare beslagtagit en del av centrala staden. De är brutala, tvekar inte att när som helst angripa sina palestinska grannar. Varför inte pissa dom i huvudet från högt belägna fönster? Vi såg en dokumentation där bland annat bosättarkvinnor, inklusive deras barn, sparkar och slår på palestinska kvinnor, utan att militären ingriper. Det är därför det i Hebron finns människor som i solidaritetens namn frivilligt följer palestinska barn fram och tillbaka till skolan. Dessa 400 bosättare bevakas dygnet runt av 1 500 israeliska soldater! Varje bosättare har ständig livvakt av 4–5 personer. Bosättarna har dessutom rätt att bära vapen.

idiotiska människor som flyttat dit(de 400 menar jag då), lite som att jag som svensk(blond & blå ögd) skulle flytta till rosengård(spelar på fördomar här, sorry), men det att de har 1500 soldater kring sig, och att de har rätt att bära vapen får en att förundras...

men sen är ju aftonblaskan lite "smått" rödfärgad, men om du har lust kan du ju länka till andra organisationers rapporter om hur det är nere i Israel:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
att "anlägga" en judisk(syftar på religion här, inte "ras") nationalstat där majoriteten i själva området och områden kring tillhört annan religion är enligt mig att inbjuda trubbel, judendom må ha funnits där kontinuerligt i ca 3500 år, men har inte varit majoritet under alla de 3500 åren, Israel är även Kristendomens "ursprungsplats" och kristen närvara har funnit där även under de "ynka" 2000 åren religionen funnits, har kristna även rätt till en kristen nationalstat där då?

Om gruppen med kristna hade varit tillräckligt stor, haft en sammanhållning att bilda en nation kring och så önskat - självklart, varför inte? Det fanns som sagt ingen stat i området, bara en massa människor med olika etnicitet, religion och ursprung. Det var inget som var givet eller betämt på förhand att det skulle bli en, två eller fyra stater.

[QUOTE]
sen så undrar jag vad jag inte har någon som helst koll på? jag skrev bara min åsikt om vad jag tyckte om grundandet av Israel på platsen där den ligger idag.
[/QUOTE]

Tänkte faktiskt på dina inlägg i allmänhet ocn dina skriver om Transjordanien i synnerhet. Man kan bara ha de åsikter du har (att Israel ligger fel o.s.v.) om man inte har tillräcklig koll på läget, vilket är fallet om man enbart förligtar sig på det man får veta i exempelvis svensk media, det kan låta hårt men det är alldeles uppenbart så det är i ditt fall.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
men sen är ju aftonblaskan lite "smått" rödfärgad

Att länka till aftonbladet kultur är till att börja med ungefär som att länka till valfri vänsterextrem sida. Men framförallt är inte Henning Mankell någon som sitter inne med någon tung kunskap i ämnet eller har den minsta trovärdighet öht. Han är snarare helt i armarna på arabdiktaturerna.

Vänd på steken, hur kommer det sig att det inte kan bo 400 judar i en stad med 40000 personer utan att de måste beväpna sig och skyddas av soldater? Finns det någon lag eller liknande som förbjuder judar att bo på dessa områden?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Att länka till aftonbladet kultur är till att börja med ungefär som att länka till valfri vänsterextrem sida. Men framförallt är inte Henning Mankell någon som sitter inne med någon tung kunskap i ämnet eller har den minsta trovärdighet öht. Han är snarare helt i armarna på arabdiktaturerna.

Vänd på steken, hur kommer det sig att det inte kan bo 400 judar i en stad med 40000 personer utan att de måste beväpna sig och skyddas av soldater? Finns det någon lag eller liknande som förbjuder judar att bo på dessa områden?

anledningen till att jag tycker det är ett korkat beslut att bosätta sig där är för grannarna hatar dom?

sen har jag nämnt transjordanien en gång, såg det på svenska wikipedia, skrev här, såg sedan på en karta vilket område av Palestina mandatet det var menat ligga i, tog sedan tillbaka mitt uttalande, wow, vilken tabbe jag gjort?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
anledningen till att jag tycker det är ett korkat beslut att bosätta sig där är för grannarna hatar dom?

Judar ska alltså inte bo på västbanken, iaf inte innan de accepterar att de blir attackerade, och blonda och blåögda ska inte flytta till rosengård.

Några fler etniska grupper eller folk med olika hår- och ögonfärg som inte ska bo i samma område?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Judar ska alltså inte bo på västbanken, iaf inte innan de accepterar att de blir attackerade, och blonda och blåögda ska inte flytta till rosengård.

Några fler etniska grupper eller folk med olika hår- och ögonfärg som inte ska bo i samma område?

inte ska, BÖR inte, integrationen/assimileringen mellan folkgrupper är väl inte så jätte bra i vare sig västbanken eller rosengård?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
inte ska, BÖR inte, integrationen/assimileringen mellan folkgrupper är väl inte så jätte bra i vare sig västbanken eller rosengård?

Fråga dig själv vad som är problemet egentligen. Är det att det bor judar på västbanken/blonda och blåögda i rosengård som är korkat eller är det att de hatas och attackeras?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Fråga dig själv vad som är problemet egentligen. Är det att det bor judar på västbanken/blonda och blåögda i rosengård som är korkat eller är det att de hatas och attackeras?

naturligtvis är det korkat att hata folk bara så där, speciellt som nere i västbanken(bloddrickande judar osv) men att flytta till områden där man vet om att man kommer bli hatad är nästa lika korkat.

men hur är det med Israelisk trupp inne i västbanken då? ses inte de som ockupationsstyrka i omvärldens ögon?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Vilket visar att det inte fanns någon som helst nationell sammanhållning, mognad eller känsla för en arabisk-palestinsk stat. De araber som bodde i området var araber rätt och slätt, från hela arabvärlden. De var palestinier endast i den mening att de, tillsammans med bl.a. judar, befann sig i ett område som kallades palestina, de var INTE palestinier som i att de kände tillhörighet till en tänkt palestinsk nation. Det gjorde däremot judarna och därför bildades också Israel. Man kan därför säga (och konstatera) att den enda palestinska stat som någonsin existerat är Israel, Israel består av de människor som bodde i området som kallas palestina, d.v.s. både judar och araber.

Någon skriver (inte en forskare, så jag vet inte hur sant detta är, så jag tvekar att posta detta, men gör det ändå):
"Israel bildades på ett villkor som FN krävde och det är resolutionen 194 som ger alla palestinska flyktingar rätt att återvända till sina hem som de förlorade 1948 Israel accepterade denna resolution och lovade att låta palestinierna komma tillbaka men höll inte sitt löfte. Vad som gäller nu är att Israelerna måste förverkliga resolutionen 194 som de själva accepterade." Men som Dave R menar så är FN resolutioner emot Israel inte vatten värda. Men alla FN resolutioner som stödjer Israel är bra och måste följas utav alla andra??

Här har vi lite FN resolutioner som bl.a. säger att Israel måste sluta ockupera Palestina. Varför använder FN ordet "Palestina" om inte Palestina finns som ett land? Palestina finns som ett land, eftersom Palestina är erkänt av FN (vilket man ser i resolutionerna). Även om det inte fanns något Palestina, så ska marken ändå ges tillbaka till Palestinierna enligt FN resolutioner. Kontentan är att marken ska tillbaka enligt FN resolutionerna. Spelar roll vad de heter.
http://www.mediamonitors.net/michaelsladah&suleimaniajlouni1....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Varför är det fel plats? Du får det att låta som en slump att det blev just där vilket är rent nonsens. Vilken plats kunde vara lämpligare än en plats där det inte finns någon stat och med kontinuerlig judisk närvaro sedan ~3500 år och alltså judarnas "ursprungsplats".

Du ska iaf ha credit för att att du är så öppen med att du inte har någon som helst koll.

Angående att judar har rätt till Israel pga de varit där 3500 år, så finns det många som anser att 80% av judarna i Israel härstammar egentligen från Sovjetunionen sedan 800 talet, t.ex. sionisten och akademikern Arthur Koestler skriver det själv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Koestler

Alltså är det inget jag ljuger ihop, vilket du påstod. Jag ljuger inte ihop något själv, jag bara postar här vad andra skriver.

http://198.62.75.1/www2/koestler/
"The Jews of our times fall into two main divisions: Sephardim and Ashkenazim. The Sephardim are descendants of the Jews who since antiquity had lived in Spain... In the 1960s, the number of Sephardim was estimated at 500,000. The Ashkenazim, at the same period, numbered about eleven million. Thus, in common parlance, Jew is practically synonymous with Ashkenazi Jew."

Och han var sionist.

Om ni vill ha lite mer trovärdighet, så får ni gärna sluta posta länkar till den statliga institutionen "Levande Historia". Ni kan lika gärna posta direkt till AIPAC isåfall. Posta hellre till något mera seriöst ställe än "Levande Historia" som hela forskarSverige vänder sig emot.

Pro israelen Göran Persson startade FFLH (antagligen pga hans fru Anitra Steens ursprungsland), som verkar vara en helt igenom oseriös statlig myndighet som används utav Israeliska lobbyns syften. "Studierna" som presenteras har fått massiv kritik utav riktiga forskare. Om fler än 250 akademiska forskare och professorer har skrivit under en protest mot icke seriös verksamhet, så undrar jag hur många fler forskare som inte skrivit under. Om många många forskare är skeptiska mot det som FFLH producerar ("en statlig myndighet ska inte skriva historia, det ska forskare och historiker göra"), så är jag också skeptisk. Googla lite på "kritik FFLH" => många tusen träffar. "Undersökningarna" och rapporterna som gjorts är helt sjuka. Se massiv kritik även på det Israel kontrollerade wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Forum_f%C3%B6r_levande_historia

http://jinge.se/allmant/lagg-ner-forum-for-levande-historia.h...

http://motbilder.se/2008/01/20/henrik-bachner-citatfusk-och-f...

http://ejnermark.blogspot.com/2008/01/henrik-bachner-gr-bort-...

Rachel Corrie var en amerikansk fredsaktivist som reste ned till Israel för att försöka skydda palestinierna mot de "fredliga" israelerna. Hon skrev dagbok om livet där. Mycket skakande förstahandsuppgifter. När Israelerna ville riva massa hus ställde hon sig framför bulldozern. Och blev överkörd och dödades (precis som flera andra fredsaktivister
http://mrgalahad.wordpress.com/2009/06/03/amerikan-skjuten-i-...
). Israel beklagade "misstaget". Hennes dagbok släpptes fria och blev en pjäs som gått för fulla hus. I USA fanns AIPACfolk efter teaterföreställningar som berättade hur det egentligen låg till, att Rachel missuppfattat allting, att dagböckerna var felaktiga. Att Israeler är extremt fredliga och vill inget hellre. Här nedan står mera om Rachel Corries liv och utdrag ur dagböckerna. Det är en lång och ingående historia om dagliga vardagslivet i det ockuperade Palestina. Läs den och försök bilda er egen uppfattning om hur dagliga livet är därborta (förutsatt att hon inte ljugit ihop allting som pro israelerna antagligen kommer att påstå snart). Börja längst ned.
http://sandberg.be/vindskupan_hem/tag/rachel-corrie/

Angående AIPACs makt, så har ingen erkänt att AIPAC har mycket makt. Tvärtom menar ni att jag ljuger ihop allting om AIPAC och postar rena lögner. AIPAC har inte alls makt, menar ni. Jag bara hatar Israel och postar rena lögner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
sen har jag nämnt transjordanien en gång, såg det på svenska wikipedia, skrev här, såg sedan på en karta vilket område av Palestina mandatet det var menat ligga i, tog sedan tillbaka mitt uttalande, wow, vilken tabbe jag gjort?

Skrivningen om jordanien var den senaste av en lång rad av liknande uttalanden, det är bara att vi backar i tråden för fler exempel. Jag talade som sagt om hela din medverkan i denna tråd, det genomgående temat är okunskap eller otillräcklig kunskap. Men det var menat som positiv kritik, det är bra att du är så öppen med att du inte har någon koll. Om det inte varit så hade du hamnat i samma fack som saddam&co, nu går du att ta med en klackspark.

[QUOTE]
naturligtvis är det korkat att hata folk bara så där, speciellt som nere i västbanken(bloddrickande judar osv) men att flytta till områden där man vet om att man kommer bli hatad är nästa lika korkat.
[/QUOTE]

Även här visar du på bristande kunskap, har du funderat på varför vissa judar så gärna vill bo på dessa områden, jag kan hålla med om att det verkar helt galet och vissa bosättare beter sig dessutom som idioter, men varför vill de så gärna bo där? Tror du det är för att de är blodtörstiga bråkstakar i största allmänhet som är ute efter världsherravälde och detta är det första steget, eller kan det ha något med en över 3000 år lång historisk anknytning till området?

[QUOTE]
men hur är det med Israelisk trupp inne i västbanken då? ses inte de som ockupationsstyrka i omvärldens ögon?
[/QUOTE]

Du har ju själv formulerat det som att Israel ockuperar områden utan ägare. "Den olagliga ockupationen" går helt enkelt inte att härleda, oavsett vad det står i vissa FN-resolutioner. Man har gjort bort sig där helt enkelt.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Någon skriver (inte en forskare, så jag vet inte hur sant detta är, så jag tvekar att posta detta, men gör det ändå):
"Israel bildades på ett villkor som FN krävde och det är resolutionen 194 som ger alla palestinska flyktingar rätt att återvända till sina hem som de förlorade 1948 Israel accepterade denna resolution och lovade att låta palestinierna komma tillbaka men höll inte sitt löfte. Vad som gäller nu är att Israelerna måste förverkliga resolutionen 194 som de själva accepterade." Men som Dave R menar så är FN resolutioner emot Israel inte vatten värda. Men alla FN resolutioner som stödjer Israel är bra och måste följas utav alla andra??

Här har vi lite FN resolutioner som bl.a. säger att Israel måste sluta ockupera Palestina. Varför använder FN ordet "Palestina" om inte Palestina finns som ett land? Palestina finns som ett land, eftersom Palestina är erkänt av FN (vilket man ser i resolutionerna). Även om det inte fanns något Palestina, så ska marken ändå ges tillbaka till Palestinierna enligt FN resolutioner. Kontentan är att marken ska tillbaka enligt FN resolutionerna. Spelar roll vad de heter.
http://www.mediamonitors.net/michaelsladah&suleimaniajlouni1....

Angående att judar har rätt till Israel pga de varit där 3500 år, så finns det många som anser att 80% av judarna i Israel härstammar egentligen från Sovjetunionen sedan 800 talet, t.ex. sionisten och akademikern Arthur Koestler skriver det själv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Koestler

Alltså är det inget jag ljuger ihop, vilket du påstod. Jag ljuger inte ihop något själv, jag bara postar här vad andra skriver.

http://198.62.75.1/www2/koestler/
"The Jews of our times fall into two main divisions: Sephardim and Ashkenazim. The Sephardim are descendants of the Jews who since antiquity had lived in Spain... In the 1960s, the number of Sephardim was estimated at 500,000. The Ashkenazim, at the same period, numbered about eleven million. Thus, in common parlance, Jew is practically synonymous with Ashkenazi Jew."

Och han var sionist.

Om ni vill ha lite mer trovärdighet, så får ni gärna sluta posta länkar till den statliga institutionen "Levande Historia". Ni kan lika gärna posta direkt till AIPAC isåfall. Posta hellre till något mera seriöst ställe än "Levande Historia" som hela forskarSverige vänder sig emot.

Pro israelen Göran Persson startade FFLH (antagligen pga hans fru Anitra Steens ursprungsland), som verkar vara en helt igenom oseriös statlig myndighet som används utav Israeliska lobbyns syften. "Studierna" som presenteras har fått massiv kritik utav riktiga forskare. Om fler än 250 akademiska forskare och professorer har skrivit under en protest mot icke seriös verksamhet, så undrar jag hur många fler forskare som inte skrivit under. Om många många forskare är skeptiska mot det som FFLH producerar ("en statlig myndighet ska inte skriva historia, det ska forskare och historiker göra"), så är jag också skeptisk. Googla lite på "kritik FFLH" => många tusen träffar. "Undersökningarna" och rapporterna som gjorts är helt sjuka. Se massiv kritik även på det Israel kontrollerade wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Forum_f%C3%B6r_levande_historia

http://jinge.se/allmant/lagg-ner-forum-for-levande-historia.h...

http://motbilder.se/2008/01/20/henrik-bachner-citatfusk-och-f...

http://ejnermark.blogspot.com/2008/01/henrik-bachner-gr-bort-...

Rachel Corrie var en amerikansk fredsaktivist som reste ned till Israel för att försöka skydda palestinierna mot de "fredliga" israelerna. Hon skrev dagbok om livet där. Mycket skakande förstahandsuppgifter. När Israelerna ville riva massa hus ställde hon sig framför bulldozern. Och blev överkörd och dödades (precis som flera andra fredsaktivister
http://mrgalahad.wordpress.com/2009/06/03/amerikan-skjuten-i-...
). Israel beklagade "misstaget". Hennes dagbok släpptes fria och blev en pjäs som gått för fulla hus. I USA fanns AIPACfolk efter teaterföreställningar som berättade hur det egentligen låg till, att Rachel missuppfattat allting, att dagböckerna var felaktiga. Att Israeler är extremt fredliga och vill inget hellre. Här nedan står mera om Rachel Corries liv och utdrag ur dagböckerna. Det är en lång och ingående historia om dagliga vardagslivet i det ockuperade Palestina. Läs den och försök bilda er egen uppfattning om hur dagliga livet är därborta (förutsatt att hon inte ljugit ihop allting som pro israelerna antagligen kommer att påstå snart). Börja längst ned.
http://sandberg.be/vindskupan_hem/tag/rachel-corrie/

Angående AIPACs makt, så har ingen erkänt att AIPAC har mycket makt. Tvärtom menar ni att jag ljuger ihop allting om AIPAC och postar rena lögner. AIPAC har inte alls makt, menar ni. Jag bara hatar Israel och postar rena lögner.

Det är inte en citering från levande historia egna texter utan en vetenskaplig text som är presenterad där med källhänvisningar och källkritisk granskning. Forum för Levande historia är fortfarande en institution i Sverige. Dina länkar hänvisar t.ex. till wikipedia och bloggar, inser du inte ironin att ifrågasätta källkritik genom att länka till sådant?

Källhänvisningslistan i texten är lång. Så vilken av alla källor som han hänvisar till menar du är inkorrekt?

*** EDIT ***

Texten återigen, den tål att tänkas på och den är fullt legitimerad och det är inget underligt med den förutom om man nu skyggar för sanningen:

"Antisemitismen är i dag en naturlig del av det offentliga samtalet i Mellanöstern. Judiska stereotyper odlas i barnprogram, nyhetskanaler och av politiker. Samtidigt lockas ungdomar av radikala islamistiska grupper i Mellanöstern och Europa. Bland dessa grupper är den antijudiska retoriken en viktig del i beskrivningen av den politiska situationen i Mellanöstern.
"

http://www.levandehistoria.se/node/181

Vad är det i de där raderna som inte stämmer menar du? Finns det inte judiska stereotyper och även barnprogram som odlar sådana? Är inte Mein Kampf en storsäljare i mellanöstern?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Det är inte en citering från levande historia egna texter utan en vetenskaplig text som är presenterad där med källhänvisningar och källkritisk granskning. Forum för Levande historia är fortfarande en institution i Sverige. Dina länkar hänvisar t.ex. till wikipedia och bloggar, inser du inte ironin att ifrågasätta källkritik genom att länka till sådant?

Nej jag förstår inte ironin genom att länka till sånt. Har du läst invändningarna mot "undersökningarna"? Det finns flera länkar vidare, till professorer etc som totalsågar "undersökningarna". Om du vill kan jag klistra in de länkarna, så kanske du ser att det är inte lite "bloggar och wikipedia" som är det viktiga. Utan det viktiga är att de i sin tur länkar vidare till forskare som totalsågar FFLH. T.ex. här är ett upprop mot FFLH pga oseriös verksamhet, skriven av mer än 250 forskare, som jag pratade om. Jag pratade inte om lite bloggar av privatpersoner, men de bloggarna länkar vidare till det jag pratar om, att stora delar utav forskarSverige vänder sig emot FFLH rent officiellt. Och för varje forskare som inte uttalar sig offentligt, så finns det fler forskare som instämmer men håller tyst. Så bloggarna var alltså helt oviktiga, jag försöker ge seriösa och akademiskt tunga länkar.
http://www.dn.se/opinion/debatt/regeringen-gor-historia-till-...

Bloggarna samlar alltså ihop flera andra länkar till forskare, etc. Kanske borde jag klistrat in de forskar länkarna istället, för att posta länkar till bloggarna, som leder vidare till forskare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Källhänvisningslistan i texten är lång. Så vilken av alla källor som han hänvisar till menar du är inkorrekt?

Jag förstår inte vad du menar. Förtydliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam

Angående att judar har rätt till Israel pga de varit där 3500 år, så finns det många som anser att 80% av judarna i Israel härstammar egentligen från Sovjetunionen sedan 800 talet, t.ex. sionisten och akademikern Arthur Koestler skriver det själv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Koestler

Alltså är det inget jag ljuger ihop, vilket du påstod. Jag ljuger inte ihop något själv, jag bara postar här vad andra skriver.

http://198.62.75.1/www2/koestler/
"The Jews of our times fall into two main divisions: Sephardim and Ashkenazim. The Sephardim are descendants of the Jews who since antiquity had lived in Spain... In the 1960s, the number of Sephardim was estimated at 500,000. The Ashkenazim, at the same period, numbered about eleven million. Thus, in common parlance, Jew is practically synonymous with Ashkenazi Jew."

Och han var sionist.

Förstår du hur meningslöst det du håller på med är? Inte nog med att det är helt fel, det är även helt meningslöst vilket jag ska visa.

Nu ska jag länka lite som omväxling.

Om jag visar att det råder konsensus hos samtliga seriösa forskare att Arthur Koestlers hypotes är felaktig, vilket du bl.a. kan läsa om här:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Thirteenth_Tribe

Citat:

No modern mainstream scholars support Koestler's hypothesis. As Bernard Lewis wrote:

This theory… is supported by no evidence whatsoever. It has long since been abandoned by all serious scholars in the field, including those in Arab countries, where the Khazar theory is little used except in occasional political polemics.[3]

Koestler's historiography has been attacked as highly questionable by many historians; it has also been pointed out that his discussion of theories about Ashkenazi descent is largely unsupported; to the extent that Koestler referred to place-names and documentary evidence his analysis has been described as a mixture of flawed etymologies and misinterpreted primary sources.[6] Commentators have also noted that Koestler mischaracterized the sources he cited, particularly D.M. Dunlop's History of the Jewish Khazars (1954).[7]

Recent genetic research studies have largely disproven the main thesis of The Thirteenth Tribe. For example, a 2000 study of haplotypes by Hammer et al. indicates that the Y chromosomes of most Ashkenazi and Sephardic Jews are of Middle Eastern origin, containing mutations that are also common among Palestinians and other Middle Eastern peoples, yet are uncommon in the general European population. These results strongly suggest that most male ancestors of the Ashkenazi Jews can be traced primarily to the Middle East.[8]

A second study (2006) by Behar et al., based on haplotype analysis of mitochondrial DNA (mtDNA), also indicates that about 40% of the current Ashkenazi population is descended matrilineally from just four women. These four "founder lineages" were "likely from a Hebrew/Levantine mtDNA pool" originating in the Near East in the first and second centuries CE.[9]

Samt att det istället råder konsensus om att dessa judar har sitt ursprung i mellanöstern vilket bevisas både språkligt, kulturellt och genetiskt.

Precis tvärtemot vad du påstår på alla sätt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi

Citat:

Although the historical record itself is very limited, there is a consensus of cultural, linguistic, and genetic evidence that the Ashkenazi Jewish population originated in the Middle East.

Man kan även läsa

Citat:

Koestler's thesis that Ashkenazi Jews are not Semitic has become an important claim of many anti-Semitic and anti-Zionist groups

samt att Koestlers uttalade mål med boken var att skilja de bibliska judarna från de europeiska och att på så sätt försöka avväpna antisemiterna, man kan säga att det slog fel men det gör inte det han skrev mer korrekt.

Så, hade du helt fel eller hur var det nu?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Nej jag förstår inte ironin genom att länka till sånt. Har du läst invändningarna mot "undersökningarna"? Det finns flera länkar vidare, till professorer etc som totalsågar "undersökningarna". Om du vill kan jag klistra in de länkarna, så kanske du ser att det är inte lite "bloggar och wikipedia" som är det viktiga. Utan det viktiga är att de i sin tur länkar vidare till forskare som totalsågar FFLH. T.ex. här är ett upprop mot FFLH pga oseriös verksamhet, skriven av mer än 250 forskare, som jag pratade om. Jag pratade inte om lite bloggar av privatpersoner, men de bloggarna länkar vidare till det jag pratar om, att stora delar utav forskarSverige vänder sig emot FFLH rent officiellt. Och för varje forskare som inte uttalar sig offentligt, så finns det fler forskare som instämmer men håller tyst. Så bloggarna var alltså helt oviktiga, jag försöker ge seriösa och akademiskt tunga länkar.
http://www.dn.se/opinion/debatt/regeringen-gor-historia-till-...

Bloggarna samlar alltså ihop flera andra länkar till forskare, etc. Kanske borde jag klistrat in de forskar länkarna istället, för att posta länkar till bloggarna, som leder vidare till forskare.

Jag förstår inte vad du menar. Förtydliga.

Kritiken är mot institutionen på sin höjd, det säger inget om de vetenskapliga texterna. I slutet av texten finns källhänvisningar. Vad är det du reagerar på i den texten. Allt finns klart och tydligt med där så sluta larva dig?

Jag kan hitta kritik mot jordbruksverket också om jag vill. Det betyder inte att jordbruksverket har fel i det de gör. I sådant fall riktas kritiken mot just den delen av jordbruksverkets verksamhet.

Det finns alltså inte antisemitiska barnprogram eller antisemitiska såpor t.ex. utbredda i mellanöstern med miljoner med tittare, är det vad du försöker säga genom att kritisera en statlig institution?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Nej jag förstår inte ironin genom att länka till sånt. Har du läst invändningarna mot "undersökningarna"? Det finns flera länkar vidare, till professorer etc som totalsågar "undersökningarna". Om du vill kan jag klistra in de länkarna, så kanske du ser att det är inte lite "bloggar och wikipedia" som är det viktiga. Utan det viktiga är att de i sin tur länkar vidare till forskare som totalsågar FFLH. T.ex. här är ett upprop mot FFLH pga oseriös verksamhet, skriven av mer än 250 forskare, som jag pratade om. Jag pratade inte om lite bloggar av privatpersoner, men de bloggarna länkar vidare till det jag pratar om, att stora delar utav forskarSverige vänder sig emot FFLH rent officiellt. Och för varje forskare som inte uttalar sig offentligt, så finns det fler forskare som instämmer men håller tyst. Så bloggarna var alltså helt oviktiga, jag försöker ge seriösa och akademiskt tunga länkar.
http://www.dn.se/opinion/debatt/regeringen-gor-historia-till-...

Som vanligt har du totalt missuppfattat innehållet i en artikel, den artikel du länkar till ger dig inget som helst stöd för dina påståenden.

Det forskarna vänder sig mot är inte att antisemitism är utbrett i arabvärlden, faktum är att det inte är något av faktan som diskuteras överhuvudtaget, utan det man vänder sig emot är att staten öht bedriver upplysningskampanjer i historia. Detta aktualiserades pga att man nu även upplyser om kommunismens brott mot mänskligheten, inte enbart nazismens som tidigare. Det man kan fundera över är varför ingen av dessa forskare hade något att invända så länge man enbart upplyste om nazisternas brott.

För egen del tycker jag att man även ska upplysa om islamismens brott mot mänskligheten, detta tillsammans med nazism och kommunism är totalitära läror som alla hör hemma på historiens skräphög.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R

För egen del tycker jag att man även ska upplysa om islamismens brott mot mänskligheten, detta tillsammans med nazism och kommunism är totalitära läror som alla hör hemma på historiens skräphög.

bunta ihop alla religioner som en lära isf, kristendomen är väl inte särskilt trevlig den heller? sen bör väl fascismen nämnas som helhet och inte bara Nazisismen.

sen det professorerna blev upprörda över var att den nuvarande borgerliga regeringen valde att ta upp kommunismens brott mot mänskligheten, hade en sosse regering beslutat det så hade de nog inte gapat lika högt...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
bunta ihop alla religioner som en lära isf, kristendomen är väl inte särskilt trevlig den heller? sen bör väl fascismen nämnas som helhet och inte bara Nazisismen.

Inte? Det finns inga sekulära, liberala demokratier som vilar på judisk-kristen värdegrund och där dominerande religion är kristendom? Hur många sekulära, liberala demokratier finns det som vilar på och domineras av islam nu igen?

Och om det är något du tycker att levande historia ska ta upp som de inte tar upp så föreslår jag att du tar det med dem. Men du har inte någon direkt koll på vad man informerar om i detalj, eller hur?

Har saddam några svar på mina frågor än förresten?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Inte? Det finns inga sekulära, liberala demokratier som vilar på judisk-kristen värdegrund och där dominerande religion är kristendom? Hur många sekulära, liberala demokratier finns det som vilar på och domineras av islam nu igen?

Och om det är något du tycker att levande historia ska ta upp som de inte tar upp så föreslår jag att du tar det med dem. Men du har inte någon direkt koll på vad man informerar om i detalj, eller hur?

Har saddam några svar på mina frågor än förresten?

http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_inquisition

korstågen finns ju också, inga trevliga saker, kristendomen har nog mördat fler än Stalin...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
korstågen finns ju också, inga trevliga saker, kristendomen har nog mördat fler än Stalin...

Korstågen var ett defensivt företag för att förhindra muslimsk expansion.

Tycker du det är ett meningsfullt spår du gett dig in på för övrigt? Då är det bara att kontakta levande historia och se vilket gehör du får för dina idéer.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Korstågen var ett defensivt företag för att förhindra muslimsk expansion.

Tycker du det är ett meningsfullt spår du gett dig in på för övrigt? Då är det bara att kontakta levande historia och se vilket gehör du får för dina idéer.

när man talar om förintelsen brukar man säga "glöm aldrig" varför ska vi glömma vad som skett i kristendomens namn?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
när man talar om förintelsen brukar man säga "glöm aldrig" varför ska vi glömma vad som skett i kristendomens namn?

Vem har sagt något om att glömma, du är inte lite rolig du.

Det jag skrev var att Nazism, Kommunism och islamism har gemensamt att de är totalitära läror, om du förstår innebörden av det, och att det av den anledningen kan vara idé att upplysa om dem tillsammans. Ditt yrande om "kristendomen" hör inte hit öht, faktum är att det är det klart dummaste du presterat hittills i tråden.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Vem har sagt något om att glömma, du är inte lite rolig du.

Det jag skrev var att Nazism, Kommunism och islamism har gemensamt att de är totalitära läror, om du förstår innebörden av det, och att det av den anledningen kan vara idé att upplysa om dem tillsammans. Ditt yrande om kristendomen hör inte hit öht.

Katolicismen VAR en totalitär lära med väl? Vatikanen hade monopol på vad man fick lära ut, vad för vetenskap som var ok, vad man fick säga och tänka och tycka, de krävde till och med skatt av folket, _ungefär_ de problem "extrem islamistiska" länder har idag

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
...

Jag har nog aldrig varit med om maken till ogenomtänkta och förvirrade uttalanden och allmänt yrande, jag tror faktiskt inte du har den minsta aning vad du pratar om, eller vart du vill komma. Du verkar dessutom ha gjort det till en sport att driva så långt ifrån ämnet som möjligt. Men som sagt, ta den här diskussionen med levande historia istället, eller ge dig ut på korståg mot kristendomen på egen hand.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Jag har nog aldrig varit med om maken till ogenomtänkta och förvirrade uttalanden och allmänt yrande, jag tror faktiskt inte du har den minsta aning vad du pratar om, eller vart du vill komma. Du verkar dessutom ha gjort det till en sport att driva så långt ifrån ämnet som möjligt. Men som sagt, ta den här diskussionen med levande historia istället, eller ge dig ut på korståg mot kristendomen på egen hand.

svara på denna frågan då, vad gör Islamismen till en totalitär lära då? hur fungerar det i verkligheten?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
..

Du är inte på riktigt.

Till att börja med, att jämställa kristendom med islamism, vilket du gör när du vill att det ska informeras om det tillsammans med kommunism och nazism, är ungefär som att jämställa de mest liberala demokratierna i världen med de mest auktoritära och totalitära regimerna och dra dem över samma kam. Det är den överlägset värsta sortens relativism och nog det dummaste uttalande jag någonsin stött på. Alla religioner har haft samma chans att utvecklas.
En annan viktig aspekt är att det nu, till skillnad från på medeltiden, finns exempel på framgångsrika liberala och toleranta demokratier med stort utrymme för, som fungerar alldeles utmärkt i kombination med och bygger på t.ex. kristendom och kristen tro och värderingar (USA m.fl.). Men islamisterna avvisar, föraktar och rentav avskyr de idéer och värderingar dessa stater bygger på. Islamism är och kommer alltid att vara inkompatiblet med demokrati och mänskliga rättigheter, kristendom är det bevisligen inte.
Jag tänker sätta sträck i denna debatt nu och jag råder dig att göra detsamma, för din egen skull. Jag ser det nämligen som helt omöjligt att du egentligen inte greppar dessa skillnader, ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle få för sig att göra de jämförelser du gör.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du är inte på riktigt.

Till att börja med, att jämställa kristendom med islamism, vilket du gör när du vill att det ska informeras om det tillsammans med kommunism och nazism, är ungefär som att jämställa de mest liberala demokratierna i världen med de mest auktoritära och totalitära regimerna och dra dem över samma kam. Det är den överlägset värsta sortens relativism och nog det dummaste uttalande jag någonsin stött på. Alla religioner har haft samma chans att utvecklas.
En annan viktig aspekt är att det nu, till skillnad från på medeltiden, finns exempel på framgångsrika liberala och toleranta demokratier med stort utrymme för, som fungerar alldeles utmärkt i kombination med och bygger på t.ex. kristendom och kristen tro och värderingar (USA m.fl.). Men islamisterna avvisar, föraktar och rentav avskyr de idéer och värderingar dessa stater bygger på. Islamism är och kommer alltid att vara inkompatiblet med demokrati och mänskliga rättigheter, kristendom är det bevisligen inte.
Jag tänker sätta sträck i denna debatt nu och jag råder dig att göra detsamma, för din egen skull. Jag ser det nämligen som helt omöjligt att du egentligen inte greppar dessa skillnader, ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle få för sig att göra de jämförelser du gör.

jag greppar skillnaderna, men varför ska vi bara granska några sidor av världen, skulle det inte kännas bättre att städa ur sin egen garderob så mycket man kan? att kunna säga, så här dumma var vi, och vi vet om detta.

Sharia lagarna är så här dumma och finns fortfarande.
Kommunismen har gjort detta och gör detta än.
Fascismen har gjort detta.

detta handlar inte om att "dissa" världens kristna/liberala/demokratiska länder, utav påvisa hur korkade människan var förr och hur långt vi har kommit, inget land kommer liksom få skulden för mord m.m, utan snarare religionerna i fråga.

edit: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=85773...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Att länka till aftonbladet kultur är till att börja med ungefär som att länka till valfri vänsterextrem sida. Men framförallt är inte Henning Mankell någon som sitter inne med någon tung kunskap i ämnet eller har den minsta trovärdighet öht. Han är snarare helt i armarna på arabdiktaturerna.

Vänd på steken, hur kommer det sig att det inte kan bo 400 judar i en stad med 40000 personer utan att de måste beväpna sig och skyddas av soldater? Finns det någon lag eller liknande som förbjuder judar att bo på dessa områden?

Du är ju bara för mycket. Att likställa Aftonbladet, som är Sveriges största tidning med "vänsterextremism" vittnar tydligt om hur långt till höger du själv måste vara. Brunhöger med största sannolikhet. Den slutsatsen drar jag inte bara efter den kommentaren, jag förstod det redan genom ditt obönhörliga försvar av den rasism, kolonalism och terrorism som Israel bedriver mot sina grannar.

Du kan inte mena allvar med att försvara illegala israeliska bosättare? Jag antar att du skulle tycka att det var okej att jag tex kom hem till dig och sköt på dig, ställde mig och urinerade på din flickvän och om du försökte försvara dig så skulle jag skjuta ihjäl dig?

Det är nämligen precis det som bosättarna gör. Alla har fattat det - utom du.

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Du är ju bara för mycket. Att likställa Aftonbladet, som är Sveriges största tidning med "vänsterextremism" vittnar tydligt om hur långt till höger du själv måste vara.

Det är inget kontroversiellt eller konstigt alls. Tidningarnas kultursidor är ofta tillhåll för ytterlighetsvänstern, detta gäller även tidningar som DN men Aftonbladet är värst.

Det är Åsa Linderborg som är chef på aftonbladet kultur, mer läsning om henne:

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85sa_Linderborg

Åsa Linderborg är född och uppvuxen i Västerås, som dotter till metallarbetaren Leif Andersson och vänsterpartipolitikern Tanja Linderborg. Åsa Linderborg gick med i Vänsterpartiet kommunisterna 1980 och året därefter i Kommunistisk Ungdom. 1987 blev hon ombudsman för Kommunistisk Ungdom i Mälardalen.[1] Hon har under senare tid även innehaft lokala förtroendeuppdrag för vänsterpartiet i Uppsala kommun.

Det är heller ingen hemlighet eller överraskning att Henning Mankell politiskt befinner sig långt ute på vänsterkanten, även han är gammal kommunist. Att han dessutom ofta har helt fel i det han påstår om Israel och angående konflikten i mellanöstern, och aldrig tar någon lärdom av det, gör inte saken bättre. Med andra ord är den som länkar till en Israelkritisk artikel skriven av Henning Mankell på aftonbladet kultur ute på väldigt tunn is.

[QUOTE]
Du kan inte mena allvar med att försvara illegala israeliska bosättare?
[/QUOTE]

På vilket sätt är bosättarna illegala? Får det inte bo judar på västbanken? Vilka fastlagda gränser har västbanken öht? Menar du 1967 års gränser utgör de på intet sätt några fasta gränser, de är vapenstilleståndslinjer, utan det har hela tiden varit klart att de slutliga gränserna ska förhandlas fram.

Saddam: Några svar på mina frågor?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
[B]Det är inget kontroversiellt eller konstigt alls. Tidningarnas kultursidor är ofta tillhåll för ytterlighetsvänstern, detta gäller även tidningar som DN men Aftonbladet är värst.

Det är Åsa Linderborg som är chef på aftonbladet kultur, mer läsning om henne:

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85sa_Linderborg

Åsa Linderborg är född och uppvuxen i Västerås, som dotter till metallarbetaren Leif Andersson och vänsterpartipolitikern Tanja Linderborg. Åsa Linderborg gick med i Vänsterpartiet kommunisterna 1980 och året därefter i Kommunistisk Ungdom. 1987 blev hon ombudsman för Kommunistisk Ungdom i Mälardalen.[1] Hon har under senare tid även innehaft lokala förtroendeuppdrag för vänsterpartiet i Uppsala kommun.

Det är heller ingen hemlighet eller överraskning att Henning Mankell politiskt befinner sig långt ute på vänsterkanten, även han är gammal kommunist. Att han dessutom ofta har helt fel i det han påstår om Israel och angående konflikten i mellanöstern, och aldrig tar någon lärdom av det, gör inte saken bättre. Med andra ord är den som länkar till en Israelkritisk artikel skriven av Henning Mankell på aftonbladet kultur ute på väldigt tunn is.

På vilket sätt är bosättarna illegala? Får det inte bo judar på västbanken? Vilka fastlagda gränser har västbanken öht? Menar du 1967 års gränser utgör de på intet sätt några fasta gränser, de är vapenstilleståndslinjer, utan det har hela tiden varit klart att de slutliga gränserna ska förhandlas fram.

Saddam: Några svar på mina frågor?

En drös av bosättningarna står på mark som ägs av Palistinier.
Konceptet är ungefär så här. Man plockar en strategisk kulle, bygger ett högt stängsel runt den och sen smäller man upp byggsatshus över en helg. Så har man en bosättning. Självklart är vägarna till och från enbart till för Israeler.
Nu har som tur är Israel börjat plocka bort massa bosättningar då de äntligen insätt att det var tämligen kontraproduktivt. Dock fortsätter många Israeler att med bosättningarna utan stöd från staten.
Vill du läsa mer om varför bosättningarna anses olagliga så finns det en gigantisk artikel om saken på wikipedia. Nyckelorden är Genevkonventionen, privatägd mark och FN.

http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_settlement#Legal_backgro...
http://en.wikipedia.org/wiki/International_law_and_the_Arab-I...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24