Permalänk

Stötar från grafik kort!?!?!?!

Jag får svaga stötar av mitt ena grafik kort när jag tar på det på baksidan på fläkt gallret, vad kan detta bero på? är det farligt för datorn?
Vad kan jag göra åt det?

lustigt att det bara är på ena kortet!?

Visa signatur

-------------------------

Permalänk
Medlem

Nu vet ju inte ja om de är riktigt samma sak men ja får oxå stötar när ja kliver ur bilen å tar i förardörren Sluta ta på gallret

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Permalänk

så det är så enkelt.. det bara är så?!?!
hm oki verkar ändå skumt har aldrig varit med om det innan

Visa signatur

-------------------------

Permalänk
Medlem

det är väll inte så bra om datan e ström förande kanske kommer bli kortslutning snart eller nått.. man vet alldrig

Permalänk

frågan är bara vart det kan komma från bara. knas:S

Visa signatur

-------------------------

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen att vissa inte kan stava, hur gamla är ni egentligen ?

OnT:

Får du stötar av ditt grafikkort gör du nog bäst i att inte fortsätta ta på det...

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Haha, alltid kul med en rolig tråd.
Antagligen är det inget farligt, du kanske är lite statiskt laddad, datorn är jordad och det blir en liten urladdning. Är nog inte farligt sålänge stötarna är utanför lådan.

Så jag säger som ovan, sluta peta på det! (Och det kan ju vara pga att grafikkortet inte tycker om dig helt enkelt.)

Permalänk
Inaktiv

Har du anslutit din dator till fler typer av bildskärmar än bara din primära VGA eller DVI-skärm, typ en HDTV exempelvis? Man kan få jordpotentialstötar av utrustning som är ansluten till olika nät, typ en dator på ena sidan, och en TV ansluten till kabelnät exempelvis på den andra. Detta är ganska vanligt förekommande, förmodligen inte farligt för vare sig dig eller utrustningen, men dock inte så trevligt kanske att få en liten kyss i fingrarna...

Liknande fenomen kan iofs uppstå med bara datorutrustning också, så se till att alla nätsladdar som går till dina prylar är anslutna JORDAT, och till SAMMA JORD.

Permalänk
Medlem

Din dator kanske inte gillar att du petar på den ^^

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...