Permalänk
Medlem

macbook aluminium?

hej, finns det en macbook aluminium att köpa? har letat på apples hemsida men hittar bara macbook air och pro med aluminium. den vanliga macbooken har på deras hemsida polykarbonatplasthölje:confused:

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Den vanliga Macbook alu har bytat namn till Macbook Pro. om du kollar på Macbook pro så ser du att där finns en 13" version

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

aha, lurigt:)

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Den har väll blivit billigare också?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Den har väll blivit billigare också?

Billigaste 13" i Unibody är dyrare än tidigare, men den har bättre specifikationer.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Vanlig MacBook 13" alu existerande fram tills i tisdags när Apple uppdaterade sina laptops. Vill du tvunget ha en sån kan du säkert knalla in till första bästa macbutik, skulle inte förvåna mig om dom har nån i lager som dom säkert är villiga att sälja billigt bara dom slipper den.

Modellen heter numera MacBook Pro 13". Dom ändrade inte på utseendet, men den fick firewire 800, sd-kortläsare, lite snabbare cpu, möjlighet till 8GB RAM och bakgrundsbelyst tangentbord även i grundmodellen. Sist men inte minst har den integrerat batteri som inte går att byta utan att ta fram verktygen.

Nackdelarna med en sån lösning är ju uppenbara men fördelen är att man sparar en hel del plats när man integrerar batteriet eftersom man slipper alla låsmekanismer, kontakter och sånt. Tack vare det lovar Apple hela sju timmars batteritid, dvs runt sex timmar i verkligheten. Det är två timmar bättre än föregående modell.

Jag har haft en del kvalitetsproblem med batterierna på mina bärbara så jag är lite skeptisk till att inte kunna byta det i en handvändning, men det är ju inte värre än att byta en hårddisk. Om Apple låter en byta det själv vet jag inte, men jag hoppas det. Jag har dock aldrig haft behov av att ha flera batterier och att kunna byta mellan dem så förutsatt att batteriet fungerar som det ska har jag egentligen inget emot det.

Permalänk
Medlem

De nya batterierna ska kunna laddas upp 1000 gånger istället för 300 som de gamla var på. Innan man gjort 1000 uppladdningar har det gått lååång tid.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Avstängd

tror ni det nya batteriet passar i den "gamla" macbook alu?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
tror ni det nya batteriet passar i den "gamla" macbook alu?

Om du menar nya MBP 13" så passar det batteriet garanterat inte i Macbook Alu från 2008/2009.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att när man efter 5 år skulle vilja byta ut batteriet så lämnar man in datorn och de byter ut batteriet gratis (man betalar för batteriet, men inte för servicen)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag har 15" MBP Unibodyn. Det som lockar med den nya är väl främst batteritiden. Mitt räcker bara 2h ungefär. :/ Ska ringa till Apple och whina, det har varit så dålig batteritid från början. Min bror får ut cirka 4h+ med hans MB. Min gamla plastbook fick ut 3h minst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag har för mig att när man efter 5 år skulle vilja byta ut batteriet så lämnar man in datorn och de byter ut batteriet gratis (man betalar för batteriet, men inte för servicen)

Med andra ord har dom bakat in priset för servicen i batteriets pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Med andra ord har dom bakat in priset för servicen i batteriets pris.

Jag har läst rikt priser på 129 dollar för byte av inbyggt batteri och då tar hand om det gammla batteriet åt en. Om detta stämmer, så är det inget att gorma sig över då MBP batteri av modell 2007 kostar mera på apple.se och billigaste jag fått tag på ett i butik var 1090kr.

Sen om man tittat på dom guiderna när dom plockar ner den nya MBP i beståndsdelar så ser man att om man tar av bottnen för att göra ett ram / HDD ingrepp så är det ingen raketforskning som krävs att byta batteriet själv. Kommer säkert finnas tillgängligt på andra sätt (ebay, tradera, grå import) att få tag på det inbyggda batteriet löst.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs