Permalänk
Medlem

total systemåterstälning i vista

tjena
jo jag har ett litet problem då datorn har börjat blivit seg undrar jag hur man gör en total system återställning i vista då menarjag hela hårddisken ränsad och sedam vista instalerat igen dock är allt jag lyckats hitta är att omistalera vista bara

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Det är ju precis det du vill göra! Ominstallera Vista. System återställningen ställer ju enbart tillbaka datorn till en senast sparad konfiguration.

Men ska jag vara ärlig, kan du inte skilja på de där två sakerna bör du lämna in datorn för du är inte kapabel att slutföra uppgiften.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem

vad var det du inte fattade jag prova att bara installera det en gång och då slutade med att jag hade allt skit kvar på hårddsisken

Permalänk
Medlem

du måste formatera innan du installerar vistan.. gör så här.. ta bort alla partitioner och så raderar du allt o sen tar du "next"..

Allt de gör du när den frågar vilken hårddisk du ska installera vista på..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Glöm inte när du startar datorn att gå in i bios och ändra boot ordningen så att CD/DVD står före hårddisken. Sedan startar du datorn från din Vista skiva och formaterar innan du installerar om. Formaterar gör man på stället som man kan välja vilken hårddisk man ska installera Vista på.

Permalänk
Medlem

konstigt får aldrig upp någon sån valmöjlighet när jag har klickad på installera och skrivit in nyckel så sätter den igång direkt att bara installera Windows igen

Permalänk
Medlem

om man har lösenord på sin bios, som man inte vet vad det är, kan man på nått sätt återställa bios så att man kommer in på de?

Visa signatur

CPU: Intel Q6600 Moderkort: Gigabyte p45 DS3r GPU: Sapphire HD4870
A- data 4gb ram

Permalänk
Medlem

Lösenord:
Pröva nollställa bios.

Permalänk
Medlem

ja de får väl bli så, men hur gör man de då?

Visa signatur

CPU: Intel Q6600 Moderkort: Gigabyte p45 DS3r GPU: Sapphire HD4870
A- data 4gb ram