Permalänk
Melding Plague

Shuttle SX58H7

Hög prestanda i litet format är tillverkaren Shuttles signum. SweClockers tar en titt på deras senaste skapelse SX58H7 - världens första SFF barebone för Core i7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Priset är ju sanslöst! Shuttle - nu får ni skärpa till er!

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Avstängd

En mycke potent LAN maskin de där! Men priset är väl tilltaget. För magstarkt för min del.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker inte den ser särskilt exklusiv ut med sin billig plastfront så de borde skaffa någon som kan design då det var länge sedan man släppte en dator som såg lika dyr ut som den kostar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa den, men jag måste säga att det är härligt att alternativet finns

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem

Hade gärna haft en sån som HTPC...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Priset verkar ju ganska högt men köper man ett i7 system och vill ha det smått så finns det inte många val framförallt som slukar ett HD4870x2.
Köper man ett mATX system med liknande prestanda så landar man strax under 5000kr dock så är man inte lika bunden och kan byta delar lite som man vill i det fallet.

5500kr hade varit okej annars trevligt test.

Permalänk
Medlem

Hade en shuttle för ett par år sedan,mobil som fan och funka fint tills nätdelen gav upp
Visade sej att den var dyr att byta ut så jag köpte mej en billig dell xps 1730 istället,hehe

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Medlem

Oj, oj. Är det ett DTX moderkort man skymtar inne i chassit?

Ser ut som det i alla fall. Får en liten smile då man vill se sådana moderkort mera.
lika bred som mATX men inte lika hög då den endast har 2st PCI platser.

Om de inte tagit någon special design så borde det vara ett DTX moderkort.

DTX borde nästan bli standard för den vanliga användaren som inte installerar mer än ett instickskort, vilket blir ett grafikkort.

Egentligen hur många faktiskt har mera än ett enda kort i dem där portarna ärligt idag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Egentligen hur många faktiskt har mera än ett enda kort i dem där portarna ärligt idag!

Ganska många skulle jag tro, många som trycker in:
CFX/SLI.
Ljudkort.
W-LAN kort.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Musikälskare

Trodde priset var ett skämt först...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket bra test! Priset var ju som reda nämnts ganska saftigt. Fronten kunde varit bättre, även det har redan nämnts. Annars ett mycket trevligt system bara man nu inte bryr sig om ljudnivån.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Oj, det var en oerhört trevlig variant. Dock var priset avskräckande.

Har länge sneglat på(http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=456016), men även där är priset väl tilltaget.

Minsta möjliga utrymme, mesta möjliga prestanda. Är vad jag letar efter, sitter för närvarande med ett P180 Mini. Som i sig är ett förträffligt chassi, men storleken är något väl tilltagen.

Ligger i valet och kvalet, välja att investera i ett i7-system och köpa en 920 innan de fasas ut. Eller avvakta och se vad som sker med DX11, W7, i5, SSD.

Vi har onekligen en härlig hårdvaruhöst att invänta.

Permalänk

Jo priset var hutlöst. För snart 2 år sen byggde jag ihop en HTPC till en kompis... med någon sådan här Barebone ifrån Shuttle... Glamour någonting hette den. Den kostade HÄLFTEN så mycket. Skillnaden var väl att den var avsedd för Core 2 Duo/Quad.

Corei7 är väldigt dyrt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Varför inte köpa ThermalTakes LanBox, nätagg, och mATX moderkort istället? blir ju säkert billigare och du får bättre komponenter än det Shuttle erbjuder...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Varför inte köpa ThermalTakes LanBox, nätagg, och mATX moderkort istället? blir ju säkert billigare och du får bättre komponenter än det Shuttle erbjuder...

Det Shuttle tar betalt för är storleken och inte komponenterna.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Det Shuttle tar betalt för är storleken och inte komponenterna.

Säger du att priset är för lådan utan komponenter?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Priset är löjjeväckande.

Permalänk
Medlem

I shuttle ingår moderkort+ cpu kylare, nätaggregat chassi
köp till cpu, minne, hårddisk, gpu och cdrom

om vi jämför med att köpa grejerna löst
m-atx mobo 2500:-
Chassi: 1000:-
500w 80plus 1000:-

4500:- hade varit ett bra pris. men ja dom tar ju betal därför att det är eftertraktat. Är lite sugen på en själv men vill inte lägga ut så mycket.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Ganska nice är det.. Men som fler nämde så kan man få det mycket billigare...

Silverstone sugo chassi för en 1000kr, MSI X58M 2000kr, Corsair HX 620W 1400kr och valfri kylning... kanske en 5000kr....

Permalänk
Medlem

Priset på denna får faktiskt förra generationen att framstå som prisvärd. Shuttle PC-SP35P2 Barebone Black, 400W kostar en 3700:- på Komplett.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Slutsats: Överpris :D. Köp m-atx istället.

Permalänk

Blev öcverraskad av moderkortet.. var en gullig låda men som sagt är plastfronten och just hårddisk uphägningen det som verkligen taler emot shuttle.

Har en sån låda och det skiljer knappast nämnvärt mer än plastfronten o evt att ventilationshål skiljer men samma 'kropp' är det utan tvekan.
Då är den ändå en gammal P4 2.8Ghz om jag inte minns fel som sitter i den.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tycker inte priset verkar speciellt högt. Lägg på 7000 för i720, 4890, 6 gig ram, dvd och tex en WD 640 och du har en ganska highend-prestanda dator för 13000-13500 i ett trevligt format.
Många lägger de pengarna eller mer, till och med det dubbla på datorköp(kolla tex sweclockers köprådsavdelning) , och det är antagligen inte ovanligt att folk lyckas lägga liknande summor för sämmre prestanda heller.

Vad jag saknar i artikeln är mer angående ljudnivåerna. Jag kan mycket väl tänka mig att använda denna burk för ett antal ändamål och gemensamt för alla utom möjligen det portabla är att den bör vara mycket tystgående, så känns lite som att den delen är den så att säga springande punkten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hade gärna haft en sån som HTPC...

De passar bättre som LAN-burkar, små, lätta och klarar långa och kraftiga grafikkort. Men tyvärr är de inte speciellt tysta, då de är gjorda i aluminium och det är dåligt med dämpning, så både fläkt och hårddiskvibrationer ger irriterande ljud. (gjorde så på min gamla shuttle i alla fall).'

Men en liten och smidig LAN-dator är det.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

miditower ftw lite för trång för mig

Visa signatur

[4200+ x2 @2,2GhZ][Pny 9500GT][3GB 800MhZ RAM random][ random dell mobo][400w dell psu][320g wd 7200 rpm][160gb seagate][Windows XP pro][2x random DVD brännare :P]

Permalänk
Medlem

Synd bara på priset, shuttle datorer var ganska prisvärda en gång i tiden för folk som ville ha lan datorer.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Dessa var roligare..men lite klena. http://www.komplett.se/img/p/400/461391.jpg
http://www.komplett.se/img/p/400/480633.jpg
VIA ARTiGO A2000 barebone mini-servern vore kul att leka med

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Shuttles är so grymt coolt men ack så dyra :P. Jag har haft en och jag kan säga att jag saknar den : (.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Saknar min Shuttle med. Storleken dvs - men saknar då definitivt inte ljudnivån. Har hört tystare hårtorkar!

Nu måste jag hämta en trasa och torka lite kaffe från tangentbordet... Vilket j-vla överpris eller sitter det ett "äpple" på burken någonstans?!!

Visa signatur

Mac'ens förfall heter inte PC. Det heter 'iPhone'. Bleh!
Surface computing FTW men ge mig en rejäl platta att leka på - ingen futtig 'tablet'!