Permalänk
Melding Plague

Windows 7 prissatt

Den 22 oktober lanseras operativsystemet Windows 7. Nu avslöjas priserna för Home Premium, Professional och Ultimate.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Åh, det går ju till och med att leva med det priset!
Blev orolig när de sa att det skulle kunna bli en dyrare historia.

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk

Kommer nog att köpa en OEM-version. Ifall de nu kommer o sälja dem separat.

Permalänk
Medlem

Bra priser!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

SOFT! inte så jävla dyrt jag tror faktist att jag kmr betala för mitt första OS genom tiderna

Permalänk

det bästa är dock att det kommer att kosta ynka 49 dollar med uppgradering från Vista home premium.

Permalänk
Medlem

Nice, lite studentrabatt på det med så är det en done deal för min del!

Permalänk
Medlem

Frågan är bara vad OEM kostar...

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Blir till att uppgradera från Windows Vista Ultimate då =).

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Bara fler o fler saker som talar för en succé

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Någon 64 bits version eller har de bakat ihop alltihopa i windows 7

Permalänk
Moderator
Testpilot

Någon som hört något om man kan köpa sin licens som man fått i samband med Release Candidate?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Mysigt, vill man bara veta priser mer exakt och vad varje version har för nåt skoj om man vill uppgradera från win vista ultimate.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Nice, lite studentrabatt på det med så är det en done deal för min del!

Eller så har studenter (i alla fall dem på KTH) tillgång till MSDNAA och får det (troligen) gratis ändå.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Eller så har studenter (i alla fall dem på KTH) tillgång till MSDNAA och får det (troligen) gratis ändå.

Man får hoppas det... Med lite tur så blir gratis version av Professional för oss då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Eller så har studenter (i alla fall dem på KTH) tillgång till MSDNAA och får det (troligen) gratis ändå.

Tyvärr har inte jag det, enbart fått rabatt via mecenatkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Nice, lite studentrabatt på det med så är det en done deal för min del!

"Handla Microsofts produkter med upp till 80% studentrabatt!"

Nästan lika billigt som att köra linux

vad är skillnaden på Home Premium och Professional?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
"Handla Microsofts produkter med upp till 80% studentrabatt!"

Nästan lika billigt som att köra linux

vad är skillnaden på Home Premium och Professional?

Hell YEAH!

Ultimate x64 för HTPCn next.

Permalänk
Medlem

Är det jag som tänker fel, eller blir det faktiskt billigare att köpa Vista och sen uppgradera än att köpa Windows 7 direkt?

Tycker det var rätt höga priser överlag dessutom. 1200-1500 kan jag lägga på ett OS om jag verkligen vill, men inte över 3000. =/

Permalänk
Hedersmedlem

Vore kul om de säljer fler datorer utan OS, eller så att man kan välja mellan 2 olika. syftar då på att man skulle slippa betala för windows om man inte vill ha det.

Ska nog testa win7RC snart

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Vore kul om de säljer fler datorer utan OS, eller så att man kan välja mellan 2 olika. syftar då på att man skulle slippa betala för windows om man inte vill ha det.

Ska nog testa win7RC snart

Det hänger på säljarna av datorer väl? Deras val o göra. Eller de får väl betalt för o sälja datorerna med Windows?

Permalänk
Medlem

Släng på lite svenska avgifter så landar vi på 5000kr.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Kan detta vara ett litet svar på Apples uppgradering från Leopard till Snow Leopard för 29 dollar?

Spelar ingen roll för min del iofs, jag har precis beställt en Macbook Pro som kommer uppgraderas till SL när det släpps, och min stationära uppgraderas till Windows 7 när det dyker upp!

Kalas!

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
"Handla Microsofts produkter med upp till 80% studentrabatt!"

Nästan lika billigt som att köra linux

vad är skillnaden på Home Premium och Professional?

Tyvärr är det "upp till 80%" studentrabbat.

T.ex. så sälj Vista definitivt inte med det.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Är det jag som tänker fel, eller blir det faktiskt billigare att köpa Vista och sen uppgradera än att köpa Windows 7 direkt?

Tycker det var rätt höga priser överlag dessutom. 1200-1500 kan jag lägga på ett OS om jag verkligen vill, men inte över 3000. =/

Vista home premium (retail) kostar runt 2300 kr, så du tänker nog fel

Många köper OEM-versionen av Vista home premium, den kostar ca 1300, det är nog den du jämför med. Men med stor sannolikhet kommer det en OEM version för W7 också, men priserna för W7 OEM vet jag inte, troligen ungefär samma som för Vista OEM.

Permalänk
Proffsmoddare

Inte så konstigt att upphovsmän blir snea på pirater när de förlorar sådär mycket eventuella intäkter för varje exemplar som inte köps. Det är ofattbara priser de tar för mjukvara nuförtiden.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Inte så konstigt att upphovsmän blir snea på pirater när de förlorar sådär mycket eventuella intäkter för varje exemplar som inte köps. Det är ofattbara priser de tar för mjukvara nuförtiden.

Men är det verkligen så högt när man har arbetet bakom i beaktande? Är ingen retorisk fråga.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som Europa inte kommer att få några uppgraderingsversioner pga att Europaversionen av Windows 7 inte kommer inehålla IE.

Läs mer här (på Engelska).
http://www.trustedreviews.com/software/news/2009/06/25/Micros...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
vad är skillnaden på Home Premium och Professional?

Från Professional skulle det visst gå att köra XP program utan knussel. Premium skulle inte innehålla den featuren.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schn3ider
det bästa är dock att det kommer att kosta ynka 49 dollar med uppgradering från Vista home premium.

Bara en begränsad tid dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Tycker det var rätt höga priser överlag dessutom. 1200-1500 kan jag lägga på ett OS om jag verkligen vill, men inte över 3000. =/

Vad i ultimate behöver du som inte finns i home premium?