Missa inte Amazon Prime Deal Days!

DVD-R med bilder från JR-resa går inte att läsa..

Permalänk

DVD-R med bilder från JR-resa går inte att läsa..

Hej!

Jag kom hem med två DVD-R skivor fulla med bilder från min resa. Den ena går bra att läsa men den andra kan jag inte öppna. Den ser den som en tom skiva men det finns samtidigt inget diskutrymme.

Jag hade ett virus ett tag som gjorde att jag itne kunde se mina bilder Det visade sig dock att man kunde browsa med ACDSee och på så sätt finna dem. Kan ha med detta att göra.. Har tankat ACDSee men det hjälper inte..

Skivan har nån liten repa men inte mycket. Är det tandkräm och som gäller eller kan man testa något repareringsprogram först?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Skivan kanske inte är stängd? Dvs öppen multi-session. Vet ej om det är mkt man kan göra åt det i efterhand.

Visa signatur

Antec Three Hundred, Corsair HX620W, Core i7 920 @ 4GHz stabil, 12gb DDR3 OCZ 1600MHz, Noctua NH-U12P, Intel X25-M 80GB, Asus 4870 Dark Knight 1GB

Permalänk

hmm.. http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/help/6ba29b2b-...
Jag har ingen möjlighet att stänga den..
Men du kan ha rätt någon som vet ett annat sätt att stänga en skiva?

Permalänk
Medlem

Om skivan är stängd spelar ingen roll i datorn men om den skall spelas upp i en stationär DVD skall den vara stängd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sofokles2
hmm.. http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/help/6ba29b2b-...
Jag har ingen möjlighet att stänga den..
Men du kan ha rätt någon som vet ett annat sätt att stänga en skiva?

Valfritt brännarprogram som t ex Nero Burning Rom fixar det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Om skivan är stängd spelar ingen roll i datorn men om den skall spelas upp i en stationär DVD skall den vara stängd.

Mja, för mig går det inte att köra DVD+R-skivor i datorns DVD-brännare om de fortfarande är "öppna". Har alltså spelat in från tv på dem med min DVD-recorder. Jag måste springa iväg till DVD-recordern vid tvn och välja slutföra/finalize där. De få gånger jag försökt stänga skivorna med datorns brännare har processen misslyckats.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

När jag öppnar skivan i CDBurnerXP står det att skivan är stängd.. Den ser att det är 4GB på skivan men jag kan inte se filerna.. Någon som har någon annan ide vad jag kan göra?

Permalänk

Isobuster eller något liknande kanske?
Antar att du har sparat bilderna var för sig och in zippat ihop dem lr nåt sånt?
Om ingenting syns, känns det lite som att filsystemet inte är korrekt. Kan ju testa med nåt recoveryprogram; läs av datan och låt programmet leta upp filbörjan och filslut.

Permalänk

tack alla för hjälpen! Isobusters fungerade.