Permalänk
Medlem

Korrupta Filer

I fredags så försökte jag kolla på en film på youtube men fick bara fram en svart ruta där filmen egentligen skulle visas, så jag trodde det var något fel på Flash Player och avinstallerade det för att sedan ominstallera det. Jag laddade ner filen från Adobes hemsida men när jag sedan skulle köra filen fick jag upp meddelandet:

NSIS Error
" The installer you are trying to use is corrupted or incomplete. This could be the result of a damaged disk, a failed download or a virus."

Provade sedan att ladda ner det igen både från Adobes hemsida och andra hemsidor men fick fortfarande upp samma meddelande. Provade då att göra en systemåterställning men det hjälpte inte heller.

Igår bestämde jag mig för att installera om Windows XP(det hade jag tänkt göra ändå så jag passade på) då jag trodde det skulle lösa problemet men det gjorde det inte. Försökte först ladda ner Firefox och installera det men får upp ett annat meddelande där det bara står:

Extraction Failed
"File is corrupt."

Någon som vet vad problemet kan vara?

Tack på förhand.

Edit:
Moderkort: Gigabyte GA-EP35-DS3
Processor: Intel Core 2 Duo E8200 2,66Ghz
RAM: 2GB
Nätagg: Antec Earthwatts 500W
Grafikkort: GeForce 8800 GT 512MB

Permalänk
Medlem

Kör en mem test och en koll på att hd´n är frisk.
http://www.ultimatebootcd.com/..

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Korrupta filer kan mkt väl bero på ditt arbetsminne eller hdd'n så kolla dem först:).

Permalänk
Medlem

Igår lyckades jag installera Flash Player genom Active-X men problemet på Youtube kvarstog. Och när jag kollar på filmer på t ex. Gametrailers eller FZ.se så kommer det ibland upp små rutor som hänger kvar i några sekunder och sen försvinner(hoppas ni förstår annars kan jag skaffa bild).

Laddade ner UBCD och körde memtest och den hittade inga fel, men vet inte riktigt vilket test jag ska välja för min hårddisk (Samsung HD321KJ 320GB) så någon som vet mer exakt vilket test jag ska köra ?

Permalänk
Medlem

Har varit med som exakt samma sak, kunde inte streama nåt någon längre tid, ibland en liten stund, ett par sekunder. Och filer jag tankade (filmer, .bin-filer etc) var korrupta. Ett annat skumt fel var att vissa bilder i webläsaren (på nyhetssidor etc) så kunde bilderna ha "störningar", fula fragment i andra färger eller... ja, trasiga´.

Jag bytte hela jävla datorn innan det visade sig att det var routern som var problemet. Har än idag inte listat ut hur så fallet kunde vara, men... Testa annan router. Kan bara billigare än att byta ut hela datorn som jag gjorde.

Permalänk
Medlem

Okej, ska kolla om jag kan få tag på en ny router och återkommer med uppdatering.

Tack för svaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creye
Har varit med som exakt samma sak, kunde inte streama nåt någon längre tid, ibland en liten stund, ett par sekunder. Och filer jag tankade (filmer, .bin-filer etc) var korrupta. Ett annat skumt fel var att vissa bilder i webläsaren (på nyhetssidor etc) så kunde bilderna ha "störningar", fula fragment i andra färger eller... ja, trasiga´.

Jag bytte hela jävla datorn innan det visade sig att det var routern som var problemet. Har än idag inte listat ut hur så fallet kunde vara, men... Testa annan router. Kan bara billigare än att byta ut hela datorn som jag gjorde.

Jag har precis det där problemet och blir tokig, fick först för mig att det var minna minnen.
Ska se om det löser sig om jag installerar om mitt trådlösa kort annars åker routern ut!

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"