Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Mitt förslag för inköp av datorprylar för ca 20k

* ca 15k på datorn
* ca 5k på en 26" skärm. Spelglädjen blir mycket högre med större skärm.

I detalj:
* Ett chassi som är byggt för SLI/Crossfire. Mycket bra kylning för grafikkort & cpu. Bra ljudnivå.
* 2st 4890 grafikkort. Finns i lager.
* Jag rekommenderar AM3. Men jag gissade att trådskaparen ville ha i7, så det blev så.
* 200kr extra så får du 850w Corsair istället för 620W. Och då blir det även lägre ljudvolym på nätagget då belastningen sjunker i % jämfört med 620w.
* Bästa kylning och tystaste kylningen till cpun. Använd de svarta 5v adapterna eller blåa 7v för att få ner ljudvolymen ännu mer från cpukylaren.
* Black edition på WD för att få riktigt snabba söktider till windows.

http://i29.tinypic.com/2dkfoyg.png

Lycka till!

Det där tycker jag var ett bra förslag, samt bra formulering till delarna.

Jag mår illa över att se hur mycket bättre grejer man får för pengarna idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Mitt förslag för inköp av datorprylar för ca 20k

* ca 15k på datorn
* ca 5k på en 26" skärm. Spelglädjen blir mycket högre med större skärm.

I detalj:
* Ett chassi som är byggt för SLI/Crossfire. Mycket bra kylning för grafikkort & cpu. Bra ljudnivå.
* 2st 4890 grafikkort. Finns i lager.
* Jag rekommenderar AM3. Men jag gissade att trådskaparen ville ha i7, så det blev så.
* 200kr extra så får du 850w Corsair istället för 620W. Och då blir det även lägre ljudvolym på nätagget då belastningen sjunker i % jämfört med 620w.
* Bästa kylning och tystaste kylningen till cpun. Använd de svarta 5v adapterna eller blåa 7v för att få ner ljudvolymen ännu mer från cpukylaren.
* Black edition på WD för att få riktigt snabba söktider till windows.

http://i29.tinypic.com/2dkfoyg.png

Lycka till!

Tyckte om det där förslaget som fan, kanske skulle tagit ett GTX 295 och ett tystare chassi.

Höll precis på att byta sakerna i min kundvagn när tjejen kom in och såg det! Tydligen blir det fullt på vårat skrivbord om min 26" står brevid hennes 22" Så det blev inte så:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toasty
Tyckte om det där förslaget som fan, kanske skulle tagit ett GTX 295 och ett tystare chassi.

Höll precis på att byta sakerna i min kundvagn när tjejen kom in och såg det! Tydligen blir det fullt på vårat skrivbord om min 26" står brevid hennes 22" Så det blev inte så:P

2st 4890 spöar ett GTX295 utan problem.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toasty

Låter inte som om du följer förslaget så mkt ändå, hehe.
Ditt val iaf, men lite synd om du inte kan ta 26", antar att 24" kan vara för mycket också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
2st 4890 spöar ett GTX295 utan problem.

Mm.

Permalänk
Medlem

Klart grabben ska köpa en dator för 21k, absolut inge fel i det..
Men jag anser att dom bästa tipsen han har fått är från folk med lite mer data kunskap, vad som är bäst prestanda för pengar. Visst kan det vara kul med en ferrari i stads miljö. Skryta lite för polarna, men aldrig få använda kraften i den..

Men vill man lägga ut 21k på en dator som kommer gör lika mycke nytta som en för 12-15k så gör man det.

Så jag tycker att du ska först flytta bort din tjej´s skräm så du får plats med en större skärm så dina grafikkort kommer till nytta iaf, eller så köper du dubbla skärmar..

Vilka spel har du tänk och lira på din monster dator??

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Inaktiv

...

Permalänk
Inaktiv

Så, så, nu ska vi inte tillbaka dit igen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag lyckades klämma in en SSD disk istället för en raptor. Är det nån som använder

http://www.dustinhome.se/pd_5010205908.aspx?

så man kan få lite förstahands information eller andrahand kanske det heter:P

Permalänk
Medlem

Ska man tro tester så är det Intels X25-M som gäller, eller om du anser dig ha råd X25-E som spöar det mesta (som blir mitt val i höst när det är dags, om inte Intel spottar ut en ännu bättre SSD innan dess).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Ska man tro tester så är det Intels X25-M som gäller, eller om du anser dig ha råd X25-E som spöar det mesta (som blir mitt val i höst när det är dags, om inte Intel spottar ut en ännu bättre SSD innan dess).

Mjo jag vet men jag bråkar just nu med budgeten min. Prioritering