Permalänk

alla som kräver 300 spänn för att nedgradera är fan lurendrejeriare* (hade tyvärr inget mer ilsket ord i vokabuläret). telia ägdes av oss, såldes tillbaka till oss och slutligen nu så måste vi använda oss av det för att det är de som äger näten. Våra pengar gjorde dem till vad de är och detta är vår belöning

*EDIT: egen erfarenhet

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk

hmm... har nog ett problem jag med, fast det borde jag skriva en helt egen tråd om, men vill bara säga detta då det nu talas om telia i denna tråd... så du Anton som påbörjade tråden vet om att du inte är ensam om att ha problem med Telia.

Jag har väntat sen 15de januari på att få hem 12-24 mbit, har säkert ringt runt 50-60 gånger och pratat med minst 40 olika personer i kundtjänst/support och allt vad det nu heter när man knappar sig fram på olika sätt när man ringer till telia...

i skrivande stund använder jag ett mobilt bredband från tele2 på en söt minipc, så att jag ens kan skriva detta, men det är sjukt vad långsamma dem är på telia... inte nog med att det bara tagit tid, utan sist vi ringde dem så påstod dem att telestationen vi hade inte klarade av att leverera något alls till oss och därför ska dem byta/bygga till en ny lite närmare. Detta fick vi reda på någon vecka sen ungefär.

Vi backar lite i historien: Så fort vi fick reda på att Telia inte hade samarbetsavtal med AllTele (vår förra ISP) fick vi besked om att vi skulle höra av oss till dem vilket vi också gjorde direkt. Detta var alltså någon gång i Januari. Vid ungefär slutet av Maj hade Alltele lyckats koppla från vårt bredband. Därefter mailade vi, ringde och chattade med Telia och dem påstod att det var något i vägen och Alltele kom fram till att det kan vara Gothnet, varpå vi ringde ner gothnet/göta energi som är ett o samma företag, och fick reda på att det låg ett adsl-modem inkopplat med frånkopplat, som vi aldrig beställt, konstigt nog. Detta kopplade dem ur direkt (detta var runt mitten av Juni). Därefter hörde vi av oss till Telia igen flera gånger men då flyttas datumet fram hela tiden.

Det värsta med supporten är ju att de säger att ärendet är under övervakning men sedan aldrig hör av sig. En gång frågades om vi kunde tacka ja till kompensation, men det ärendet gick inte långt tydligen eftersom personen som påstod detta aldrig hörde av sig igen. Dem ger oss alla möjliga ursäkter på kundtjänsten också: Halsmandeloperation var nog det skummaste jag fått, men ibland slår dem bara på luren och vi har aldrig varit arga eller så när vi hört av oss.

Reserverar mig för eventuella stavfel ( skyller på mini-pcn ;D )
Hoppas det löser sig med ditt fall, men stå på dig!

MVH

Permalänk
Medlem

Klart att du ska stå på dig!TELIA har lovat dig,en etablerad kund sen flera år en förbättrad tjänst och sen så fu**ar dom upp det till den milda grad och vill inte ens kompensera dig??!!Mamma mia.Troligt är att just den tjänstemannen/männen som klantade sig inte vill att det ska spridas till deras chefer så skriv ett brev där du förklarar saken så är det lättare att det når uppåt i hierarkin på gamla Televerket och du får kompensation och kanske tom bättre lina.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Låter väldigt udda.

Ett typiskt spel som t.ex CS eller WoW använder c:a 2-5 KB/s

Din 0.5Mbit lina har 50KB/s
Din 0.25Mbit lina har 25/KB/s

Det borde inte vara någon skillnad alls i spel. Ej märkbart.
Och om kundtjänsten påstår något annat så är de bara helt körda i huvet.

s: Det är möjligt att det kan stämma att det inte borde vara någon skillnad men du kan ge dig på att det är det.Du märker t.om skillnad på snabbare linor än dessa en bra bit till.Mark my word

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shutin

s: Det är möjligt att det kan stämma att det inte borde vara någon skillnad men du kan ge dig på att det är det.Du märker t.om skillnad på snabbare linor än dessa en bra bit till.Mark my word

Jag behöver inte "Marka ditt word" då jag vet att du är felinformerad och inte har kunskap om bakgrunden till ämnet.

Det handlar om routing och annat, inte om vad den teoretiska maxhastigheten är.

Permalänk

Hej Anton!

Mitt namn är Liza Öfverström och jag jobbar inom Telias kundservice.
Jag tycker det känns väldigt trist det som har hänt dig. Jag vill gärna att du kontaktar mig via den här länken så att jag kan hjälpa dig gällande detta.
För så här skall det inte gå till.
Fyll i länken nedan om du vill att jag skall titta på ditt ärende och hjälpa dig:
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Med vänlig hälsning
Liza Öfverström
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk

Vad bra att det kanske löser sig nu då för dig Anton! Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
ehm...

om du har 0.5 megabit/s(0.500kilobit) så har du en maxhastighet på 62.5kilobyte/s

Många säger fel och jag vill bara få klarhet i denna fråga,

1 byte = 8 bit och vise versa

iallafall tag din internet banbrädd i megabit och dela den på 8 så har du din banbrädd i megabyte

Var väl ungefär det Lovsta skrev också även fast han råkade räkna 0.5Mbit som 512kbit istället för 500kbit (Vilket förstås är förklarligt då telia förr faktiskt annonserade tjänsten som just 512kbit och inte 500kbit om jag minns rätt).

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
Vad bra att det kanske löser sig nu då för dig Anton! Lycka till!

Tyvärr så gjorde det ju inte de :/.

Dom säger dock att stationen ska byggas ut i november vilket jag inte tror att dom kommer göra för dom har sagt så i 3 år och bara skjutit upp det hela tiden.

Verkar nästan som dom inte vill ha mig som kund, För på telefon har dom frågat mig två gånger om jag vill säga upp både hemtelefon och bredbandet istället :S och nu fick jag mail från dem. där det stog:

Att dom tagit bort 0.5 mibit och att om jag ville fortsätta vara kund hos telia så kunde jag uppgradera mitt abonnemang i slutet av november, Och dom skulle självklart kompensera mig för allt strul som hade skett.

Dock är ju frågan, Vad händer om dom inte bygger ut stationen? då får jag ju sitta kvar med 0,25 som jag egentligen inte har nån användning av då jag knappt kan surfa på det

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Supporten ljög dig rätt upp i ansiktet, så enkelt är det. Ring och kräv att få prata med någon chef och inte någon snorunge som läser ifrån ett papper!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Supporten ljög dig rätt upp i ansiktet, så enkelt är det. Ring och kräv att få prata med någon chef och inte någon snorunge som läser ifrån ett papper!

Ajo sist vägra till och med den i telefonsupporten att säga sitt namn då jag tyckte att jag blev fel behandlad av dom.

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kacke
Ajo sist vägra till och med den i telefonsupporten att säga sitt namn då jag tyckte att jag blev fel behandlad av dom.

Jag tycker du ska maila telias VD om hela saken, detta gjorde vi och förvånade som vi blev så löstes vårt problem direkt, med lite hjälp av oss själva. Tydligen hade det blivit strul med vår adressändring och vi bodde kvar på det gamla stället i deras register. Även i Tele2s register, då vi hann köpa ett mobilt bredband av dem under tiden för telia tog ett halvår på sig. Detta ringde vi och bad dem ändra tre gånger och efter ett fjärde hopplöst samtal böt dem det och vips så fick vi vårt 24mbit igång, sen tog det 2 veckor att få igång tv och telefoni men det hade vi räknat med.

Sen har dem lagt ner ärendet om kompensation vilket vi tycker är lite förjäkligt, men vi väntar oss inte att dem bryr sig om det längre.

Jag skickar hans mailadress i ett privat meddelande så det inte blir så mycket spam och onödigheter. Lycka till återigen och hoppas det löser sig!

MVH Aura

Permalänk
Medlem

Kan inte poängtera det nog: Ett vanligt pappersbrev vandrar mycket lättare uppåt i hierarkin än ett ett mail som tenderar att drunkna i den övriga mailforsen.Och vandrar det uppåt till cheferna så börjar det hända saker om det inte gjort det innan.

Permalänk
Medlem

Tyvär måste jag säga att det har blivit sämre och sämre med telias support....jag hjäpte en jobbar kompis som inte fick till sin bredbands tv eftersom telia hade strulat till det... det krävdes ca 8 samtal innan någon lyckades riktigt ta tag i problemet.... Vissa som jag ringde in till hade inte änns loggat samtalet?!, som alla igentligen ska göra...så till slut påpekade jag det varje gång jag ringde att de skulle logga samtalet.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min utlovade hastighet på 6-8 mibit. Tog ett bra tag dock!!!

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kacke:

Nu har jag fått min utlovade hastighet på 6-8 mibit. Tog ett bra tag dock!!!

Hehehe 2 år gammal tråd. Bra jobbat Telia!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...