Häger EasyUSB skypelur på mac?

Permalänk
Medlem

Häger EasyUSB skypelur på mac?

Råkade hitta en Häger EasyUSB_för 2 euro i en fyndkorg nyss så jag kunde inte låta bli att köpa den.

Den funkar direkt som usb-ljudenhet i OS X och säkert på alla andra operativsystem som gjorts dom senaste åtta-tio åren så det går utmärkt att ringa med den (och att spela musik i ), men knappsatsen kräver en drivrutin och Häger stöder bara Windows.

Jag antar att det är nån generic kinaprodukt som häger köpt in och rebrandat, så det borde väl finnas nån som hackat igång knappsatsen på OS X tycker man.

Nån som har idéer?

Permalänk
Medlem

Re: Häger EasyUSB skypelur på mac?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Råkade hitta en Häger EasyUSB_för 2 euro i en fyndkorg nyss så jag kunde inte låta bli att köpa den.

Den funkar direkt som usb-ljudenhet i OS X och säkert på alla andra operativsystem som gjorts dom senaste åtta-tio åren så det går utmärkt att ringa med den (och att spela musik i ), men knappsatsen kräver en drivrutin och Häger stöder bara Windows.

Jag antar att det är nån generic kinaprodukt som häger köpt in och rebrandat, så det borde väl finnas nån som hackat igång knappsatsen på OS X tycker man.

Nån som har idéer?

Haha, sorry jag kan inte hjälpa dig. Men vilket impuls köp! Underbart. Plastig o fin. Riktigt öndigt. Den kommer säkert gå sönder på andra samtalet

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Inaktiv

Går det att plocka isär den? Isåfall kanske det finns serienummer eller kanske en kretstillverkare att googla på...

Permalänk
Medlem

Enda programmet jag hittar är: http://www.yealink.com/download/SkyMACMate%201.0.0.12.zip
Men den stödjer bara PowerPC versionerna av MAC och den "Nyaste" versionen kom under 2006.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Häger EasyUSB skypelur på mac?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Haha, sorry jag kan inte hjälpa dig. Men vilket impuls köp! Underbart. Plastig o fin. Riktigt öndigt. Den kommer säkert gå sönder på andra samtalet

Den är faktiskt inte sämre än en helt vanlig hemtelefon med sladd

Permalänk
Medlem

PLocka isär den och sök på kretsarna. Brukar jag göra hela tiden Men det gar sällan resultat men det är ditt best bet.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug