ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

nu har utvecklarna släppt en video tutorial hur man använder editorn. om ni inte har testat det så borde ni göra det direkt. klippet är hursomhelst en bra start. finns på deras officiella sida eller http://www.arma2.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K1LL4H
tips för er som fortfarande försöker få tag i spelet eller väntar på prissänkning
http://www.zavvi.co.uk/zavvi/10044005.product kostar bara £17 ca 220 kr

Fick hem mitt spel idag. Beställde den 14:e!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frågviz

Irriterande.. Väntar fortfarande på mitt spel från CDWOW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frågviz

BesTällde också runt där o fick hem ett paket idag, dock var det bara ett spel med, Rainbow Six Vegas 2, men inte Arma 2! Arghh!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Avstängd

Gillar spelet men har en grymt tråkig bugg.
Ibland krachar spelet och mina saves funkar inte när jag startar upp igen.
Så det slutar med att jag får spela om en massa.
Nu börjar jag tröttna på det men tror ni det finns någon lösning på detta?.

Annars blir det nog att avinstallera vilket jag inte vill.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Gillar spelet men har en grymt tråkig bugg.
Ibland krachar spelet och mina saves funkar inte när jag startar upp igen.
Så det slutar med att jag får spela om en massa.
Nu börjar jag tröttna på det men tror ni det finns någon lösning på detta?.

Annars blir det nog att avinstallera vilket jag inte vill.

Pja jag skulle säga kolla din dator så allt står rätt till, diskar och minnen och dylikt lär ju knappast vara spelets fel.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Irriterande.. Väntar fortfarande på mitt spel från CDWOW

beställde 17 juni o det skickades den 3 juli men jag har fortfarande inte fått det.
lev 7-10 dagar från utskick enligt dem

mkt bra pris dock
Tog "försäkring" för fem spänn

Kan nån med lite erf av dem säga om det börjar bli dags att kontakta dem?
Går deras brev ned i lägenhetsbrevlådor? Det är ett jävla oskick när posten bara hänger grejer på dörrn i trappuppgången.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Har en liten fråga om editorn.. hur kan jag ändra skill för en hel grupp soldater samtidigt?
Det är väldigt frutrerande om man har spawnat en himla massa soldater och man vill ändra deras skill så måste man klicka på varje soldat separat och ändra deras skill en i taget, det tar evigheter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex

Det brukar heta att man ska vänta i 4 veckor innan man ska anmäla posten som försvunnen.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Är det nån som vet om editor funkar i onlineläget?

Permalänk

Har demot installerat nu och tycker bara det blir roligare och roligare, mycket att lära sig dock.

I editorn t.ex., hur spawnar man så man kan springa runt själv? Kom inte fram till något när jag tittade på guiden på deras hemsida. När jag tar fram några tanks och en soldat och sedan trycker på "Preview" eller vad det står så kan jag bara se via soldatens ögon, inte styra honom.

Undrar även om någon här med en (/överklockad) Phenom II kan säga hur det flyter på den; klockfrekvens, inställningar ingame, FPS t.ex. Funderar på en eventuell uppgradering.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berra0603
I editorn t.ex., hur spawnar man så man kan springa runt själv? När jag tar fram några tanks och en soldat och sedan trycker på "Preview" eller vad det står så kan jag bara se via soldatens ögon, inte styra honom.

I soldatens main settings grej.. leta upp fältet "control" där, och sen välj Player.

Permalänk

Tackar, fungerade ypperligt nu. Var där och fipplade i morse men måste ha missat den.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Pja jag skulle säga kolla din dator så allt står rätt till, diskar och minnen och dylikt lär ju knappast vara spelets fel.

Allt står rätt till med datorn så det e spelets fel.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk

En till fråga; hur öppnar man chatten i multiplayer?

Har kollat i inställningarna och där står det "/" men det fungerar inte i praktiken. Har knappat igenom hela tangentbordet och inget fungerar för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har kollat i inställningarna och där står det "/" men det fungerar inte i praktiken. Har knappat igenom hela tangentbordet och inget fungerar för det.

För mig stog det samma och det funkade på "," tror jag det var :P. Iallafall någon knapp där nere. Men annars är det väl bara att ändra till någon knapp?

Permalänk

Jo, det gick också, fick det att fungera. Men kan man inte välja vilket vapen man ska spawna med? Lite irriterande när man trivs som sniper en runda, sen dör man och spawnar om med AK.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om ni inte har provat det så
gå in i editorn och ta chernarus, hitta det där höga "kgb" liknande huset mitt i Chernogorsk och placera ut en scout. En sån som har en laserdesignator

Placera sedan ut ett flygande AV-8B (LGB), De behöver inte länkas med din scout

Sen gå in game, ta upp laser designator och sikta in dig på lämpligt offer, och tryck in musknappen så du får ett rödsike

snart smäller det

och tänk på, ju mer plan. Ju mer kul

sorry om detta tagits upp tidigare

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
beställde 17 juni o det skickades den 3 juli men jag har fortfarande inte fått det.
lev 7-10 dagar från utskick enligt dem

mkt bra pris dock
Tog "försäkring" för fem spänn

Går deras brev ned i lägenhetsbrevlådor? Det är ett jävla oskick när posten bara hänger grejer på dörrn i trappuppgången.

Räknar man arbetsdagar så är det ju precis 10 dagar som passerat för din del.. Hoppas att det dyker in snart. Med tanke på att CDWOW har rykte för sig att ha långa leverenstider så är det nog ingen fara. Men aldrig att jag beställer något mer därifrån. Ganska roligt att folk som beställde för typ 215kr från zavvy fick det efter 4 dagar!

Permalänk

Fick mitt spel idag, 220 kr och gratis frakt, grymt billigt !

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Fick mitt spel idag, 220 kr och gratis frakt, grymt billigt !

från?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
från?

Antar att det är från zavvi.co.uk . Se länkar tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Har en liten fråga om editorn.. hur kan jag ändra skill för en hel grupp soldater samtidigt?
Det är väldigt frutrerande om man har spawnat en himla massa soldater och man vill ändra deras skill så måste man klicka på varje soldat separat och ändra deras skill en i taget, det tar evigheter.

Tror inte det går, men när du fixat till en grupp och vill ha flera likadana är det bara att markera och köra ctrl c, ctrl v.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Är det nån som vet om editor funkar i onlineläget?

Wut?

Citat:

Det är för amerikanska tangentbord tror jag. "-" eller knappen till vänster om shift är det på svenska. Går nog att ställa in i "controls" också tror jag.

Någon erfaren missionmaker som har koll på lokaliteter och sådant?

Permalänk

Uppdrag på nätterna är verkligen gåshud. Man kommer mycket närmare sina fienden och spänningen är verkligen på topp när man försöker smyga runt bland strålkastare, helikoptrar, lysraketer och patruller

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Drog ner demot för att testa, är riktigt skoj. Men det är några saker som jag inte gillar som förhoppningsvis bara är inställningssaker. En utav dom är att det är förbaskat suddigt, även på nära håll, det känns liksom utsmetat. Har viewdistance på 2033. Men hittar ingenting som man kan stänga av bloom eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodatus
Drog ner demot för att testa, är riktigt skoj. Men det är några saker som jag inte gillar som förhoppningsvis bara är inställningssaker. En utav dom är att det är förbaskat suddigt, även på nära håll, det känns liksom utsmetat. Har viewdistance på 2033. Men hittar ingenting som man kan stänga av bloom eller liknande.

Du har ställt in upplösningen rätt, så att det inte är så att din skärm skalar eller något?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Stäng av postprocess effects, det skapar ett luddigt ljus över hela skärmen nämligen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Du har ställt in upplösningen rätt, så att det inte är så att din skärm skalar eller något?

Själva interface står på 1680x1050 och 3d resultion står på 1260x786. Inget jag har pillat på själv. Är det nåt man kan göra där för att få det lite klarare? Alt fixa glasögon åt min karaktär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Stäng av postprocess effects, det skapar ett luddigt ljus över hela skärmen nämligen

Ska testa detta!

Edit: Vart mycket bättre, antar att man får ställa upp details för att få den ännu skarpare på längre avstånd.

Permalänk

När man flyger helikopter och plan så känns det helt fel att ha orignal kontrollerna på Y-axeln, sätter man Y-axeln på revert så blir det däremot bra, men då ändras ju även de vanliga infanteri kontrollerna, kan man ställa in för endast Helikopter och plan? Flyger med musen.

Visa signatur