Råkade beställa från notebookguru.de !! vill inte ha varan! vad gör man! hjälp snälla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Haha fan vilken grym sida om man bara behöver skriva in en adress för att få datorn i brevlådan? Utan att ha betalat eller något

ja jag vet inte ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Måste man inte först registrera sig innan man kan göra en beställning på den sidan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Måste man inte först registrera sig innan man kan göra en beställning på den sidan?

jo de måste man..
Men problemet är att, det fanns ingen som helst typ kanpp där det står" beställ" . :S:S
bara fick ett mejl, hejsan du har nu beställt din vara bla bla .. :S:S

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
jo de måste man..
Men problemet är att, det fanns ingen som helst typ kanpp där det står" beställ" . :S:S
bara fick ett mejl, hejsan du har nu beställt din vara bla bla .. :S:S

Och om man loggar in kan man inte se sina beställningar?

Permalänk
Medlem

Hur lyckades du med detta, nu då?
Beställer du en vara så finns det bara två alternativ, varav ingen du bara gör utan ganska bra mycket uppgifter;
1. Kortköp
2. Postförskott (?)

Varav med kortköp kommer de dra pengarna samtidigt som de skickar varan, och finns det inget fungerande kort så blir det såklart ingen försändelse. Så varför så mycket panik? Och vad fan pysslade du med från första början?

Jag tror du helt enkelt bara lade varan i kundkorgen (alltså, i realiteten bara i webläsarens cache).

Återigen, åldersgräns på SweClockers - om varför inte hela Internet, vore nog en bra idé.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Och om man loggar in kan man inte se sina beställningar?

jo, det kan man. Men det står inte "avbeställ " någon stanns :S:S

det är det som är problemet ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
jo, det kan man. Men det står inte "avbeställ " någon stanns :S:S

det är det som är problemet ..

Du har du väl fan inte beställt något. Du lade väl bara en vara i kundkorgen.

Du kan inte beställa en vara online utan att fylla i diverse uppgifter - och varför skulle du göra det när du inte skulle köpa något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Hur lyckades du med detta, nu då?
Beställer du en vara så finns det bara två alternativ, varav ingen du bara gör utan ganska bra mycket uppgifter;
1. Kortköp
2. Postförskott (?)

Varav med kortköp kommer de dra pengarna samtidigt som de skickar varan, och finns det inget fungerande kort så blir det såklart ingen försändelse. Så varför så mycket panik? Och vad fan pysslade du med från första början?

Jag tror du helt enkelt bara lade varan i kundkorgen (alltså, i realiteten bara i webläsarens cache).

Återigen, åldersgräns på SweClockers - om varför inte hela Internet, vore nog en bra idé.

ajg hr inte betalat med kort.. :S

jag har fått mejl om att "jag har beställt" :S:S

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
ajg hr inte betalat med kort.. :S

jag har fått mejl om att "jag har beställt" :S:S

Bifoga hela texten du fått i mejlet. Och snälla, försök att skriva ordentligt. Du behöver inte en massa "smajlies" för du verkar förvirrad nog som det är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Du har du väl fan inte beställt något. Du lade väl bara en vara i kundkorgen.

Du kan inte beställa en vara online utan att fylla i diverse uppgifter - och varför skulle du göra det när du inte skulle köpa något?

jag har liksom blivit medlem på deras sida? :S:S
och sen fick jag bara ett mejl om " du har nu beställt bla bla " .. :S

För jag gjorde ett misstag.. .jag visste helt enkelt inte vad jag tryckte på :S::SS

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Du oroar dig alldeles för mycket

Permalänk

Hallo Kushtrim Uka,
Wir haben soeben Ihre Bestell-Anfrage erhalten und bedanken uns sehr herzlich dafür. Nach erfolgreicher Prüfung Ihrer Bestellanfrage erhalten Sie in Kürze eine Bestätigung, in der Sie dann auch weitere Informationen zum Zahlungsablauf erhalten.

Michael Seiler IT-Dienstleistungen + Verkauf von Hardware
Jacob-Winter-Platz 11
01239 Dresden

E-Mail-Adresse: info@notebookguru.de

Nachfolgend erhalten Sie nochmals eine Übersicht zu Ihrer Bestellung, die wir umgehend bearbeiten werden.

Zahlungsmethode: Bestellung Nr: Bestelldatum: Kundennummer:
Überweisung 1825 Sonntag, 19. Juli 2009

Ihre bestellten Produkte nochmals zur Kontrolle:
Menge Artikelname Artikel Nr. Einzelpreis Preis
1 x Guru FIRE
Lieferzeit: 24 Stunden
Arbeitsspeicher:4096 MB DDR3 1066 MHz Kingston
Betriebssystem:Windows Vista Premium mit Windows 7 Upgrade 64 Bit
Bluetooth:Bluetooth 2.0 EDR
Display:15,4 Zoll WSXGA+ 1680x1050 Pix Glare (spiegelnd)
Ersatznetzteil:ohne
Festplatte:500 GB WD Blue Scorpio 5400 U/Minute
Garantie:24 Monate Premiumgarantie PickUp & Return
Gehäuse:mit Fingerprint Reader
Grafikkarte:NVIDIA GeForce GTX260M mit 1024 MB GDDR3 RAM 256 Bit
Maus:ohne
Notebooktache:ohne
Null Pixelfehlergarantie:ohne
Optisches Laufwerk:8x DVD Brenner Sony AD-7590S
Prozessor:Core2Duo P8800 2x2,66 GHz 3 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt
Tastatur:Schweden / SWE
W-LAN Modul:300 MBit 5100 Intel
Webcam:2.0 MegaPixel
Zusatzmodul:ohne fire

1.409,00 EUR 1.409,00 EUR
Zwischensumme: 1.409,00 EUR
Deutsche Post (Versand nach SE: (1 x 3 kg)): 25,00 EUR
inkl. UST 19%: 224,97 EUR
Summe: 1.434,00 EUR
IT-Dienstleistungen+Verkauf von Hardware Michael Seiler - www.notebookguru.de - Tel. +49(0)351 / 2593570 info@notebookguru.de

Rückgaberecht
Rückgaberecht
Die folgenden Rechte gelten nur für Verbraucher gemäß § 13 BGB, d.h. jede natürliche Person, die ein Rechtsgeschäft zu einem Zweck abschließt, der weder ihrer gewerblichen noch ihrer selbständigen beruflichen Tätigkeit zugerechnet werden kann. Wenn Sie Unternehmer im Sinne des § 14 BGB sind und bei Abschluss des Vertrags in Ausübung Ihrer gewerblichen oder selbständigen Tätigkeit handeln, besteht das Rückgaberecht nicht.

Rückgabebelehrung
Sie können die erhaltene Ware ohne Angabe von Gründen innerhalb von zwei Wochen durch Rücksendung der Ware zurückgeben. Die Frist beginnt nach Erhalt dieser Belehrung in Textform (z.B. als Brief, Fax, E-Mail), jedoch nicht vor Eingang der Ware beim Empfänger (bei der wiederkehrenden Lieferung gleichartiger Waren nicht vor dem Eingang der ersten Teillieferung) und auch nicht vor Erfüllung unserer Informationspflichten gemäß § 312c Abs. 2 BGB in Verbindung mit § 1 Abs. 1, 2 und 4 BGB-InfoV sowie unserer Pflichten gemäß § 312e Abs. 1 Satz 1 BGB in Verbindung mit § 3 BGB-InfoV. Nur bei nicht paketversandfähiger Ware (z. B. bei sperrigen Gütern) können Sie die Rückgabe auch durch Rücknahmeverlangen in Textform erklären. Zur Wahrung der Frist genügt die rechtzeitige Absendung der Ware oder des Rücknahmeverlangens. In jedem Falle erfolgt die Rücksendung auf unsere Kosten und Gefahr. Die Rücksendung oder das Rücknahmeverlangen hat zu erfolgen an:

Michael Seiler IT-Dienstleistungen + Verkauf von Hardware
Jacob-Winter-Platz 11
01239 Dresden

E-Mail-Adresse: info@notebookguru.de

Bei Rücknahmeverlangen wird die Ware bei Ihnen abgeholt.

Rückgabefolgen

Im Falle einer wirksamen Rückgabe sind die beiderseits empfangenen Leistungen zurückzugewähren und ggf. gezogene Nutzungen (z. B. Gebrauchsvorteile) herauszugeben. Bei einer Verschlechterung der Ware kann Wertersatz verlangt werden. Dies gilt nicht, wenn die Verschlechterung der Ware ausschließlich auf deren Prüfung - wie sie Ihnen etwa im Ladengeschäft möglich gewesen wäre - zurückzuführen ist. Im Übrigen können Sie die Pflicht zum Wertersatz für eine durch die bestimmungsgemäße Ingebrauchnahme der Sache entstandene Verschlechterung vermeiden, indem Sie die Ware nicht wie Ihr Eigentum in Gebrauch nehmen und alles unterlassen, was deren Wert beeinträchtigt. Verpflichtungen zur Erstattung von Zahlungen müssen innerhalb von 30 Tagen erfüllt werden. Die Frist beginnt für Sie mit der Absendung der Ware oder des Rücknahmeverlangens, für uns mit dem Empfang.

Finanziertes Geschäft:

Haben Sie diesen Vertrag durch ein Darlehen finanziert und machen Sie von Ihrem Rückgaberecht Gebrauch, sind Sie auch an den Darlehensvertrag nicht mehr gebunden, wenn beide Verträge eine wirtschaftliche Einheit bilden. Dies ist insbesondere anzunehmen, wenn wir gleichzeitig Ihr Darlehensgeber sind oder wenn sich Ihr Darlehensgeber im Hinblick auf die Finanzierung unserer Mitwirkung bedient. Wenn uns das Darlehen bei Wirksamwerden des Widerrufs oder der Rückgabe bereits zugeflossen ist, tritt Ihr Darlehensgeber im Verhältnis zu Ihnen hinsichtlich der Rechtsfolgen des Widerrufs oder der Rückgabe in unsere Rechte und Pflichten aus dem finanzierten Vertrag ein.

Wollen Sie eine vertragliche Bindung so weitgehend wie möglich vermeiden, machen Sie von Ihrem Rückgaberecht Gebrauch und widerrufen Sie Ihre auf Abschluss des Darlehensvertrages gerichtete Willenserklärung.

Ende der Rückgabebelehrung

Das Rückgaberecht besteht gemäß § 312 d Absatz 4 BGB nicht bei Fernabsatzverträgen zur Lieferung von Waren, die nach Kundenspezifikation angefertigt werden oder eindeutig auf die persönlichen Bedürfnisse zugeschnitten sind. (Dies ist grundsätzlich nicht der Fall, wenn die zu liefernde Sache auf Ihre Bestellung hin aus vorgefertigten Serienbauteilen zusammengefügt wird, die ohne Beeinträchtigung der Substanz mit geringem Aufwand wieder getrennt werden können .) Das Rückgabrecht besteht nicht bei Fernabsatzverträgen zur Lieferung von Software, sofern die gelieferten Datenträger vom Verbraucher entsiegelt worden sind

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mollusk
Du oroar dig alldeles för mycket

Det är inte så lätt att inte vara orolig :S:S

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
jag har liksom blivit medlem på deras sida? :S:S
och sen fick jag bara ett mejl om " du har nu beställt bla bla " .. :S

För jag gjorde ett misstag.. .jag visste helt enkelt inte vad jag tryckte på :S::SS

Det finns ingen hemsida i världen, som aktivt får sälja varor, där "köp" betyder att du beställer en vara med ett enda klick.
Ge oss hela mejlet för fan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Bifoga hela texten du fått i mejlet. Och snälla, försök att skriva ordentligt. Du behöver inte en massa "smajlies" för du verkar förvirrad nog som det är.

så där nu har du hela mejlet.

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Det finns ingen hemsida i världen, som aktivt får sälja varor, där "köp" betyder att du beställer en vara med ett enda klick.
Ge oss hela mejlet för fan.

Hallo Kushtrim Uka,
Wir haben soeben Ihre Bestell-Anfrage erhalten und bedanken uns sehr herzlich dafür. Nach erfolgreicher Prüfung Ihrer Bestellanfrage erhalten Sie in Kürze eine Bestätigung, in der Sie dann auch weitere Informationen zum Zahlungsablauf erhalten.

Michael Seiler IT-Dienstleistungen + Verkauf von Hardware
Jacob-Winter-Platz 11
01239 Dresden

E-Mail-Adresse: info@notebookguru.de

Nachfolgend erhalten Sie nochmals eine Übersicht zu Ihrer Bestellung, die wir umgehend bearbeiten werden.

Zahlungsmethode: Bestellung Nr: Bestelldatum: Kundennummer:
Überweisung 1825 Sonntag, 19. Juli 2009

Ihre bestellten Produkte nochmals zur Kontrolle:
Menge Artikelname Artikel Nr. Einzelpreis Preis
1 x Guru FIRE
Lieferzeit: 24 Stunden
Arbeitsspeicher:4096 MB DDR3 1066 MHz Kingston
Betriebssystem:Windows Vista Premium mit Windows 7 Upgrade 64 Bit
Bluetooth:Bluetooth 2.0 EDR
Display:15,4 Zoll WSXGA+ 1680x1050 Pix Glare (spiegelnd)
Ersatznetzteil:ohne
Festplatte:500 GB WD Blue Scorpio 5400 U/Minute
Garantie:24 Monate Premiumgarantie PickUp & Return
Gehäuse:mit Fingerprint Reader
Grafikkarte:NVIDIA GeForce GTX260M mit 1024 MB GDDR3 RAM 256 Bit
Maus:ohne
Notebooktache:ohne
Null Pixelfehlergarantie:ohne
Optisches Laufwerk:8x DVD Brenner Sony AD-7590S
Prozessor:Core2Duo P8800 2x2,66 GHz 3 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt
Tastatur:Schweden / SWE
W-LAN Modul:300 MBit 5100 Intel
Webcam:2.0 MegaPixel
Zusatzmodul:ohne fire

1.409,00 EUR 1.409,00 EUR
Zwischensumme: 1.409,00 EUR
Deutsche Post (Versand nach SE: (1 x 3 kg)): 25,00 EUR
inkl. UST 19%: 224,97 EUR
Summe: 1.434,00 EUR
IT-Dienstleistungen+Verkauf von Hardware Michael Seiler - www.notebookguru.de - Tel. +49(0)351 / 2593570 info@notebookguru.de

Rückgaberecht
Rückgaberecht
Die folgenden Rechte gelten nur für Verbraucher gemäß § 13 BGB, d.h. jede natürliche Person, die ein Rechtsgeschäft zu einem Zweck abschließt, der weder ihrer gewerblichen noch ihrer selbständigen beruflichen Tätigkeit zugerechnet werden kann. Wenn Sie Unternehmer im Sinne des § 14 BGB sind und bei Abschluss des Vertrags in Ausübung Ihrer gewerblichen oder selbständigen Tätigkeit handeln, besteht das Rückgaberecht nicht.

Rückgabebelehrung
Sie können die erhaltene Ware ohne Angabe von Gründen innerhalb von zwei Wochen durch Rücksendung der Ware zurückgeben. Die Frist beginnt nach Erhalt dieser Belehrung in Textform (z.B. als Brief, Fax, E-Mail), jedoch nicht vor Eingang der Ware beim Empfänger (bei der wiederkehrenden Lieferung gleichartiger Waren nicht vor dem Eingang der ersten Teillieferung) und auch nicht vor Erfüllung unserer Informationspflichten gemäß § 312c Abs. 2 BGB in Verbindung mit § 1 Abs. 1, 2 und 4 BGB-InfoV sowie unserer Pflichten gemäß § 312e Abs. 1 Satz 1 BGB in Verbindung mit § 3 BGB-InfoV. Nur bei nicht paketversandfähiger Ware (z. B. bei sperrigen Gütern) können Sie die Rückgabe auch durch Rücknahmeverlangen in Textform erklären. Zur Wahrung der Frist genügt die rechtzeitige Absendung der Ware oder des Rücknahmeverlangens. In jedem Falle erfolgt die Rücksendung auf unsere Kosten und Gefahr. Die Rücksendung oder das Rücknahmeverlangen hat zu erfolgen an:

Michael Seiler IT-Dienstleistungen + Verkauf von Hardware
Jacob-Winter-Platz 11
01239 Dresden

E-Mail-Adresse: info@notebookguru.de

Bei Rücknahmeverlangen wird die Ware bei Ihnen abgeholt.

Rückgabefolgen

Im Falle einer wirksamen Rückgabe sind die beiderseits empfangenen Leistungen zurückzugewähren und ggf. gezogene Nutzungen (z. B. Gebrauchsvorteile) herauszugeben. Bei einer Verschlechterung der Ware kann Wertersatz verlangt werden. Dies gilt nicht, wenn die Verschlechterung der Ware ausschließlich auf deren Prüfung - wie sie Ihnen etwa im Ladengeschäft möglich gewesen wäre - zurückzuführen ist. Im Übrigen können Sie die Pflicht zum Wertersatz für eine durch die bestimmungsgemäße Ingebrauchnahme der Sache entstandene Verschlechterung vermeiden, indem Sie die Ware nicht wie Ihr Eigentum in Gebrauch nehmen und alles unterlassen, was deren Wert beeinträchtigt. Verpflichtungen zur Erstattung von Zahlungen müssen innerhalb von 30 Tagen erfüllt werden. Die Frist beginnt für Sie mit der Absendung der Ware oder des Rücknahmeverlangens, für uns mit dem Empfang.

Finanziertes Geschäft:

Haben Sie diesen Vertrag durch ein Darlehen finanziert und machen Sie von Ihrem Rückgaberecht Gebrauch, sind Sie auch an den Darlehensvertrag nicht mehr gebunden, wenn beide Verträge eine wirtschaftliche Einheit bilden. Dies ist insbesondere anzunehmen, wenn wir gleichzeitig Ihr Darlehensgeber sind oder wenn sich Ihr Darlehensgeber im Hinblick auf die Finanzierung unserer Mitwirkung bedient. Wenn uns das Darlehen bei Wirksamwerden des Widerrufs oder der Rückgabe bereits zugeflossen ist, tritt Ihr Darlehensgeber im Verhältnis zu Ihnen hinsichtlich der Rechtsfolgen des Widerrufs oder der Rückgabe in unsere Rechte und Pflichten aus dem finanzierten Vertrag ein.

Wollen Sie eine vertragliche Bindung so weitgehend wie möglich vermeiden, machen Sie von Ihrem Rückgaberecht Gebrauch und widerrufen Sie Ihre auf Abschluss des Darlehensvertrages gerichtete Willenserklärung.

Ende der Rückgabebelehrung

Das Rückgaberecht besteht gemäß § 312 d Absatz 4 BGB nicht bei Fernabsatzverträgen zur Lieferung von Waren, die nach Kundenspezifikation angefertigt werden oder eindeutig auf die persönlichen Bedürfnisse zugeschnitten sind. (Dies ist grundsätzlich nicht der Fall, wenn die zu liefernde Sache auf Ihre Bestellung hin aus vorgefertigten Serienbauteilen zusammengefügt wird, die ohne Beeinträchtigung der Substanz mit geringem Aufwand wieder getrennt werden können .) Das Rückgabrecht besteht nicht bei Fernabsatzverträgen zur Lieferung von Software, sofern die gelieferten Datenträger vom Verbraucher entsiegelt worden sind

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Tror du någon verksamhet är så fantastiskt korkade att dem skickar varor över halva Europa till en kund de inte vet kan betala för sig? Släng mejlet, ta lite valium och lugna ned dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Tror du någon verksamhet är så fantastiskt korkade att dem skickar varor över halva Europa till en kund de inte vet kan betala för sig? Släng mejlet, ta lite valium och lugna ned dig.

hmm.. nej ..

Så jag behöver inte vara orolig?

Jag har mejlat dom och berättat att jag vill avbeställa varan..

Har ringt o talat in meddelande på deras telefon svarare också..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Står att de kommer informera dig om betalning så de lär inte skicka något utan du kommer förmodligen få ett mail på månda när nåon kollat beställningarna. Annars har du två veckors ångerätt. Men var 12 år sedan jag läste tyska på gymnasiet så är inte allt för bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Står att de kommer informera dig om betalning så de lär inte skicka något utan du kommer förmodligen få ett mail på månda när nåon kollat beställningarna. Annars har du två veckors ångerätt.

jag vet att jag har 2 vekcor , men jag vill inte att varan ska komma hem till mig, för mina föräldrar kommer flippa på mig..

det är därför jag är så jäkla orolig.. :s..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Allvarligt....LOL!

Du behöver inte oroa dej, du kommer få ett till mejl med betalningsinstruktioner. SEDAN när dom fått dina pengar skickar dom varan. Men innan det mejlet kommer så har dom nog fått dina panikrop på hjälp och shift-deletat din order samt bannat dej som kund för all framtid och sitter och skrattar heeela fikarasten igenom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Allvarligt....LOL!

Du behöver inte oroa dej, du kommer få ett till mejl med betalningsinstruktioner. SEDAN när dom fått dina pengar skickar dom varan. Men innan det mejlet kommer så har dom nog fått dina panikrop på hjälp och shift-deletat din order samt bannat dej som kund för all framtid och sitter och skrattar heeela fikarasten igenom.

okej det får man verkligen hoppas på iaf

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Hur lyckades du med detta, nu då?
Beställer du en vara så finns det bara två alternativ, varav ingen du bara gör utan ganska bra mycket uppgifter;
1. Kortköp
2. Postförskott (?)

Varav med kortköp kommer de dra pengarna samtidigt som de skickar varan, och finns det inget fungerande kort så blir det såklart ingen försändelse. Så varför så mycket panik? Och vad fan pysslade du med från första början?

Jag tror du helt enkelt bara lade varan i kundkorgen (alltså, i realiteten bara i webläsarens cache).

Återigen, åldersgräns på SweClockers - om varför inte hela Internet, vore nog en bra idé.

Gällande åldersgräns så skulle en utrensning av honom leda till att många andra rensas ut, ett flertal vettiga. Det finns ovettiga personer i varje ålder, borde mer finnas en provperiod för medlemskap.

Permalänk
Medlem

Gällande åldersgräns och provperiod, jag tycker frågeställaren i den här tråden inte har gjort något som gör att jag inte tycker han har här att göra. En något naiv ung kille som inte har dragit på sej livserfarenhet och allmänbildning ännu bara och det tycker inte jag ska straffas, åtminstånde inte när man är bara 15 bast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Gällande åldersgräns och provperiod, jag tycker frågeställaren i den här tråden inte har gjort något som gör att jag inte tycker han har här att göra. En något naiv ung kille som inte har dragit på sej livserfarenhet och allmänbildning ännu bara och det tycker inte jag ska straffas, åtminstånde inte när man är bara 15 bast.

tack ! äntligen någon som har förståt!

Och det är redan löst,

Dom har "cancel" min vara. så det är klart

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Gällande åldersgräns och provperiod, jag tycker frågeställaren i den här tråden inte har gjort något som gör att jag inte tycker han har här att göra. En något naiv ung kille som inte har dragit på sej livserfarenhet och allmänbildning ännu bara och det tycker inte jag ska straffas, åtminstånde inte när man är bara 15 bast.

Man får ju samtidigt hoppas att föräldrar tänker samma; läser flertalet gånger om TS och hans föräldrars väntade "flipp".. Man får hoppas att föräldrar i allmänhet kan tänka lite på detta också, innan man börjar gapa och "flippa". Fast kanske inte är så allvarligt som jag tyckte

Ex. TS kommer nog aldrig göra en sån sak igen, och gör han det, vet han hur man ska göra.

Men nu ska jag inte dra tråden mot föräldraskap. Ville bara belysa det lite.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Man får ju samtidigt hoppas att föräldrar tänker samma; läser flertalet gånger om TS och hans föräldrars väntade "flipp".. Man får hoppas att föräldrar i allmänhet kan tänka lite på detta också, innan man börjar gapa och "flippa". Fast kanske inte är så allvarligt som jag tyckte

Ex. TS kommer nog aldrig göra en sån sak igen, och gör han det, vet han hur man ska göra.

Men nu ska jag inte dra tråden mot föräldraskap. Ville bara belysa det lite.

Det har redan löst sig

Dom tog bort allt jag hade på deras hemsida;)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
Det har redan löst sig

Dom tog bort allt jag hade på deras hemsida;)

Du ser, det fanns aldrig nån anledning att oroa sig så mycket som du gjorde i början av tråden!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordis
Du ser, det fanns aldrig nån anledning att oroa sig så mycket som du gjorde i början av tråden!

hehe jag vet, men tja.. hehe

Dom sa att det var cancled och när jag kollade på mittt "account" så fanns inget kvar.. Bad dom ta bort mitt account helt !!

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Vad man kan lära sig av det här, är väl att om man har en online butik,så borde man väl se till att man kollar åldern på beställaren innan man godkänner köp.det vill säga åldersgräns för online köp.