Permalänk

Microsoft Word

Har ett litet problem som jag skulle behöva hjälp med. Det är så att ett word dokument jag har lyckades på något mystikt sätt byta från vanliga .doc till något annat mysko format jag inte känner till.

Det ledde till att dokumentet inte gick att öppna och det skulle vara skönt om någon visste vad problemet var.

Tack för svar.

Permalänk
Medlem

För hjälp kan det vara bra att du ger oss den mystiska ändelsen så vi vet vad det är. Annars kan vi sitta här och gissa oss blå.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk

Det var nå skit jag aldrig sätt förut... det var typ .txt sen vare någonting med stora bokstäver efter det typ .txtTXT eller något liknande, var helt stört. Filen hade också krympt i storlek från 24kb till 1kb.

Permalänk
Medlem

Det var typ? Har du kastat filen och kan kolla den igen. I fall den har hetat .txt ska det gå att öppna den i Word. Har den ändelsen .txt skulle jag föreslå att du döper om den till .txt och testar att öppna den. Ändelsen .txt är textfiler som vanligtvis öppnas med anteckningar.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk

Jag har filen kvar men jag har döpt om den till .doc för att kunna öppna den i word men det gick inte, word stängs av, men jag får upp det med anteckningar men då äre bara några konstiga tecken
(ser ut så här 5©³©žîÚ „¸J›á«µ×¦çVäÏ%£Ò0¨ŸÝú, t.ex.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raket Mannen
Jag har filen kvar men jag har döpt om den till .doc för att kunna öppna den i word men det gick inte, word stängs av, men jag får upp det med anteckningar men då äre bara några konstiga tecken
(ser ut så här 5©³©žîÚ „¸J›á«µ×¦çVäÏ%£Ò0¨ŸÝú, t.ex.)

Du ska inte öppna det som ett word-dokument. Det vi vill att du ska prova är att döpa om den till .txt och sedan öppna med word, högerklicka på filen och välja "öppna med" jeeeeez

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Word kraschar...

Permalänk
Medlem

Om den också har krympt ( 24kb till 1kb) så lär du ha förlorat hela innehållet om du nu inte har sådan tur att det var en kopia utan att du visste om det.

Var det väldigt lite text från början (det skulle förklara storleks skillnaden)?

ÄR det alla word filer som är så eller bara just den där som är fel?

Permalänk

bara den här...