Permalänk
Medlem

köpråd, laptop

det är som så att jag ska börja studera webbutveckling.
Vilket betyder att jag måste införskaffa mig en bärbar dator.
och vilka är inte bäst att vända sig till om inte sweclockers.

Jag vill ha en smidig, men samtidigt inte för liten dator, den kommer mestadels användas till webbapplikationer och programmering. Men jag kommer att använda den på fritiden också, så vill att den ska klara av lite större program, såsom adobe after effects, andra program för filmredigering. När jag ändå ska köpa en laptop så vill jag att den ska vara ganska bra uppdaterad, hårdvarumässigt. Jag vill kunna spela på den till exempel, den måste klara av de nya spelen och en stund framöver.

Som student så är mina pengar begränsande, så det är väl egentligen där jag behöver hjälp, att hitta en bra dator för rätt pengar. ett stort plus är om designen är snygg också. Programvaror och det har jag redan allt jag behöver.
kom gärna med många förslag

Tack på förhand !
MVH
sAjt

Permalänk
Avstängd

För att vi ska kunna hjälpa dig bör du begränsa urvalet. Hur stor skärm vill du ha? och hur mycket är du villig att lägga ut?

Permalänk
Medlem

jag har haft en 14.1" innan och tyckte det var ganska bra, men absolut inte mindre, större isf. maximalt kan jag nog lägga ut 10.000, men det är absolut max, vill som sagt kunna komma undan så billigt som möjligt, då pengarna behövs till annat.

Permalänk

Den här kanske skulle passa. Bra prestanda, snygg design, bra kvalitet & support. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=482505

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk
Medlem

nackdelen på datorer som du den du just visade Skutte är att man betalar lika mycket för mjukvaran som är till som man betalar för datorn typ-.-

Permalänk

Tror knappast att mjukvaran kostar lika mycket som hårdvaran och det gäller för alla märkesdatorer.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb