Surfproblem "Servern kunde inte hittas"

Permalänk

Surfproblem "Servern kunde inte hittas"

Tjenare

Har nyligen formaterat min dator och använder Win XP Pro med service pack 3.
Formatering gjorde som ja bruka, koppla ur den från internetuppkopplingen, in med alla drivisar och virusskydd sen så koppla ja in nätverkssladden.
Så var jätteförsiktig.

Men mitt problem är att ibland är mitt surfande slött som bara den och ibland så laddar inte sidan alls eller bilder på sidan.
Youtube klipp ska vi inte ens tala om.
Men om jag laddar ner igenom en torrent då går den i full hastighet och spotify funkar hela tiden.
Spelar wow och det har samma tråkiga ms som vanligt men det funkar, får inga DCs eller kan inte logga in.
Datorn funka bra med surfandet innan formateringen och så ja vit vet så funkar min bärbar med trådlösa perfekt.

Vad kan problemet vara? Jag själv misstänker något med msn messenger 9.0 (den nyaste) men ja vet inte.
Blir bara så ledsen när det inte funkar. Vad kan detta bero på?

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Vila i frid

Du kör med Norton/Symantec eller F-Secure som antivirus? Isf är det ditt problem.

Permalänk

Kör med avast men det var inte problemet.
Hade helt och hållet glömt bort och stänga av Windowsbrandväggen
Den var orsaken till mitt problem

Så denna tråden kan gå till botten

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W