Vill köpa en speldator! Har någon provat itsale.se?

Permalänk
Representant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
Tackar!, rekomenderat är at köra OCCT och "power supply" testet tror det blir smidigare för dig.

Tack
//David

Jag tackar så jättemycket för ditt tips, verkar mycket smidigt. Att kombinera 3DMark Vantage med OCCT blir från och med nu det nya sättet att testa stabiliteten på våra datorer!

MVH
Robin Lindgren
www.itsale.se

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att du sänkte R8an från 30000kr till 29995kr xD

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Tycker det ser mycket bra ut kommer att skicka dit min broder om han ska köpa dator då han har tummen mitt i hand ;).. Men tar du inte in de nyaste delarna? Jag saknade många grafikkort och processorer? Eller inriktar du dig kanske lite mer till Svenssons brukare?

Varför skulle han inte sänka? Gör mycket för ögat killen har hängt med på marknadsföringslektionerna i skolan ;)..

Gillar för övrigt ditt initiativ att våga satsa :).

Permalänk
Representant

Hejsan Jackeswe

Tack för ditt inlägg!
Jag förstår inte riktigt vad du menar med de senaste delarna, men som jag sa tidigare så har du självklart möjlighet att komma med egna förslag på hur din dator ska komponeras.

MVH
Robin, ITsale
www.itsale.se

Permalänk
Medlem

Neej jag t.ex letade efter ATI kortet 4870 och kollade även efter nvidia 260 kortet men det verkar ej som du har dem om man bara vill köpa delar :P. Sen såg jag även att de nyare processorerna i alla fall AMD inte fanns.
Edit: Kollade alltså under komponenter

Permalänk
Representant

Hejsan Jackeswe

Är det något speciellt du söker?
ITsale skulle kunna fixa ett Nvidia 260GTX för 1400kr INKL moms och 12 månader garanti.

MVH
Robin, ITsale
www.itsale.se

Permalänk

Robin,

Är det inte dags att börja bygga in SSD i dina bättre datorer? Tror det vore en bra grej för samtliga parter. Fler och fler verkar ju ha det som ett krav när dom ska investera i en ny bra maskin.

//MH

Permalänk
Representant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matthew_Hopkins
Robin,

Är det inte dags att börja bygga in SSD i dina bättre datorer? Tror det vore en bra grej för samtliga parter. Fler och fler verkar ju ha det som ett krav när dom ska investera i en ny bra maskin.

//MH

Tjena Matthew_Hopkins

Då jag av ren erfarenhet vet att Raptor-Diskarna fungerar bättre i Windows än SSD diskarna så kör jag på dessa. Dock så har jag planer på att sätta i SSD i ett par av Superdatorerna. Och som jag har sagt tidigare så har du självklart möjlighet att innan köp välja en SSD-disk istället för Raptor. Men har ni bättre erfarenheter av SSD-Diskar tillsammans med Windows så får ni gärna dela med er av dessa i forumet.
Jag har själv testat OCZ Solid State Disk Core V2 och fått dåliga resultat i form av Lagg-problem och långsamma installationer i både Windows Vista och Windows 7.

MVH
Robin, ITsale

Permalänk
Medlem

Har precis plöjt igenom tråden. Det var en rolig resa som fick mig att gå från anti till osäker till positive när det gäller ITsale.

Lycka till med affärerna och bra jobbat Robin, ska ha ITsale i åtanke nästa gång jag ska handla!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Har precis plöjt igenom tråden. Det var en rolig resa som fick mig att gå från anti till osäker till positive när det gäller ITsale.

Lycka till med affärerna och bra jobbat Robin, ska ha ITsale i åtanke nästa gång jag ska handla!

Jo, att Robin är här och svarar på frågor ger onekligen cred.

Det är nog också så han bör förbättra sin hemsida; inte i form av flashighet och en massa pynt utan genom att det står lite mer om honom själv och företaget i form av konkreta fakta och hur han jobbar - för att inte bli förväxlad med de diverse blåsningssidor som(tyvärr) ser påfallande lika ut.

Sen måste han såklart ta bort det där att det står 100 i lager på "allt", skriv istället hur många av varje vara som de facto finns på lager, sen går det att lägga till därunder hur många som finns hos leverantör och hur lång extra leveranstid jämfört med det som verkligen finns i lager det är. Fullständig öppenhet brukar löna sig i längden.

En kundkommentarsfunktion vid varje vara är inte heller fel, visst blir det en del jobb att redigera bort ofrånkomligt spam men det kan det vara värt i form av den databas av seriösa kommentarer som såsmåningom byggs upp och som blir uppskattad.

Nu återstår att se här i tråden om det är några som köper och hur det går för dem, det är bara att hoppas att allt fungerar bra för alla inblandade

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ITsale
Tjena Matthew_Hopkins

Då jag av ren erfarenhet vet att Raptor-Diskarna fungerar bättre i Windows än SSD diskarna så kör jag på dessa. Dock så har jag planer på att sätta i SSD i ett par av Superdatorerna. Och som jag har sagt tidigare så har du självklart möjlighet att innan köp välja en SSD-disk istället för Raptor. Men har ni bättre erfarenheter av SSD-Diskar tillsammans med Windows så får ni gärna dela med er av dessa i forumet.
Jag har själv testat OCZ Solid State Disk Core V2 och fått dåliga resultat i form av Lagg-problem och långsamma installationer i både Windows Vista och Windows 7.

MVH
Robin, ITsale

Följande disk presterar grymt bra:

https://www.inet.se/datorkomponenter/haarddiskar/80gb-2-5--ss...

Den borde vara något att ha i dina dyraste system

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Du verkar inte ha några komponenter som kan köpa var för sig t ex om jag vill köpa ett nytt grafikkort till min dator eller processor osv. Undrar också hur mycket du ger för en dator som MAX, jag har ett 8800 gts 320 mb, Amd athlon x2 4400+ 2.3 gHZ, 2 gig ram, 520 W Corsair nätagg. Så hur mycket skulle jag få för den datorn på ett ungefär?

Permalänk
Medlem

Ett tips för en nyföretagare är att hålla ordning på bokföringen osv. Har sommarjobbat hos en revisionsbyrå och sett mycket "skit". Du vill inte hamna där med skulder till t.ex. skatteverket eller felaktiga momsinbetalningar. Plus att det blir mycket mindre jobb om du håller ordning på allt.

Permalänk
Representant

Tjena Joppes
Tackar så mycket! Du är välkommen när som helst.

Tjena the squonk
Tack för alla tips! Ett omdömessystem för enskilda varor samt för hela företaget är pågång.
Då många reagerar negativt på 100+ lager så är detta nu ändrat. Nu står det istället 1-2 dagar på alla datorer.

Tjena majje
Jag har hört att dessa Intel Diskar ska vara av bra kvalitet, ska ha detta i åtanke nästa gång datorerna uppdateras.
Tack för ditt tips!

Tjena acckee
Visst har jag även lösa komponenter:
http://itsale.se/category.php?category=3,4,&catid=4

Jag har även mer grejer på lager som du inte hittar på sidan så är det något speciellt du söker så är det bara att ringa eller maila.
Då jag ej kan dra momsen på inköp som görs av privatpersoner och dessutom inte får några garantier så kan jag erbjuda ungefär 2000kr för din dator.

Tjena wow_jon
Då jag är mycket ordningsam med papper och kvitton så är detta inget problem för mig, jag har dessutom en revisor som hjälper mig med bokföringen.

Permalänk
Medlem

För de som är intresserade av kreditvärdighet och annan information om företag som kan hjälpa till att bedöma deras trovärdighet så finns det många bibliotek som kan hjälpa till.

Exempelvis finns det en databas som heter Webselect där man enkelt kan få fram en kreditbedömning och en liten riskanalys av ett företag.

För nyare företagare är detta också en bra databas då man kan göra en sökning på en specifik bransch och avgränsa precis till det område där man själv har tänkt sig att verka, för att därmed se hur konkurrenssituationen ser ut.

edit: Många bibliotek har denna databas och hjälper gärna till med att ta fram sådana uppgifter.

Permalänk

Såg att det nu finns en "superdator" med bl a SSD hos ITsale. Nu börjar det klia i köpfingrarna på riktigt. Känns inte som ett dåligt alternativ detta:

http://itsale.se/article.php?id=81&category=1,16,

Orosmolnet är möjligen ljudnivån, misstänker att det chassit med dom komponenterna låter något mer än en stilla viskning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrikone
Hej,
jag köpte en spel dator av ItSale. Kollade på Blocket, ringde och diskuterade pris och spec under lördags eftermiddagen. När all var klart satte Robin ihop datorn till mig och tog bussen och levererade den kl 23:00 en lördagskväll.

Bättre service kan man nog inte få av Inet eller Komplett... (jag har köpt flera datorer av dem och det har varit siochså både med leverans tid och framförallt vid reparation - Läs Inet.)

Robin ger ett seriöst intryck och är kunnig, jag kan verkligen rekommendera honom och hans firma. Nästa dator köper jag där med. Lycka till!
Patrik
Patrik

Skulle inte tro så, det företaget har nog gått i konkurs då.

Permalänk
Representant

Tjena Matthew_Hopkins

Jag kan garantera dig att denna dator är mycket tyst.

Processorkylaren går på ungefär 20% av fullhastighet och låter knappt någonting.

Vidare så sitter det ett Corsair aggregat i datorn vilket jag tror alla här på Sweclockers kan intyga är ett mycket Tyst och kvalitetsfullt nätaggregat.

Och eftersom systemdisken är en SSD så innebär ju detta 0db i ljudnivå.

Jag kan alltså lova dig att detta blir en mycket tyst dator.

Dock så går ju självklart både grafikkorts-kylaren och processor-kylaren upp i varv när du spelar.

Tjena Bobbeq

Då ITsale går mycket bra och dessutom inte har några stora utgifter så som lokaler och anställda så kan jag lova dig att du inte behöver vara orolig för konkurs. Dessutom kan du välja att ta emot datorn via postförskott, du betalar då när du hämtar ut datorn.

Ditt inlägg är egentligen helt onödigt vilket jag tror och hoppas att många här i forumet tycker då iallafall jag alltid trott att Sweclockers är en seriös sajt.

MVH
Robin, ITsale
www.itsale.se

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ny dator

Hej Robin
Efter vad jag läst i tråden så verkar ditt företag seriöst och erbjuda väldigt bra priser jämfört med andra nätbutiker. Jag har en budget på cirka 8000-11000:- och funderar alltså på att köpa en ny dator. Jag undrar därför vad du tycker att jag bör satsa på för dator om jag skulle köpa från dig. Jag vill kunna spela dagens spel med hyfsade grafikinställningar. Har bland annat kollat på en Supergame R5.

Permalänk
Medlem

Tja, har funderat på att köpa en speldator och är inne på denna http://itsale.se/article.php?id=606&category=165,168, fast det jag undrar är om den är prisvärd?