Windows 7 gratis till studerande 6 Agusti

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, är det exakt version av Windows 7 Professional som ligger på MSDN:AA som Technet?

en_windows_7_professional_x86_dvd_x15-65804.iso

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
En snabb fråga, är det exakt version av Windows 7 Professional som ligger på MSDN:AA som Technet?

en_windows_7_professional_x86_dvd_x15-65804.iso

Ja.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon från Liu som ser win7 på msdnaa ännu? Jag ser bara RC-versionerna nämligen...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Någon från Liu som ser win7 på msdnaa ännu? Jag ser bara RC-versionerna nämligen...

Samma sak på Oru, antingen har it-ansvarig semester eller bara är frukstansvärt oengagerad.

Permalänk
Medlem

Har ni kontaktat personen som är ansvarig för MSDNAA vid er skola och bett denne att lägga upp W7? Det är inte säkert att de sitter och har koll på alla nya saker som blir tillgängliga.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte heller RTM versionen på Chalmers MSDNAA sida men jag ska säja till Gramner

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hur ska man gå tillväga för att få sig ett ex ifall man pluggar i Umeå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Hur ska man gå tillväga för att få sig ett ex ifall man pluggar i Umeå?

Kolla med UMDAC. De kanske har någon susning om det hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Kolla med UMDAC. De kanske har någon susning om det hela.

Okej, får väl göra det. Hatar UMDAC...

Tack!

Permalänk
Medlem

Åh vad kul, jag ska börja studera på Örebro universitet, registreringen är den 27 Aug. Sedan börjar utbildningen den 31 Aug.

Då jag är helt ny till detta undrar jag om jag har en chans att få detta?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hur går det för er som registrerat er hos pellesoft?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Åh vad kul, jag ska börja studera på Örebro universitet, registreringen är den 27 Aug. Sedan börjar utbildningen den 31 Aug.

Då jag är helt ny till detta undrar jag om jag har en chans att få detta?

Ja, örebro uni har msndn aa men har hört rykten om att de bara skapar konton åt personer som har någon sorts datainriktad linje.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Är det RTM-versionen av Win7 Pro som finns upplagd på MSDN AA eller den slutgiltiga versionen, så att säga? Den som kommer att finnas ute i handeln den 31:a oktober och som man då inte kommer behöva uppdatera? Kan köras som main OS med uppdateringar och hela kitet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Är det RTM-versionen av Win7 Pro som finns upplagd på MSDN AA eller den slutgiltiga versionen, så att säga? Den som kommer att finnas ute i handeln den 31:a oktober och som man då inte kommer behöva uppdatera? Kan köras som main OS med uppdateringar och hela kitet?

Frågats många gånger förr, RTM = Release to Manufacturing = Slutgiltiga versionen. Ingen skillnad mot den som kommer finnas i handeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Är det RTM-versionen av Win7 Pro som finns upplagd på MSDN AA eller den slutgiltiga versionen, så att säga? Den som kommer att finnas ute i handeln den 31:a oktober och som man då inte kommer behöva uppdatera? Kan köras som main OS med uppdateringar och hela kitet?

Det är MSDN versionen.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Frågats många gånger förr, RTM = Release to Manufacturing = Slutgiltiga versionen. Ingen skillnad mot den som kommer finnas i handeln.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Det är MSDN versionen.

Någon uppdatering av versionen kommer inte behöva göras när Win7 Pro kommer finnas ute i handeln den 31:a?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Det är MSDN versionen.

Bra, förvirra mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Någon uppdatering av versionen kommer inte behöva göras när Win7 Pro kommer finnas ute i handeln den 31:a?

Jag ger upp. Läs mitt inlägg igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Någon uppdatering av versionen kommer inte behöva göras när Win7 Pro kommer finnas ute i handeln den 31:a?

Har du någon gång installerat Windows utan att ha behövt uppdatera den? D.v.s. att för ett helt "blankt" Windows hitta 0 uppdateringar hos Windows Update?

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Bra, förvirra mer.

Jag ger upp. Läs mitt inlägg igen.

Kändes bara lite konstigt att vi med ett MSDN AA konto kommer ha tillgång till Win7 Pro drygt 2 månader innan "vanliga" människor kommer kunna lägga vantarna på OS:et. Nå ja, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Har du någon gång installerat Windows utan att ha behövt uppdatera den? D.v.s. att för ett helt "blankt" Windows hitta 0 uppdateringar hos Windows Update?

Syftade på en uppdatering av _hela_ OS:et, alltså att man blåser hårddisken och installerar det på nytt eller liknande. Aja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Kändes bara lite konstigt att vi med ett MSDN AA konto kommer ha tillgång till Win7 Pro drygt 2 månader innan "vanliga" människor kommer kunna lägga vantarna på OS:et. Nå ja, tack för hjälpen!

Inte konstigare än att MSDN och TechNet användare får den 2 månader tidigare än alla andra också. Tanken bakom de två är att man alltid ska få tillgång all cutting-edge Microsoft mjukvara (nåja, beror på hur mycket man betalar). Beta, RC och allt vad det heter. Det är tjänster för utvecklare och inte för vanligt folk.

MSDN-AA är en akademisk "light" version och hakar helt enkelt bara på den trenden.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Nu har alla glada Chalmerister ocksa tillgang till W7 RTM via MSDN:AA. Finally.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Win 7 finns ute för LIU med!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Hur installerar man språkpaketet? Jag hittar inte vart man kan lägga till språk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebreh
Nu har alla glada Chalmerister ocksa tillgang till W7 RTM via MSDN:AA. Finally.

Japp och dom har laggt upp Windows 7 Language Pack (x64) - DVD (Multilanguage) också.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dominator
Hur installerar man språkpaketet? Jag hittar inte vart man kan lägga till språk.

Går inte i Professional! Detta är en funktion som endast finns i Enterprise/Ultimate.

Eftersom språkpaketen ligger uppe är en trolig gissning att Enterprise kommer att läggas upp rätt snart.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dominator
Hur installerar man språkpaketet? Jag hittar inte vart man kan lägga till språk.

Du får integrera språkpaketet i skivan med Dism istället. Tar en stund dock men fungerar utmärkt. Kolla mitt tidigare inlägg om det i denna tråd.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Finns fortfarande inte på Oru, mailade ansvarig i fredags. surt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Hur går det för er som registrerat er hos pellesoft?

Jag har registrerat mig där, sen skickat in en artikel = 200p = slipper betala 100:- för att få tillgång till MSDN-AA i 1år

Dock har Pelle tydligen problem med att validera Mecenat-korten, då de har bytt tjänst, men sedan efter det så får jag mina kontouppgifter till MSDN-AA

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Det kom idag.

Visa signatur