Dell U2410 - kommande 24'' med IPS-panel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
Hmm jag läste igenom PDF:en men måste vara blind. Jag funderar på vad det är för typ av backlight? Jag hoppades på LED men som sagt, har inte fått kläm på det.

Det är lysrör.

Permalänk

Första användarkommentaren
--------------------------------------------
Got mine today and set it up for some brief use this evening.

Initial thoughts:

Pretty plain appearance (all black apart from the back of the base).

On screen menu is a lot nicer than my dad's 2408WFP.. heaps easier to navigate around. Beep when you press the buttons is a bit loud and the capacitive buttons seemed to be hard to press sometimes.. maybe my dry fingers.

Picture looks great.. watching video in particular I did not see gradients jumping out at me etc which was welcome (especially in dark scenes).

I don't have a lot to compare this too.. and I'm still getting used to the move from my old vp191s 19" Viewsonic. I'm hoping windows 7 discarded my colour calibration info from that when I switched monitors. If not, I have no idea how to clear it.

I set the monitor's preset mode to 'sRGB', as I'm not doing any photoshop etc. I read earlier this would be the correct mode, yes?

If there's anything in particular you want to know, ask.
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=1256560&p=...
--------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Ifall Dell fortsätter i denna fart så kommer nog Samsung få det väldigt svårt att överleva, Dell är ganska ostörda i 2-3k klassen imo, fast det finns ju alltid folk som köper först och tänker sen, så Samsung försvinner nog aldrig.

Vad tror ni, kommer priset sjunka?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det verkar som om mitt letande efter en 24" skärm är över

Nu ska den bara komma in i butik också ..

Permalänk
Medlem

Ja, jag är också sugen på denna.

Ingen som vet hur länge det dröjer tills Dustin har den i lager?

En liten lustig grej är att den kostar 4 993,75 kr hos Dustin (4 995 kr hos Dustin home).

Bra att jag surfade in hos Dustin home under tiden jag skrev det här inlägget. Fick svar på min egen fråga. Det står "Beräknad leverans 2009-09-03" ovanför priset.

Visa signatur

» MacBook Pro 15", 2.3 GHz, 8GB DDR3, 512GB SSD, 750GB HDD, Radeon HD 6750M
» Dell UltraSharp U2410
» Intel Core i5 2.66Ghz, 8GB DDR3, 7.8TB, FreeBSD 8.0

Permalänk

Blir att inhandla en sådan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dentarg
Det står "Beräknad leverans 2009-09-03" ovanför priset.

Inte längre, nu finns den i lager

Permalänk
Medlem

Beställt!

Visa signatur

» Dell UltraSharp U2410

Permalänk
Medlem

Bara hoppas det kommer en U2710 snart för 7-8 tusen som funkar perfa att spela med. Då köper jag en direkt.

Permalänk
Medlem

Det var inte den billigaste direkt.

Permalänk
Medlem

Matte-elite tycker du är lite ute och cyklar. Det är självklart att allt är relativt, men i sammanhanget är denna skärm faktiskt nästan bland "den billigaste". Det finns skärmar och det finns skärmar. Väljer du att jämföra med en billig TN så go ahead.

Groggan

*EDIT*
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s41140139&o=prod_rank säger det mesta..

Permalänk
Medlem

Har inte läst så mycket om IPS paneler, men skulle denna skärm lämpa sig bra till spel?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sorath
Har inte läst så mycket om IPS paneler, men skulle denna skärm lämpa sig bra till spel?

Ifall den har ett lågt inputlag så ja, men jag säger inge mer för de mer kunniga kanske har en åsikt om saken. Dess bra färger Gamut och allt vad det är kanske ställer till?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Ifall den har ett lågt inputlag så ja, men jag säger inge mer för de mer kunniga kanske har en åsikt om saken. Dess bra färger Gamut och allt vad det är kanske ställer till?

Den har drygt 30 ms i input lag så om man är känslig för det ska man nog köpa en annan skärm.

Dell 2209WA är bättre för spel.

Permalänk
Citat:

Ja, ypperligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Den har drygt 30 ms i input lag så om man är känslig för det ska man nog köpa en annan skärm.

Dell 2209WA är bättre för spel.

Och de allra flesta är knappast så känsliga så att 30ms som är normalt för de bättre paneltyperna är något problem.

Jag börjar tröttna på alla som tror att de är några übergaymers med superkänsliga sinnen som måste fråga om den och den skärmen fungerar bra till spel.
Chansen att just du som läser det här är så känslig är en på tio eller nåt i den stilen. Otroligt liten med andra ord.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ja, ypperligt.

Och de allra flesta är knappast så känsliga så att 30ms som är normalt för de bättre paneltyperna är något problem.

Jag börjar tröttna på alla som tror att de är några übergaymers med superkänsliga sinnen som måste fråga om den och den skärmen fungerar bra till spel.
Chansen att just du som läser det här är så känslig är en på tio eller nåt i den stilen. Otroligt liten med andra ord.

+ 120325023406897234982465 typ

Permalänk
Medlem

Låter bra, men vad menar han med detta?

"Our only negative point on the screen is that once again Dell has inset the panel itself, so the image partly reflects on the bezel. You soon get used to it though"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter bra, men vad menar han med detta?

"Our only negative point on the screen is that once again Dell has inset the panel itself, so the image partly reflects on the bezel. You soon get used to it though"

Panelen är försänkt in i ramen en bit så du ser en reflektion av skärmen i ramens försänkning. Vissa stör sig, andra inte.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Udda att det kan speglas när ramen är matt? :/

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Sitter med en 2209WA just nu och är väldigt nöjd med den. Gillar bilden från alla vinklar och alla lägen man kan justera den i. Älskar verkligen denna över mina tidigare TN-paneler

U2410 skulle jag gärna slå till på men känns onödigt just nu för de där extra tummarna och pixlarna för den summan
Kommer nog köpa senare för att utöka skrivbordet när/om den sänkts

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Hur är backlightbleedingen på dessa paneler?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur är backlightbleedingen på dessa paneler?

Med tanke på IPS, Ultrasharp och 2209's prestanda. troligen i princip noll bleed med viss skillnad i ljusstyrka över skärmens yta.

Någon som har en riktig rapport får dock gärna bekräfta.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Med tanke på IPS, Ultrasharp och 2209's prestanda. troligen i princip noll bleed med viss skillnad i ljusstyrka över skärmens yta.

Någon som har en riktig rapport får dock gärna bekräfta.

Ingen bleeding alls, dock finns IPS-glow, men jag stör mig absolut inte på det.

Permalänk
Medlem

Är sugen på denna skärmen,är det några fler som har den och kan ge lite feedback om den?

Beställde den nu så får vi se hur den är,är iaf ett lyft från min 226BW skärm

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Kul AnjinSan

Jag lirar ju mest WoW och ibland något FPS. Jag tror i alla fall inte att jag är så känslig för input lag. Jag vill ju kunna ha min skärm till lite bildbehandling också och inte bara till spel. Jag tror jag beställer en Dell när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waconda
Kul AnjinSan

Jag lirar ju mest WoW och ibland något FPS. Jag tror i alla fall inte att jag är så känslig för input lag. Jag vill ju kunna ha min skärm till lite bildbehandling också och inte bara till spel. Jag tror jag beställer en Dell när jag kommer hem

Din order har nu lämnat vårt lager.

Levererat 1 DELL U2410 ULTRASHARP 24# WIDE TFT TCO-03 FULL-HD SVART

:D:D:D:D:D

Ska bli spännande imorgon att testa den!!

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Min skickades också idag.

Visa signatur

» Dell UltraSharp U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dentarg
Min skickades också idag.

Sweet köpte du den från Dustin också eller,dom e fan så snabba att skicka.
Lade ordern i förmiddags och dom skicka den kl 14.54

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Sweet köpte du den från Dustin också eller,dom e fan så snabba att skicka.
Lade ordern i förmiddags och dom skicka den kl 14.54

Jepp, Dustin home, beställde i helgen, skickades imorse halv tio.

Visa signatur

» Dell UltraSharp U2410