Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

På dem nya versionerna av ps3 kan man väl ändå bara spela ps1 spel på om jag inte har helt fel.

Permalänk
Medlem

Siba har dragit ned tjockisen till 3290:- nu.

Permalänk
Medlem

KOmmer Ps3 tjock fortsätta tillverkas som en budget variant vid sidan av?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är det inte slim som är "budgetvarianten"? Färre usb ports, knappar istället för touchpanel, ingen pianolackerad yta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
KOmmer Ps3 tjock fortsätta tillverkas som en budget variant vid sidan av?

Har för mig att jag läste att tjock slutar tillverkas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vilken/vilka versioner av PS3 är det som är bakåtkompatibla med PS1/PS2? Googlar man på det är det bara ett jäkla sammelsurium om generationer hit och dit och olika versioner. Kommer PS3 Slim vara bakåtkompatibel? Jag har läst både ja och nej på denna frågan i artiklar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Har för mig att jag läste att tjock slutar tillverkas.

Det stämmer. Den tillverkas inte längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Är det inte slim som är "budgetvarianten"? Färre usb ports, knappar istället för touchpanel, ingen pianolackerad yta.

Den är säkerligen billigare att tillverka för Sony. Men den har samma funktioner/portar som PS3 fat; förutom att man inte kan installera Linux på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrohn
Vilken/vilka versioner av PS3 är det som är bakåtkompatibla med PS1/PS2? Googlar man på det är det bara ett jäkla sammelsurium om generationer hit och dit och olika versioner. Kommer PS3 Slim vara bakåtkompatibel? Jag har läst både ja och nej på denna frågan i artiklar.

Slim är just nu inte bakåtkompatibel. Den enda som är det är 60GB sen tror jag USA fick lite andra versioner som hade det också.

http://kotaku.com/5340337/sony-explain-why-the-ps3-slim-has-n...

Japans priser

• PS3 Slim = ¥29,980 (US$318) = 2280kr
• PS3 Slim + Game = ¥36,980 ($394) = 2825kr
• PS3 Slim + Game + Stand = ¥38,980 ($415) = 2976kr
• PS3 Slim + Game + Stand + HDMI Cable = ¥41,980 ($447) = 3206kr
• PS3 Slim + Game + Stand + HDMI Cable + 2nd Controller = ¥47,480 ($505) = 3622kr

Fint att dom får konsol, spel, ställning, hdmi sladd och 2 kontroller. För samma pris får vi en konsol, fint att vara svensk!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

En japansk fungerar inte i sverige med svenskköpta spel eller`?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

jojo, dock inte filmer från annat än asien.

Min kommer från emiraterna (fetto)

Permalänk

Varför byta "ner" sig till en slim version om man redan har en Ps3, billigare tillverkning pga enklare chassi, knappar för att sätta på och ta ut skivorna istället
för touch, plastigare chassi med färre inslag av design. Kanske bara är jag som håller mig till min feta snygga...vem vet...

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
En japansk fungerar inte i sverige med svenskköpta spel eller`?

Fan gör du i denna tråden. Ska du svika oss nu ?

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
jojo, dock inte filmer från annat än asien.

Min kommer från emiraterna (fetto)

när det gäller blu ray så är japan och större delar av asien samma som usa.
får man dock tag på en hk variant riskerar den vara c region som är kina/ryssland.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

tjo. Frågan har säkert ställts tidigare men...

Skiljer det något på versionerna med olika storlek på hårddiskarna?

Har börjat titta på begagnade ps3 och undrar om man prompt måste ha tag i en med 80 GB hd? Bakåtkompatibilitet spelar ingen roll. Om man skall installera 3-5 spel, räcker 40 GB-versionen?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

40gb räcker rätt bra skulle jag säga.
4-5 spel borde fungera

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hm, när man köper PS3 - behöver man köpa till någon tillbehör så som ex. HDMI kabel? Något mer man bör tänka på?

Permalänk
Medlem

Japp, hdmi-kabel behöver du köpa samt att det blir betydligt trevligare med två kontroller, vilket gör att priset springer iväg lite :/

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrohn

Europeiska 60GB versionen och Amerikanska 80GB har PS2 emulering, Amerikanska 20 och 60GB varianten har Emotion Engine.

Sony har dementerat rykterna om PS2 emulering i kommande 3.0 firmware men som sagt, dom dementerade PS3 slim också.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

varför inte bara sätta i en större hdd? sitter ju bara med en skruva wola..

bytte min 40gb mot en 250

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Japp, hdmi-kabel behöver du köpa samt att det blir betydligt trevligare med två kontroller, vilket gör att priset springer iväg lite :/

Snokade i min magic-box och fann en deltaco HDMI-kabel. Nice! Men spelar det roll vad för sorts HDMI kabel man använder? Såg exempelvis på DustinHome att de har en för 375kr! Är det sån stor skillnad att man bör satsa på den dyra varianten eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Snokade i min magic-box och fann en deltaco HDMI-kabel. Nice! Men spelar det roll vad för sorts HDMI kabel man använder? Såg exempelvis på DustinHome att de har en för 375kr! Är det sån stor skillnad att man bör satsa på den dyra varianten eller?

Från vad jag läst så spelar det ingen roll om det är en kort sladd men skulle säga att det i princip inte spelar någon roll. Sen angående HDD, köp en egen och sätt in, tog typ 5min för mig.

edit

Fick just detta av Webhallen, verkar som ett pris på 3000 är något vi kan glömma.

Webhallen tar en för laget..

I början av veckan släppte Sony en bomb under sin presskonferens på Gamescom 2009. En slimmad och sexigare version av Playstation 3 var på väg och skulle lanseras inom ofattbara två veckor. Releasedatumet sattes till 1:a september och det rekommenderade utpriset sjönk världen om.

I vårt avlånga land har det rådit högljudda diskussioner de senaste dagarna kring prissättningen av den lilla konsolen som kunde. Bloggar, forum och nyhetssajter har gått varma och alla har frågat sig var sänkningen i Sverige tog vägen.

Ni behöver dock inte oroa er länge till. Vi tar kulan och minusmarginalen för din plånboks skull. Priset på maskinen sänks omgående till 3549 riksdaler och detta kommer även vara startpriset för Slim-modellen. Givetvis gäller detta även innestående bokningar.

Trevlig helg och happy gaming önskar Webhallen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

då kan man typ lista ut att NF (de fula jävlarna) säljer ut ps3:an till återförsäljare för runt 3000kr ink moms

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Trevligt att de skriver så där på Webhallen och allt...men, synd bara att det fortfarande känns som överpris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
då kan man typ lista ut att NF (de fula jävlarna) säljer ut ps3:an till återförsäljare för runt 3000kr ink moms

Hur fick du ihop det? Webhallen talar ju om en minusmarginal vid 3549kr?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

jo men de går inte back på sina maskiner hur hyglig butik det än må vara de måste ha nån form av procent pålagt.

ex får de in enehten för 3200 å lägger på 11% så har de sen ett pris på 3552 å sen rundar i av det lite fint till 3549kr.

Inget ont menat mot webhallen de skall kunna tjäna pengar men då skall NF ha ett säljpris till ÅF som ÅF kan lagga på x % och landa runt 3000-3200kr

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Fan gör du i denna tråden. Ska du svika oss nu ?

Svika gör jag inte. Se mig bara som en bonus (på xbox sidan). hade hälre haft ps3 för länge sen men blev xbox tackvare pris och alla kompisar hade den. Hade man bara kunnat köra spelen över de olika systemen hade jag inte tvekat om att byta

Dock vet jag inte varför jag vill byta tycker bara ps3 känns mindre som en leksak. Har dock inte råd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

FFS!! Final Fantasy 13 kommer inte ha dual-language voice over!
Hoppas på att japanska version har engelsk undertext.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Var ju precis likadant vid lanseringen av tjocka PS3an.
NF sviker inte, de var snikna jävlar då och minst lika snikna jävlar nu.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Citat:

jo men de går inte back på sina maskiner hur hyglig butik det än må vara de måste ha nån form av procent pålagt.

ex får de in enehten för 3200 å lägger på 11% så har de sen ett pris på 3552 å sen rundar i av det lite fint till 3549kr.

Inget ont menat mot webhallen de skall kunna tjäna pengar men då skall NF ha ett säljpris till ÅF som ÅF kan lagga på x % och landa runt 3000-3200kr

Du spekulerar alltså utan en aning om NF's utpris? Det finns otaliga exempel på butiker som sålt enskilda varor med förlust eftersom det genererar så mycket sidoinkomster för att inte tala om goodwill. Om jag ska spekular på samma sätt tror jag att NF's utpris ligger nära 3500kr.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1