Permalänk

Hjälp! Problem med skärm! (Zepto)

Hejsan,
Idag när jag köpte en netbook så märkte jag för första gången (aldrig tänkt på det förr) hur EXTREMT dålig backlight det är på min Zepto 6324W.
Vad kan detta bero på och finns det något sätt att åtgärda det på?
Värt att tilläggas är väl kanske att jag inte använder mig utav "orginal"-laddaren utan en billig, backup-laddare eftersom den jag fick med datorn gick sönder.

http://img269.imageshack.us/img269/915/20090823.jpg

Där har ni en bild på fenomenet!

Mvh Elvis

Permalänk
Medlem

Finns det inga kort kommandon som ökar backlight typ som FN + F7 eller något? Vet att det finns på en del bärbara (man brukar kunna öka / sänka)

Permalänk
Inaktiv

och din backup-laddare ger ifrån sig korrekta strömmar och allt?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min zepto. Gick in och ändra ljusinställningar i kontrollpanelen och körde restart några gånger. Efter de var de helt ok. Fick dock problemet efter ett tag, vet inte om du haft sen köpet?

Johan

Permalänk

Ingen som har en Zepto-laddare till salu?

Permalänk
Hedersmedlem

Har svårt att förstå hur laddarens eventuella felspänning skulle resultera i en fungerande dator med svagt lysande backlight...
Indikerar datorn att den laddar som den ska och allt fungerar i övrigt vad gäller batteri och laddning ska du nog leta efter skärmfelet på andra ställen.
Kan ju vara en dålig backlight, kolla med zepto kanske?
Skicka en länk till tråden så har de bild och allt

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Vart kan man ändra ljusinställningar i Kontrollpanelen då?
...

Högerklicka på skrivbordet och välj Anpassa - Bildskärm (v.kollumn) - Kallibrera färg.
När du går igenom kallibreringen så kan du justera ljusstyrkan.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA