Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag lappade min IFX-14 igår och det var ett jäkla meck att få den blank. Hade du någon speciell teknik när du sandpapprade?

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Jag använde mej av våtslippapper.

Har tänkt att slipa prollen också men inte i nu läget.

Har inte själv lappat prollen men på youtube ser man att dom använder skyddet somm följer med prollen i förpackningen.

Själv kollade jag in lite filmer på youtube innan jag försökte mej på detta själv, där kan man se lite tekniker men använder vid lappningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
Snyggt gjort! En fråga bara, man måste fortfarande använda kylpasta efter att man lappat cpu och kylare eller?

även om det är spegelblankt och 100 procentigt plant fins micro repor och ojämnheter men dom är så små att man måste minska mängden kylpasta til nästan ingen alls annars kan den ställa til med sämre temperaturer eller bli tjock på en sida så värmen fördelas ojämnt och i värst scenariot kanske låter en kärna vara nästintil okyld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
även om det är spegelblankt och 100 procentigt plant fins micro repor och ojämnheter men dom är så små att man måste minska mängden kylpasta til nästan ingen alls annars kan den ställa til med sämre temperaturer eller bli tjock på en sida så värmen fördelas ojämnt och i värst scenariot kanske låter en kärna vara nästintil okyld.

Vilka mängder snackar vi nu? I vanliga fall är det ju bara ett riskorn eller vad man vill kalla det för som man lägger i mitten och sen pressar runt med processorn.

Visa signatur

Antec P182 | Asus P5Q Deluxe | Intel e8400 @ 4GHz | Tuniq Tower 120 | EVGA 9800 GTX OC | 4GB Crucial Ballistix DDR2 8500 OC | Corsair TX750W | Samsung 660GB Sata 2 @ 7200rpm | BenQ 21.5" E2200HD | Razer Tarantula | Razer Deathadder | Razer Mantis Speed.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharkfin
Snyggt gjort! En fråga bara, man måste fortfarande använda kylpasta efter att man lappat cpu och kylare eller?

Ja, kanske inte lika mkt som förut dock.