Permalänk
Medlem

Räcker processor hastigheten?

Hej, vilken hastighet borde en processor ligga på för att klara av ett Gigabyte Radeon HD4350 512MB HDMI ? Min nuvarande processor ligger på 2.6 ghz, räcker det?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

I regel har det inte just med hastigheten att göra utan med arkitektur, bussbredd och därmed bandbredd att göra.

Var är det för CPU? Vad har den för FSB? Vilka minnen har du till?
Det är dock ett relativt lätt kort och jag tvivlar på att det finns något processor som skulle flaskhalsa ett sådant budgetkort.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

jo det räcker oavsett om du skulle ha ögt en celleron eller amd sempron på den hastigheten kortet är inget bra kort ,utan mest bara ett budjet kort

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

jag är inte så bra på förkortningar och hur man får fram info inom data och teknik, så jag vet inte riktigt hur jag ska kolla upp FSB och CPU :$

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Om du skulle installera något program som te.x Everest så kan du se vad saker heter och lite vad dom gör också.