Permalänk
Medlem

öppna bredbandsbolagetdosa

Hej!

beställde bbb idag via internet och det stod att det bara skulle vara att plugga in och aktivera det, men när jag försöker öppna denna dosa:

så går det inte! försökt åt alla håll med olika metoder men är mer rätt att den ska gå sönder och lossna ifrån väggen än att luckan ska försvinna, finns det någon speciell teknik man ska använda eller något?

lite tips från någon som varit i samma sits?

tack på förhand!

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Kan du ta bort den nedre luckan?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Kan du ta bort den nedre luckan?

det är det jag försöker med, men den sitter som sten :/ inget tips?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du ser dom två små utbuktningarna på sidorna pressa dom emot varandra och dra sedan utåt, testa med en polygrip.
vad jag
själv kommer ihåg så har jag för mig att jag slet bort hela uttaget från väggen.

men men lycka till i kampen

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Jag har också BBB. Gör så här:
På vardera sidan av den nedre luckan finns det små räfflor. Ta en skruvmejsel och fäst i sidan på en av dem och pressa utåt från luckan så lossnar den. Skruvmejseln ska alltså hållas vågrätt och bakom räfflan och du ska dra mejseln mot dig om du befinner dig rakt framför dosan.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

nu lyckades jag dock med en liten annan taktik, tryckte längst ner i botten vid 2 "hålor" med en penna, så lossnade hela skiten, var typ sånt man skulle ha skruvmejsel och trycka med, dock omöjligt att se de hålet då botten av dosan är 10cm ifrån marken men nu lyckades jag iaf! Tack för alla svar

nu ska jag bara hitta en lämplig router, inga tips? helst med trådlöst och trådat, gigabit med om det inte blir allt för dyrt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dlink dir 655.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Dlink dir 655.

*smkeka sin lilla DIR-655'a som blinkar så förföriskt med sina LED'ar*... givetvis ska det vara DIR-655'a... MER DIR-655'or TILL FOLKET!!!

Permalänk
Medlem

tyvär hade inte dustin den inne :/ så köpte en 635a, vart lite sugen på att vänta med att skaffa en men vill hellre ha internet snabbt, och tror nog mer att Gigabit skulle vara en bra feature att ha än en nödvändig pryl dock har vi 655 hemma hos föräldrarna och den är jag nöjd med där Adlrig varit något krångel

återstå att se om 635an håller måttet

tack för all hjälp iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
tyvär hade inte dustin den inne :/ så köpte en 635a, vart lite sugen på att vänta med att skaffa en men vill hellre ha internet snabbt, och tror nog mer att Gigabit skulle vara en bra feature att ha än en nödvändig pryl dock har vi 655 hemma hos föräldrarna och den är jag nöjd med där Adlrig varit något krångel

återstå att se om 635an håller måttet

tack för all hjälp iaf

Men vadå? Ha internet snabbt? Det har du ju redan utan router. De måste väl ändå vara värt att vänta på en 655. Du kommer att få en flaskhals med en 635. Den orkar aldrig en 100mbit-lina det gör däremot en 655.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

kommer den verkligen att strypa linan så pass? :/ jo men nu har jag en pytteliten internet sladd och sitter i hallen vid behov

hmm, kanske var ett dåligt köp då aja får se hur det går när den kommer hit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Byt med päronen då, dom lär ju inte märka nån skillnad.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Får försöka diskutera med mamma hon använder iofs ändå inte det trådade då hon har trådlöst i sin dator, och det är det enda vi använder när vi är där med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför ska du installera en router? Det räcker med en switch då man får 5 ip-adresser av Bredbandsbolaget. Fick du inte med någon switch när du beställde?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2