Nytt mATX-bygge, åsikter önskas!

Permalänk
Medlem

Nytt mATX-bygge, åsikter önskas!

Ska snart beställa ny burk och denna gång blir det ett tyst monster i liten förpackning ;). Den kanske inte blir helt tyst, men bra mycket tystare än min nuvarande som låter som ett JAS 39 Gripen :P.

Detta från inet:

Och detta från komplett:

Det enda jag är lite fundersam till är moderkortet, funderar lite på P55M-UD2 också, men är inte säker på vad som egentligen skiljer det från UD4?
Annars kanske det finns nåt annat nice P55 mATX-kort?

Vad gäller nätagg och skivläsare så har jag redan ett Corsair 520W nätagg och en DVD-brännare som jag tänkt använda till den, så det behövs inte införskaffas.

Kommer eventuellt också köpa nåt bra ljudkort.

Ge gärna synpunkter på detta paket!

Jag använder främst datorn till att surfa, lyssna på musik, fotoredigering, kolla en del film/serier. Spelar jag gör jag också en del, men det i stort sett enda jag spelar på PC är Guild Wars och kommer såklart därför även att börja spela 2:an när det kommer.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Asus har ju också släppt ett mAtx kort. Kostar runt tusenlappen

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=498997

Permalänk
Medlem

Köp ett maximus III GENE ist prestera bra och kommer passa ditt svarta chassi sjukt bra!

Permalänk
Medlem

Stackars dig, du kommer få vänta länge på mounting-kitet till 1156...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Stackars dig, du kommer få vänta länge på mounting-kitet till 1156...

jag skickade bilder på min nocuta kylare samt mitt 1156 moderkort till nocutas mail och vips en vecka senare hade jag kitet hemma. nu har jag bara vatt för lat för att montera det. fixa det från nocutas hemsida istället. då får man det gratis också. //D

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut!
Men behöver du verkligen 8 gb minne?
skulle har tagit 4gb men valet är ditt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
jag skickade bilder på min nocuta kylare samt mitt 1156 moderkort till nocutas mail och vips en vecka senare hade jag kitet hemma. nu har jag bara vatt för lat för att montera det. fixa det från nocutas hemsida istället. då får man det gratis också. //D

Fick du betala nån frakt eller nåt?

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk
Medlem

Såg nu att 5750 och 5770 släpps redan på tisdag! Ingen som vet om dessa om dessa kommer finnas med passiv kylning eller iaf gå att köra med passiv kylning? Blev nämligen sugen på att istället skaffa antingen 2st 5750 eller 5770 och köra i CF :).

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Fick du betala nån frakt eller nåt?

ingen frakt alls. helt underbart!

swec skrev nått om det för ett tag sen. drar ett citat från nocutas hemsida :

"Vienna, August 18th 2009 - Noctua today announced the impending availability of its new NM-I3 SecuFirm2™ mounting kit that adds support for Intel's upcoming LGA1156 based Core i5 and Core i7 "Lynnfield" CPUs. Compatible with all Noctua CPU coolers since 2005, the new SecuFirm2™ kit will be supplied to Noctua users free of charge after uploading a proof of purchase on Noctua's website."

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

"Vienna, August 18th 2009 - Noctua today announced the impending availability of its new NM-I3 SecuFirm2™ mounting kit that adds support for Intel's upcoming LGA1156 based Core i5 and Core i7 "Lynnfield" CPUs. Compatible with all Noctua CPU coolers since 2005, the new SecuFirm2™ kit will be supplied to Noctua users free of charge after uploading a proof of purchase on Noctua's website."

här är även länken till o beställa gratis!

http://www.noctua.at/main.php?show=nm_i3_upgrade_order&setlng...

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Nice, då blir det att fixa ett mounting kit från deras sida istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Nice, då blir det att fixa ett mounting kit från deras sida istället

det tycker jag lycka till med bygget!

MVH

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Jag tittar på ungefär samma paket och undrar över tre saker:

- Har du kollat så grafikkortet passar i lådan? Är ju sjukt långa kort numera.
- Har du kollat så noctua-fläkten passar i lådan? Stor bjässe det.
- Sedan vad har du för nätagg? Ser inte det i köplistan?

I övrigt får du gärna lägga upp album på bygget sedan och skicka mig ett meddelande när det är uppe. Skulle vara mycket intressant att se det för jag har som sagt vad tänkt mig något liknande. Fattar inte alls varför folk vill köpa stora klumpiga jävla torn idag när det finns små smidiga alternativ som Lian Li-chassit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Jag tittar på ungefär samma paket och undrar över tre saker:

- Har du kollat så grafikkortet passar i lådan? Är ju sjukt långa kort numera.
- Har du kollat så noctua-fläkten passar i lådan? Stor bjässe det.
- Sedan vad har du för nätagg? Ser inte det i köplistan?

I övrigt får du gärna lägga upp album på bygget sedan och skicka mig ett meddelande när det är uppe. Skulle vara mycket intressant att se det för jag har som sagt vad tänkt mig något liknande. Fattar inte alls varför folk vill köpa stora klumpiga jävla torn idag när det finns små smidiga alternativ som Lian Li-chassit

Grafikkortet ska passa, det ska finnas 30cm utrymme för grafikkort, och 5850 är under 30cm. Jag har dock börjat fundera på ett par 5750 eller 5770 i CF istället, om dessa går att köra passivt. Vill ha datorn så tyst som möjligt, men ändå med skaplig prestanda.
Jag har kollat på ett annat forum angående CPU-kylaren, den ska passa, men man måste montera den efter att man monterat moderkortet verkar det som, men det ska nog inte vara några större problem.
Vad gäller nätagget så läs hela mitt inlägg :P.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, tack då kan man ju spara 96:- och få den snabbare

Visa signatur

Permalänk

Byt ut ssd mot en intel, annars ser det najs ut, dock skulle jag nog ta 1600rpm fläktar och köpa en fläktstyrning till.