Bugg-kaoset i BF:1942

Permalänk
Avstängd

JAJA! nån med bra lina lägger upp ett med lösenord så man slipper allt drägg

Permalänk
Medlem

snacka med anno då.. 10mbit.. hade bra ping på hans server iallafall
men det kommer bli få med pass..

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
snacka med anno då.. 10mbit.. hade bra ping på hans server iallafall
men det kommer bli få med pass..

jag kan iaf inte vara med just nu, tankar från DC...
det skulle inte flyta så bra för mig då
men om 30min kan jag vara med

Permalänk

finns det månne ett forum inriktat endast på bf1942?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

*Gäsp*.... man kan ju spela hur länge som helst, det roliga tar ju inte slut

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

leker server mer ikväll så kontakta mig på ICQ, eller nåt så säger jag till när jag är uppe..

//anno

EDIT: server uppe på 213.112.112.111

lösen: anno

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Jobbigt med alla dessa fj0rtisadmins som tror de har såå l33ta datorer/uppkopplingar och kan ha 32 pers på servern och samtidigt använda en massa kraft till att kunna spela själva, när de i själva verket börjar lagga fruktansvärt vid kanske 10 pers. Så har det vart på varenda server nu idag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
leker server mer ikväll så kontakta mig på ICQ, eller nåt så säger jag till när jag är uppe..

//anno

EDIT: server uppe på 213.112.112.111

lösen: anno

ska testa nu

Edit: Port?

Permalänk
Medlem

kunde köra 18 personer på 10mbit med datorn i profilen, funka klander fritt i 3 timmar nu, men så öka jag upp till 22 spelare då börja det lagga enormt i tex närstrider så med lite putsning och om dom lyckas hålla cheater ifrån spelet så kommer det att bli en riktig mohaa spöare mkt bra helt enkelt...nä nu ska jag sätta upp en ny server...sugen hehe

Visa signatur

olsson.zigge@bredband.net

Permalänk

Jag startade en nätverks server. 5 sekunder senare joinar 40 tyskar.. Jippie.

Permalänk
Medlem

lite skumt när man ska kicka folk som admin, blev världens random, råkade kicka brorsan istället å lite sånt, funkar inte alls bra för mig, men men....

Kör 22pers samtidigt som jag själv spelar, ingen som klagar, funkar kalas

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
snacka med anno då.. 10mbit.. hade bra ping på hans server iallafall
men det kommer bli få med pass..

bättre med pass så man får lite kvalite på spelarna

Permalänk
Medlem

dig illusions tidigare spel codename eagle var inte fritt från buggar heller men detta är ju bara ett demo.
Codename eagle var dessutom väldigt kul

Visa signatur

[size="1"]((::In Trance We Trust::))
P4 Northwood 2.4GHz | Asus P4S533 | Gf4 ti4600 | 256MB Samsung PC2700[/size]

Permalänk
Medlem

Anno: Servern funkar väldigt bra, men jag blev kickad ett par ggr. Men det är smällar man får ta.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

äÄr servern uppe nu?

Permalänk
Avstängd

men snälla, vad är det för port på Annos server? jag vill ju spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av upf
Anno: Servern funkar väldigt bra, men jag blev kickad ett par ggr. Men det är smällar man får ta.

Spelade lite innan och servern är stabil hehe men sedan började Anno kicka folk och jag åkte ut, sedan dess får jag disconnected från server medelande :(. Hur ska jag komma in på servern igen?

Anno kan du skapa en server imorgon bara för swec folket? med pass typ swec eller nåt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
men snälla, vad är det för port på Annos server? jag vill ju spela

samma som alla andra servar har

Permalänk
Medlem

fick ett annat problem nu under kvällen, demot bara avslutas typ utan dumpning hänt 2 ggr efter ngn timmes spelande, sen tycker jag att kvaliten på många spelare är under all kritik, tycker själv att det var relativt lätt att lära sig grunderna men vissa beter sig som idioter man tycker ju att folk som spelar denna typen av spel borde ha lärt upp sig med typ CS, Mohaa, SoF men icke, bara massa dårar ibland och kicka går ju som lite hursomhelst hehe, men fan vad härligt spel............

Visa signatur

olsson.zigge@bredband.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av upf
Anno: Servern funkar väldigt bra, men jag blev kickad ett par ggr. Men det är smällar man får ta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheArt

Spelade lite innan och servern är stabil hehe men sedan började Anno kicka folk och jag åkte ut, sedan dess får jag disconnected från server medelande :(. Hur ska jag komma in på servern igen?

Anno kan du skapa en server imorgon bara för swec folket? med pass typ swec eller nåt?

Sorry för allt kickande! beror till stor del på att alla är så satans snabba på att hoppa in i spelet så att inte mina senila kompisar(läs Eldiablo) kommer in... sen ringer kompisar i telefonen och vill hoppa in etc...känns som om lösningen är lösenord
Först hade jag problem med att kicka rätt personer, för många spelar ju helt stört, och dödar allt och alla...men jag har lärt mig hur man gör nu

finns det intresse för att köra en server med lösenord så kör vi med det, men fick så lite svar här på Swec, så jag antog att få spelade?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
finns det intresse för att köra en server med lösenord så kör vi med det, men fick så lite svar här på Swec, så jag antog att få spelade?

count me in

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

count me in

Mig med ;). Tror det är många som skulle joina din server anno men de orkar inte skriva nåt

Edit: nick ArtMan har ingen icq eller rättare sagt använder inte den

Permalänk
Medlem

Mig och Rambo med och eventuellt Teedee

Permalänk
Medlem

okej, då kör vi med pass ikväll då!

vad spelar ni med för nick?

smidigt om ni skulle kunna kladda ner era ICQ-nr också, eller bara adda mig -> 30031825

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Lösning på mitt problem????

Va fan nu har jag precis installerat Win98 igen och får fortfarande samma problem...klickar på exe -filen, sen blir skärmen svart med en massa gröna streck uppe på skärmen och datorn låser sig.
Finns det någon som har nån lösning på detta jävla problem. Vill liksom gärna testa spelet.
SP Demot gick jättebra. Fast då hade jag iof WinXP...Kan det var där problemet ligger???

Permalänk

Jag är på [><((((*>~]Majoren
ICQ:99625885

Visa signatur

Proud member of the [><((((*>~] clan www.piranha.nu

Permalänk
Avstängd

Jag är med... jag kommer heta Haricots
mitt ICQ är 63403585

jag addar dig med

men vad kör ni på för port?

Permalänk

Jag är också med, anno, du har mig på icq sen en dag eller två tillbaka

haricots: om du läser hela tråden ser du att det är "standardporten" osm alla använder, står redan som default-port inne i spelet.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

När kommer du att dra igång servern?

Permalänk
Medlem

Det här hittade jag på www.bf42.com ´s forum, kan vara bra att veta.

"I've not seen many people using this in pub games, the destroyer has artillery guns at the rear (one that fires 3 shells at once). The scout can request artillery via the binoculars. The person manning the destroyer artillery can press there alternative fire button (default right mouse button) and they will see an slightly overhead view of the scouted area to help aiming. Its pretty destructive and the range is pretty damn far."

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
haricots: om du läser hela tråden ser du att det är "standardporten" osm alla använder, står redan som default-port inne i spelet.

problemet är att jag tagit bort standard porten