Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Er kundservice via e-mail är väldigt snabb, jag fick svar inom ett par timmar. Det enda jag upplever som ett litet problem hos er är att ni ibland tar ut olika priser på produkter beroende på färg, när andra butiker tar precis lika mycket för de olika versionerna. Se exemplet nedan:

Varför kostar en silverfärgad NEC EA231WMi mycket mer än den svarta versionen?

Hej!

Jag kan i regel aldrig gå in på varför produkt X kostar så mycket/lite som den gör, men jag kan alltid kolla upp priset internt, och är det något knas så justerar vi det. I detta fall var det simpelt, det kördes en kampanj på den svarta skärmen (dock verkar kampanj-märkningen på skärmen ha fått fötter), vilket nu är fixat.

Gällandes responstiden på mail - det kan ta allt från 2 minuter till 48 timmar beroende på arbetsbelastning. Om det gäller något akut så är det alltid bättre att ringa in istället. 08:00 - 17:00 som gäller

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Gällandes responstiden på mail - det kan ta allt från 2 minuter till 48 timmar beroende på arbetsbelastning. Om det gäller något akut så är det alltid bättre att ringa in istället. 08:00 - 17:00 som gäller

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

tackar för svaret.
Min tanke var att det skulle vara snabbare och smidigare föreran del..
Men jag slår en pling..

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Jüri, Hur går det för mitt ärende?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Har lite funderingar över er lagerstatus, eller ja, snarare hur den fungerar rent praktiskt.

Slösurfade runt lite igår och kände att jag likagärna kunde beställa en Intel X-25M 80GB. Det stod igår att beräknad leverans var idag. Så dum är jag inte så jag verkligen trodde att det stämde, och helt rätt så fick jag ett mail idag om att det nya beräknade datumet är den 20 november.

Visar den fel just på den här produkten för att man inte får in dom kvantiteter som man blir lovad? Tar datumet för beräknad leverans hänsyn till de order som ligger som restnoterade?

Kan man realistiskt tro på att den dimper ner på posten i slutet av november eller ska man släppa det här med att vänta och bara bli glad när SMS-avin kommer?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Permalänk
Dustin AB

Hej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Jüri, Hur går det för mitt ärende?

Min kollega håller på jobbar på det, fick en liten update senast idag. Jag följer upp alla ärenden som jag är inblandad i kontinuerligt och så fort någonting händer så hojtar jag till

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Har lite funderingar över er lagerstatus, eller ja, snarare hur den fungerar rent praktiskt.

Slösurfade runt lite igår och kände att jag likagärna kunde beställa en Intel X-25M 80GB. Det stod igår att beräknad leverans var idag. Så dum är jag inte så jag verkligen trodde att det stämde, och helt rätt så fick jag ett mail idag om att det nya beräknade datumet är den 20 november.

Visar den fel just på den här produkten för att man inte får in dom kvantiteter som man blir lovad? Tar datumet för beräknad leverans hänsyn till de order som ligger som restnoterade?

Kan man realistiskt tro på att den dimper ner på posten i slutet av november eller ska man släppa det här med att vänta och bara bli glad när SMS-avin kommer?

De ETA datum som presenteras baseras på datum vi får från våra distributörer. Vår inköpsavdelning kan också sätta individuella ETA-s som man kan se på sin orderstatus (dvs inte på produktens sida).

Om det var INTEL X25-M 80GB 2.5# SATA/300 MLC 34NM du tänkte på så fick vi in en leverans med dessa runt 26:e/27:e oktober, och nu är det 0 på hyllan igen. Dessa diskar är ohyggligt populära och något av en bristvara, vilket gör att nästan ingen kan utlova några specifika datum. Beställer man en sådan så kan man få en om en vecka, eller efter 20:e november om distributörerna inte får tilldelning från tillverkaren. Så det är osäkert.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RubberDucc
Kommer Dustin sälja Nintendo Wii Black Edition?
http://www.nintendo.co.uk/NOE/en_GB/news/2009/limited_edition...

Som det ser ut just nu så kommer vi sälja den, ja.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk

Nu har det gått över 48 timmar för att svara på ett mejl????

..=)

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Nu har det gått över 48 timmar för att svara på ett mejl????

..=)

Det äldsta obesvarade & ohanterade mailet hos Kundservice i skrivande stund kom in i tisdags. Om du ringde in som du skrev och löste problemet via telefon (och så länge ditt mail handlade om samma sak som du tog upp via telefonen) så avses mailet som hanterat.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk

Ringde ej in..
Då jag bara vill ha en statusrapport..

EDIT: mailar in igen...

Visa signatur

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Ringde ej in..
Då jag bara vill ha en statusrapport..

Jag finns på jm@dustin.se, bara att maila mig så kollar jag. Det kan vara så att kundservice har begärt status från de som nu pysslar med det som du väntar status på och att det är det vi väntar på.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Citat:

Jag finns på jm@dustin.se, bara att maila mig så kollar jag. Det kan vara så att kundservice har begärt status från de som nu pysslar med det som du väntar status på och att det är det vi väntar på.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

skickar ett till dig med..

Visa signatur

Permalänk

Tackar för hjälpen Jüri!
Vad hade dustins kundservice gjort utan dig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej!

Min kollega håller på jobbar på det, fick en liten update senast idag. Jag följer upp alla ärenden som jag är inblandad i kontinuerligt och så fort någonting händer så hojtar jag till

Okej perfekt.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Hej,
handlade en SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/300 32MB.
Disken köptes 2009-06-12. I kväll hade disken vänligheten att tala om för mig att den har 183 trasiga sektorer:

5 Reallocated_Sector_Ct 0x0033 096 096 036 Pre-fail Always - 183

Hur hanterar dustinhome.se sådana saker? Kan man få en ny disk i utbyte innan man skickar tillbaka den disken som har trasiga sektorer?

Kan man få en disk från en annan tillverkare? Verkar som om Seagate har mycket problem med sina diskar.

Disken hade inga (0) trasiga sektorer när den var ny.

/thorsten

PS
De trasiga sektorerna är verifierade under windows med Seagates egna program och under linux med smartctl. Bägge program visar samma antal fel.
DS

Visa signatur

http://rhau.se

Intel Core I7 920 @ 3.4 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Asus Geforce GTX 285 TOP | Corsair 6GB DDR3 XMS3 Dominator PC3-12800 | Corsair HX 620W | Noctua NH-U12P |WD Caviar Black 1TB 7200RPM | Samsung Syncmaster P2350 | Antec P182

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thorre
Hej,
handlade en SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/300 32MB.
Disken köptes 2009-06-12. I kväll hade disken vänligheten att tala om för mig att den har 183 trasiga sektorer:

5 Reallocated_Sector_Ct 0x0033 096 096 036 Pre-fail Always - 183

Hur hanterar dustinhome.se sådana saker? Kan man få en ny disk i utbyte innan man skickar tillbaka den disken som har trasiga sektorer?

Kan man få en disk från en annan tillverkare? Verkar som om Seagate har mycket problem med sina diskar.

Disken hade inga (0) trasiga sektorer när den var ny.

/thorsten

PS
De trasiga sektorerna är verifierade under windows med Seagates egna program och under linux med smartctl. Bägge program visar samma antal fel.
DS

Hej!

Vi kan kolla, maila mig gärna ditt ordernummer så kan vi lägga upp ett ärende och styra upp en lämplig lösning.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

jm@dustin.se
SMTP error from remote mail server after initial connection:
host smtp2.dustin.se [194.132.19.74]: 554 smtp2.dustin.se

Ser inget vidare ut ......

Tack för ditt snabba svar här på forumet i alla fall. Nedan kommer det som jag skrev i mailet till dig.

Hej Jüri,
jag ringde till dustinhomes kundsupport i dag. De var mycket trevliga.
Tyvärr verkar det vara som så att jag måste skicka in den disken som
håller på att rasa innan jag får en ny i retur.

I praktiken betyder det att jag måste inhandla en disk till då jag är
tvungen att jobba hemifrån ett par dagar i veckan pga a strul med dagis. Detta är iofs inte dustinhomes problem utan mitt.

Stämmer det att jag måste skicka in disken innan jag kan få en ny?

Ärendenummret är 399787

Tack för ditt snabba svar på SweC.
/thorsten

Visa signatur

Intel Core I7 920 @ 3.4 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Asus Geforce GTX 285 TOP | Corsair 6GB DDR3 XMS3 Dominator PC3-12800 | Corsair HX 620W | Noctua NH-U12P |WD Caviar Black 1TB 7200RPM | Samsung Syncmaster P2350 | Antec P182

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thorre
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

jm@dustin.se
SMTP error from remote mail server after initial connection:
host smtp2.dustin.se [194.132.19.74]: 554 smtp2.dustin.se

Ser inget vidare ut ......

Tack för ditt snabba svar här på forumet i alla fall. Nedan kommer det som jag skrev i mailet till dig.

Hej Jüri,
jag ringde till dustinhomes kundsupport i dag. De var mycket trevliga.
Tyvärr verkar det vara som så att jag måste skicka in den disken som
håller på att rasa innan jag får en ny i retur.

I praktiken betyder det att jag måste inhandla en disk till då jag är
tvungen att jobba hemifrån ett par dagar i veckan pga a strul med dagis. Detta är iofs inte dustinhomes problem utan mitt.

Stämmer det att jag måste skicka in disken innan jag kan få en ny?

Ärendenummret är 399787

Tack för ditt snabba svar på SweC.
/thorsten

Hej!

Udda, testade maila mig själv från externt konto och det funkade. Måste ha varit nåt tillfälligt knas.

Jag PM:ar dig

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

1000-tack Jüri, det ser ut som om mitt problem blir löst på ett mycket smidigt sätt.
Vänliga hälsningar från en nöjd kund
/thorsten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

En av mina stickor i ett CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X2GB)-kit är trasig och ger en massa fel i Memtest86+.

Kan jag göra en RMA via Dustin eller måste jag gå direkt till Corsair? Det är andra gången som jag får trasiga XMS2-minnen från Corsair men förra gången tog jag det direkt med Holland och då tog det flera veckor att få dem utbytta Och fick då trasiga minnen, igen.

/daniel.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk

Jag undrar om leveransalternativet Budbil Stockholm (Jetpack) inkluderar transport hela vägen fram till lägenhetsdörrar (till skillnad då från Posten Hempaket). Om så är fallet föreslår jag också att detta framhålls på sidan.

Det finns många hus utan hissar i Stockholm.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reflux
Hej!

En av mina stickor i ett CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X2GB)-kit är trasig och ger en massa fel i Memtest86+.

Kan jag göra en RMA via Dustin eller måste jag gå direkt till Corsair? Det är andra gången som jag får trasiga XMS2-minnen från Corsair men förra gången tog jag det direkt med Holland och då tog det flera veckor att få dem utbytta Och fick då trasiga minnen, igen.

/daniel.

Hej!

Nejdå, Corsairs ärenden sköter vi Så maila mig ditt ordernummer och en liten felbeskrivning så ser jag till att du får ett RMA upplagt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gallimatias
Jag undrar om leveransalternativet Budbil Stockholm (Jetpack) inkluderar transport hela vägen fram till lägenhetsdörrar (till skillnad då från Posten Hempaket). Om så är fallet föreslår jag också att detta framhålls på sidan.

Det finns många hus utan hissar i Stockholm.

Hej!

Jetpak levererar ända fram till dig (därför man behöver ange eventuella portkoder på budbils-ordrar). Det kan eventuellt behövas någon form av preliminär avstämning om man beställt 7st 50"-plasmor och bor på 10:e våningen i ett hus utan hiss, men jag har inte hört om några fall där ett paket inte har kommit fram hela vägen till mottagaren

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Medlem

Sitter och hoppas på att frakten går lika snabbt som alltid Så man får hörlurarna innan helgen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Undrar en sak om när ni får in:
SAMSUNG HT-WS1 HÖGTALARSYSTEM ROSE BLACK

Funderar på att lägga en beställning.

Permalänk
Citat:

Hej!

Jetpak levererar ända fram till dig (därför man behöver ange eventuella portkoder på budbils-ordrar). Det kan eventuellt behövas någon form av preliminär avstämning om man beställt 7st 50"-plasmor och bor på 10:e våningen i ett hus utan hiss, men jag har inte hört om några fall där ett paket inte har kommit fram hela vägen till mottagaren

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Tack så mycket för den informationen. Jag föreställde mig att så var fallet men ville vara helt säker innan jag skickade en beställning.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Garlic
Undrar en sak om när ni får in:
SAMSUNG HT-WS1 HÖGTALARSYSTEM ROSE BLACK

Funderar på att lägga en beställning.

Hej!

De är beställda, men i skrivande stund finns inga säkra ETA-datum, tyvärr.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

Permalänk
Avstängd

Hej! Varför kostar P180 Mini Svart 895kr medans det vita endast kostar 750 kr? MVH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Hej! Varför kostar P180 Mini Svart 895kr medans det vita endast kostar 750 kr? MVH!

Var glad att den ena är billigare? Bättre än att bägge kostar 895:- antar jag?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Var glad att den ena är billigare? Bättre än att bägge kostar 895:- antar jag?

Inte om jag vill ha den svarta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Inte om jag vill ha den svarta?

Då spelar det ju ingen roll för dig vad den vita kostar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Tja Jüri

Kommer ni få in denna TV i lager?
http://www.dustinhome.se/pd_5010331051.aspx

Eller får ni in någon liknande till samma pris?