Tre låst Satio vad har dom sabbat???

Permalänk
Medlem

Tre låst Satio vad har dom sabbat???

Tänkte köpa en Satio med Tre.

Vad har dom sabbat vid låsningen?

Vissa lurar blir helt fu**ade när Tre låser dom andra inte.

Någon här som har koll?

Gör inget att den är låst bara den inte är begränsad.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad förutom att bara 3.s simkort fungerar med telefonen. Bara det som ändras

Permalänk
Medlem

inte säkert skinnis.. De brukar göra om hela mjukvaran .. antagligen har de gjort de här också.. Vet dock inte vad dom sabbat denna gång..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Inte om det är en "operativsystems" mobil. Vet inte vad det heter men ni förstår vad jag menar (Symbian, Android, iphone). Då lägger dom bara till "genvägar" till planet3. Samt alternativt lägger till en programvara. Däremot så ändrar dom inte på befintliga program då det inte är tillåtet av SEM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Inte om det är en "operativsystems" mobil. Vet inte vad det heter men ni förstår vad jag menar (Symbian, Android, iphone). Då lägger dom bara till "genvägar" till planet3. Samt alternativt lägger till en programvara. Däremot så ändrar dom inte på befintliga program då det inte är tillåtet av SEM.

Om detta stämmer så hjärtligt tack

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Avstängd

Dom ändrar mycket faktiskt, av 5 mobiler jag köpt med TRE så har 5st av dom haft en massa ändringar till det SÄMRE.

T ex. senaste mobilen SE C903 så saknas det massor av funktioner och går inte uppdatera mjukvaran i, just ja, inställningarna för kameran är förstörda med.
Jag bytte "upp" mig från K800i med 3.2Mpix men tyvärr är den här mobilen 5Mpix ett skämt, när jag tar en bild så ser man att det focuserar sig helt perfekt, skarpt bild mm. men just vid "klick" så blir det suddigt och bilden sparas i samma skitiga oskärpa.

SE C903 utan TREs mjukvara har inte samma problem, om man har det så uppdaterar man mjukvaran... Just ja, nämnde jag att TREs mjukvara inte går att uppdatera på samma sätt?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Varför skulle 3 ta bort funktioner från en mobil? Tänk lite logiskt nu! Har du några belägg på att inställningar/funktioner är borttagna? Du säger att inställningar för kamera är förstörda för att det är 3? Varför skulle 3 vilja ändra inställningar på din kamera som dom inte har något som helst att göra med?

3 Mjukvara går att uppdatera utan problem. Provat kolla lite på www.tre.se? (tips: klicka på kundservice, mobiler, välj din mobil och ta programvara).

Permalänk
Medlem

Jag har också haft samma problem med 3 som brukar förstör halva mobilen med deras skitmjukvara. Varför dom brukar hålla på så får du fråga 3 själva du är inte direkt ensam om att inte se någon logik i det.

Permalänk

Skinnis har rätt. Alla s.k. "smartphones" är oförändrade i OS:et. Har haft X1 genom 3 och efter att ha avinstallerat 3:s program fanns inga spår av 3 kvar alls.

Och precis som skinnis nämner så har ju 3 givetvis uppdateringar till de mobilerna som de har egen programvara i. Däremot är de ganska dåliga på att förklara att man INTE ska uppdatera med den "vanliga" programvaran från SEM. Det kan göra mobilen obrukbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Varför skulle 3 ta bort funktioner från en mobil? Tänk lite logiskt nu! Har du några belägg på att inställningar/funktioner är borttagna? Du säger att inställningar för kamera är förstörda för att det är 3? Varför skulle 3 vilja ändra inställningar på din kamera som dom inte har något som helst att göra med?

3 Mjukvara går att uppdatera utan problem. Provat kolla lite på www.tre.se? (tips: klicka på kundservice, mobiler, välj din mobil och ta programvara).

FAIL!!!

Det är inte helt ovanligt att operatörslåsta mobiler från företag typ 3 i Sverige, Vodafone i Storbrittanien och Orange i Frankrike kör med sin egen mjukvara. Denna mjukvara är i tio fall av tio sämre än orginalmjukvaran, går oftast inte att uppdatera själv och har ett flertal funktioner borttagna, ibland för att få plats med sitt eget "skräp" eller tvinga folk att använda det. Och kan man uppdatera dom själv så uppdateras den mjukvaran aldrig lika ofta som en orginalmjukvara.

Permalänk
Medlem

Jag har en P1 genom 3 och den är låst - men det var ju bara att flasha den med SEworld1 så var saken biff...

ett ex på lås var 3g kontra GPRS/GSM
hoppas det inte är så på Satio

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Vissa operatörer kan ju vara riktigt jävliga ex. Rogers i usa brukade ta bort möjligheten att skicka filer via bluetooth och möjligheten att lyssna på egen musik. Man måste köpa musiken via deras store

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
FAIL!!!

Det är inte helt ovanligt att operatörslåsta mobiler från företag typ 3 i Sverige, Vodafone i Storbrittanien och Orange i Frankrike kör med sin egen mjukvara. Denna mjukvara är i tio fall av tio sämre än orginalmjukvaran, går oftast inte att uppdatera själv och har ett flertal funktioner borttagna, ibland för att få plats med sitt eget "skräp" eller tvinga folk att använda det. Och kan man uppdatera dom själv så uppdateras den mjukvaran aldrig lika ofta som en orginalmjukvara.

Kan du förklara vilka funktioner som 3 har tagit bort? Skulle vara roligt att höra.

"Få plats med sitt eget skräp"
Så du tror värkligen dom får slut på utrymme i flashminnet så dom tar bort andra saker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
"Få plats med sitt eget skräp"
Så du tror värkligen dom får slut på utrymme i flashminnet så dom tar bort andra saker?

Ja, du det är inte alltid som custpacken läggs i samma portion som resten av flashen. Så om operatören flashar med en egen custpack så kan det fattas funktioner som ligger i en orginal custpack.

Dessutom så kan den portion av flashen som custpacken ligger i vara begränsad så om t.ex. operatörn vill in med något fett java app som användaren inte ska kunna ta bort så kan man behöva offra funktioner.

Exempel på operatörer som gjort detta förut är Rogers och Orange.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Men 3 har inget "fett java app" i sina telefoner.

Permalänk
Avstängd

Köp en TRE mobil och kolla själv vad som plockas bort, jag talar om mina ERFARENHETER inte någon inbildning.

Det som har tagits bort på SE C903 är t ex. just mjukvaru uppdatering, det som lagts till är en massa DEMO som inte går att få bort.. LÅST.. Och bildkvalité är skit helt enkelt då MJUKVARAN är defekt som försvinner vid UPPDATERING men av någon anledning INTE fungerar för att TRE har valt att ta bort denna funktion.

Säg mig varför min mobiler har fungerat felfritt så fort jag har kört in ORIGINAL mjukvara i dom?
Slump? skärpning..

EDIT: Jag kan ladda ner nya firmware från SonyEricsson men mobilen vägrar ta emot det, har testat med en som inte är TRE och där fungerade det utan problem, samma dator, samma USB kabel och samma uppdatering..

Fortfarande en slump?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Men 3 har inget "fett java app" i sina telefoner.

På min förra k810i <- 3, fanns det 3Player, Chatt, Hotmail och en annan massa lullull.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

3Player är bara en rebrandad version av den vanliga mediaspelaren. Resteraned program vet jag inte vad det är.

Men ser inte sambandet mellan den telefonen och Satio?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
3Player är bara en rebrandad version av den vanliga mediaspelaren. Resteraned program vet jag inte vad det är.

Men ser inte sambandet mellan den telefonen och Satio?

3Playern var en fet java app som ersatte ikonen till orginalspelarna i menyn.

Ja vad det har med satio att göra är att vi är oroliga att tre har gjort något liknande med den.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
[B]3Playern var en fet java app som ersatte ikonen till orginalspelarna i menyn.[B]

Shit vilket stort java-app som ersatte en ikon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Shit vilket stort java-app som ersatte en ikon

Nej, men firmwaren blev sjukt slö.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Nej, men firmwaren blev sjukt slö.

Yep, same shit i K800i.. seg som fan, efter debrand och K810 firmware blev mobilen rapp

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, same shit i K800i.. seg som fan, efter debrand och K810 firmware blev mobilen rapp

Japp

Hoppas man bara inte behöver göra något liknande med Satio.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Ingenting ändrat i iPhone iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ingenting ändrat i iPhone iallafall.

iPhone går det inte att ändra nått för iPhone kör riktigt os som saknar custpack, men inte sation.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ingenting ändrat i iPhone iallafall.

En fet tumme upp för iPHONE i så fall

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
iPhone går det inte att ändra nått för iPhone kör riktigt os som saknar custpack, men inte sation.

Antar det är därför, men de kan fortfarande installera applications men de går ju att ta bort så är väl antagligen därför de inte orkat installera något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Antar det är därför, men de kan fortfarande installera applications men de går ju att ta bort så är väl antagligen därför de inte orkat installera något.

Tror inte tre kan beställa färdig installerade lurar av Apple för det är inte Apples stil.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug