Permalänk
Avstängd

Satio eller HTC Hero?

..vilken är bäst och roligast?

Jag har beställt en av varje och kommer att behålla den ena och ge bort den andra. Jag vill så klart behålla den bästa för mig själv. Jag har inte mer än pillat lite grann på bägge på mediamarkt för någon vecka sedan, så har inte hunnit bilda mig någon uppfattning. HTC Hero verkar ha mer nöjda användare än Satio, vad beror det på?

Personligen tycker jag att satio är snyggast och har förmodligen bättre batteritid än hero, men samtidigt kändes sation lite jobbig i menyerna.

Det jag vill ha ut av telefonen är:

Bra touchscreen (iphone är en bra måttstock i detta avseende)
Hyfsat snabb
Okej batteritid
Exchange
Bra display till att surfa på
GPS (typ tomtom, inte google maps).
Bra radio
Bra kalender
Bra kontakthantering
Det ska vara smidigt att skriva med den
Okej kamerakvalité
Roliga och nyttiga appar

Samt att vara så olåst som möjligt (inte som med en iphone alltså).

Någon som haft båda och kan jämföra?

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Tar du Sation kommer du få MER än "okej" kamerakvalité. Tror inte du kan få bättre kamera på en mobil faktiskt.

Heron har roligare apps eftersom den funnits längre. och är opensource.

Permalänk
Medlem

Skulle tagit htc hero pga mer appz. Ge mig den du inte behåller =D

Permalänk
Medlem

Bra touchscreen (iphone är en bra måttstock i detta avseende) - Hero

Hyfsat snabb - Satio har bättre CPU. Hero är dock inte seg för det.

Okej batteritid - Vet inte hur bra Sation är men är nöjd med Hero batteritiden

Exchange - Hero har. Finns till symbian (satio)

Bra display till att surfa på - Hero! Webbläsaren är grymt bra

GPS (typ tomtom, inte google maps). - Finns CoPilot, andnav till Hero(Android). Finns tomtom till symbian.

Bra radio - Satio. Hero har ingen

Bra kalender - Har både haft Symbian och Android. Skulle nog säga Symbian fast Android har synkning till google du kan alltså använda samma kalender på telefonen och var helst du har tillgång till internet.

Bra kontakthantering - Tycker att Hero är riktigt bra samt att du kan lägga till facebook till kontakter. Du får bilder på dina personer då osv.

Det ska vara smidigt att skriva med den - Hero

Okej kamerakvalité - Satio vinner här med hästlängder. Satio är en kamera mobil.

Roliga och nyttiga appar - Hero

Egentligen handlar det om du vill ha en bra Kamera eller inte. Annars vinner Hero ganska klart. Har använt symbian mycket och kan säga dig att jag ALDRIG kommer gå tillbaka till Symbian om inte ett mirakel sker. Med android kan du få mobilen att se ut så som du vill. Inte nöjd med kontakthanteringen? Installera en annan. Inte nöjd med sms programmet? installera en annan då osv.

Hero kommer att få android 2.0 där google nya navigations applikation kommer att finnas.
http://www.swedroid.se/google-maps-far-en-navigationsfeature-...
Kolla på videon. Kan inte sluta leka med min Hero och jag har haft den 3 månader.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren. Efter närmare efterforskningar blir det utan tvekan Hero som jag behåller. Att Satio har en bättre kamera betyder inte mycket alls för mig. Dessutom har jag haft så många Symbian lurar tidigare och jag är urless på dem. Eftersom andriod blir nytt för mig tar det nog några veckor längre för mig att tröttna på den

Såg även att google ska släppa en turn-by-turn navigator till andriod som verkar helt underbar.

Ska nog sälja Sation. Om ngn här vill köpa en sproilans ny och olåst satio i kartong - mejla mig.

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Avstängd

beställde precis en satio ... kommer på onsdag. Tog den mest för kameran också är den snygg såklart

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Bra touchscreen (iphone är en bra måttstock i detta avseende) - Hero

Hyfsat snabb - Satio har bättre CPU. Hero är dock inte seg för det.

Okej batteritid - Vet inte hur bra Sation är men är nöjd med Hero batteritiden

Exchange - Hero har. Finns till symbian (satio)

Bra display till att surfa på - Hero! Webbläsaren är grymt bra

GPS (typ tomtom, inte google maps). - Finns CoPilot, andnav till Hero(Android). Finns tomtom till symbian.

Bra radio - Satio. Hero har ingen

Bra kalender - Har både haft Symbian och Android. Skulle nog säga Symbian fast Android har synkning till google du kan alltså använda samma kalender på telefonen och var helst du har tillgång till internet.

Bra kontakthantering - Tycker att Hero är riktigt bra samt att du kan lägga till facebook till kontakter. Du får bilder på dina personer då osv.

Det ska vara smidigt att skriva med den - Hero

Okej kamerakvalité - Satio vinner här med hästlängder. Satio är en kamera mobil.

Roliga och nyttiga appar - Hero

Bra display till att surfa på - Hero! Webbläsaren är grymt bra

Bra display har väl inget med webbläsaren att göra?
Förövrigt är Satios skärm betydligt bättre så denna går ju ändå till Satio.

Finns förövrigt fler Gps programvaror till Symbian s60v5 än bara Tomtom. T.ex Garmin som jag använder.

Nej för att uttala sig om och bedömma dessa två modeller bör man ha testat båda först!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Bra display till att surfa på - Hero! Webbläsaren är grymt bra

Bra display har väl inget med webbläsaren att göra?
Förövrigt är Satios skärm betydligt bättre så denna går ju ändå till Satio.

Finns förövrigt fler Gps programvaror till Symbian s60v5 än bara Tomtom. T.ex Garmin som jag använder.

Nej för att uttala sig om och bedömma dessa två modeller bör man ha testat båda först!

Tänkte mest bonus grej. Vet att det inte har något att göra med skärmen. Satio har resistiv skärm och saknar multitouch. Visst skönare med högre upplösning. Men användbarheten är bättre med hero display. Enligt mig.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Varför köpte du två till en början för? Du kan ju knappast gå i vinst på att sälja en ny lur på beggat marknaden?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Varför köpte du två till en början för? Du kan ju knappast gå i vinst på att sälja en ny lur på beggat marknaden?

Han skrev 'ge bort', inte 'sälja'.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Han skrev 'ge bort', inte 'sälja'.

Jasså gör han? Läs inlägget 4upp från mitt så ser du.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Jasså gör han? Läs inlägget 4upp från mitt så ser du.

Ok, my bad. TS kan tydligen inte bestämma sig om många saker.

Frågan är ju varför han inte utnyttjar 14 dagars ångersrätt, då jag antar att han har beställt detta online.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Ok, my bad. TS kan tydligen inte bestämma sig om många saker.

Frågan är ju varför han inte utnyttjar 14 dagars ångersrätt, då jag antar att han har beställt detta online.

Han kanske har gjort som många andra gör.

Har hört många som tar telefoner på delad faktura för att sälja dom för lite snabba cash.

Varför förstår jag inte riktigt.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug