Mystiska windows 7 krasher..

Permalänk

Mystiska windows 7 krasher..

Heya.

Har nu vid ett antal tillfällen behövt lämna datorn i idle (alltså, med programmen på, fast inga spel eller liknande på.) i ett antal timmar.

Jag brukar normalt då ha igång spotify, pidgin,utorrent, programet "video to iphone converter" avi -> iphone format, då jag brukar titta på film på den :)..

Senast nyss, så satt jag och såg på the shining (fortfarande lika bra ) på datorn, Gick ifrån den vid 20:50 ungefär, och kom tillbaks nu vid 00:00 när den hade slutat. Och direkt märker jag att vid datorn har skärmen avslagen (alltså att den har stått afk i minst 30 minuter), och att den inte är inloggad (lösenord). Och samt att det inte står "Logged on" under mitt username på windows.

Och som vanligt då när jag loggar in så står det

"Windows has suffered an unexpected shutdown bla bla bla an error report has been sent and you will be notified if a solution is available."

Så jag undrar, Detta har då hänt flera gånger, vad är det som gör att windows 7 (64-bits) crashar? Det har även hänt när jag inte har haft någonting alls på! Förutom datorn då :p. Har någon annan här på forumet samma problem? Och har du / ni någon lösning till det? Var kan jag se "loggarna" som skapas över crasher?

Jag sitter på windows 7 64bits 7600 (RTM), Inga delar är överklockade. Och ligger på stadiga 36*c i idle. så överhettning är det inte.

Tackar för alla svar, Cheers :-D..

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem... Har W7 ultimate RC.
Det händer att datorn fryser och det krävs omstart för att komma tillbaka.

Har inte en aning vad som orsakar detta då det uppstår vid olika tillfällen men oftast när man försöker öppna filer mm.

Visa signatur

Sabertooth p67, I7 2600K, Corsair Vengence 1600 4x4Gb, Corsair H70 kylare, 6950 2GB, Corsair Force GT 120GB OS, Velicoraptor 300GB Spel, 6,5 TB Blandade HDD.

Permalänk
Medlem

crasher beror i stort sett alltid på drivrutiner eller hw-strul. Så gissningsvis är det någon drivrutin hos er som strular ihop med W7.

Sen bör man alltid kör minnestest om man råkar ut för krascher, bara att skriva memory i sökfältet.

Permalänk
Medlem

sitter med typ samma problem här med=/
men när den loggar ur för mig så kan jag inte logga in för både min mus och mitt tangentbort funkar inte då.
så jag måsta starta om den.

Permalänk
Medlem

Win 7 är liksom vista lite mer känsligt än XP att hårdvaran är helt stabil, när den är det kraschar win 7 aldrig, om man inte har suspekta drivrutiner.

skulle köra en del stabilitetstest, speciellt på minnet, kanske testa att höja volt en liten aning på ram eller höja timings något.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300