Macbook pro användning utav batteritet?

Permalänk
Medlem

Macbook pro användning utav batteritet?

Hej, har precis inskaffat mig en MBP och undrar hur batteritiden är på den. Står ju på pappret 7h men hur är det i egentligen? Kan man använda den en hel skoldag utan att behöva ladda den om man stänger av den helt 1/2 gånger på en dag? Då menar jag med halva ljusstyrkan och sitta och skriva i ex openoffice och kanske lyssna på itunes/spotify. En annan fråga jag har tar det skada på batteriet om jag ex har suttit med datorn på i 2h och sen pluggar in den? Skall jag alltid försöka plugga in den? Eller tar skall jag bara ladda när det är ex 30% på batteriet kvar?

Permalänk
Medlem

den nya macen:s batteri är av en helt ny kaliber. den klarar fler uppladdningar än den gamla generationen. så ladda på den när du vill

Om du kör enbart med office och musik klarar sig datorn kanske 6 timmar. men om du börjar köra trådlöst eller annat kul kanske det sjunker med 30 minuter. men du får en lång batteritid i vilket fall

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret Det låter helt suveränt! Tummen upp till apple säger jag

Permalänk
Medlem

Det är precis som Flink87 sa, jag kan använda min i 6h 10min mätte jag igår Då slö surfade jag lite satt och skrev lyssnade på musik.

Off topic: Om jag får låna tråden lite, vet någon en bra väska till MBP 13.3 inch ? Bör nämna att väskan skall också ha plats för diverse böcker och block

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rowb
Det är precis som Flink87 sa, jag kan använda min i 6h 10min mätte jag igår Då slö surfade jag lite satt och skrev lyssnade på musik.

Off topic: Om jag får låna tråden lite, vet någon en bra väska till MBP 13.3 inch ? Bör nämna att väskan skall också ha plats för diverse böcker och block

Jag hittade en Ben Sherman väska somär gjord för 15 tummare men fungerar perfekt till min macbook 13. Annnars har Crumpler och Slappa bra väskor.

Permalänk

Jag har fått 7 timmar från min macbook pro 13". Flera gånger.

Om man bara är lite ekonomisk så är det inga som helst problem, du kommer att få ut en timma till antagligen. Kollar du på film, stäng av bluetooth och wlan/airport, skärmbelysning drar mycket, macbooken anpassar sig bra efter ljusförhållandena och justerar hela tiden på ett väldigt bra sätt tycker jag.

För skolarbete så har jag svårt att tänka mig att du inte skulle få till 7 timmar, om du inte sätter på skärmbelysningen för högt. Jag har kollat massa film och hållit på med openoffice på resor och fått 7 timmar. Då har tom en dryg timma 720p film ingått.

Batteriet hanteras också mycket smartare än vad som normalt görs i en laptop. Det är indelat i flera småbatterier som laddas och laddas ur ett i taget typ, så man kör inte en full cykel för hela batteriet om man inte laddat ur just hela batteriet, vilket är ganska ovanligt, för mig i alla fall.

Visa signatur

Älska din nästa - Dela med dig av ditt wlan!