Mac Mini-lika datorer från Dell

Permalänk
Melding Plague

Mac Mini-lika datorer från Dell

Datorjätten Dell lanserar en serie skrivbordsvänliga minidatorer med AMD-processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle fungera som HTPC.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Ser ju faktiskt riktigt intressant ut.
Bara att vänta och se hur prissättningen blir jämfört med Mac mini.

Permalänk
Medlem

En rund boll är ju alltid en rund boll...så om någon annan tillverkar en rund boll, blir ju det alltid en liknande klon från den första...finns inte så många alternativ utan att bli kallad klon...Dessa dell bubar är ganska snygga faktiskt....

Permalänk
Medlem

Kul att Dell inte kan komma på nått eget utan måste snegla på Apple. Verkar dock ganska intressant med tanke på tillvalen man kunde göra samt att man kunde "customiza" utsidan, om man nu tycker det är kul:)

Visa signatur

__________________
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz @ 3.36GHz 24/7 med en Scythe infinity | Asus P5K-E wifi | Gigabyte 8800gtx 768MB 576/ 1800mhz | Corsair 2048MB XMS2-6400 800MHz@840mhz | Corsair HX 520W | Antec P180 | 2 st 160GB HDD | Audigy 2 ZS Gamer

Permalänk
Medlem

Nästan lite flamebait-varning på artikeln. Vi vet ju alla hur folk här på forumet älskar att flamea om Mac vs PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muppet34
Kul att Dell inte kan komma på nått eget utan måste snegla på Apple. Verkar dock ganska intressant med tanke på tillvalen man kunde göra samt att man kunde "customiza" utsidan, om man nu tycker det är kul:)

Undrar om du bara låtsas eller om du verkligen är det.
Vad är en klon? Jo:

Citat:

In computing, a clone is a hardware or software system that is designed to mimic another system. Compatibility with the original system is usually the explicit purpose of cloning hardware or low-level software such as operating systems. ...

Alltså så är inte detta en klon, du nämner själv skillnader mellan denna och en Mac Mini, det enda som dessa har gemensamt är just att de är små, det bygger på olika hårdvara och har en annan mjukvara och ser inte identiska ut, vad är det som gör denna till en klon av Mac Mini?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Bah, vilket värdelös titel. Här satt jag och trodde att Dell kommer med burkar som kör OSX.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Bättre nu?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Var är likheterna? Jag ser inga likheter....

Permalänk
Medlem

jahapp bara att lämna in stämningsansökan för mac XD

skulle inte förvåna mig iaf.

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Var är likheterna? Jag ser inga likheter....

helt rätt där... vad jag vet så säljer inte apple gröna datorer med Dells logotyp.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en!

Permalänk
Medlem

skulle vara perfekt att använda till en brutal bil-pc, slippa handla massa mini-fippel-skit. om priset är det rätta då.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Inaktiv

Den enda likheten är väl att den är liten? O.o Vadå härma Apple, har dom patent på det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muppet34
Kul att Dell inte kan komma på nått eget utan måste snegla på Apple. Verkar dock ganska intressant med tanke på tillvalen man kunde göra samt att man kunde "customiza" utsidan, om man nu tycker det är kul:)

Permalänk
Medlem

Jag ser att flera tillverkare gör Mac-liknande produkter. Denna är både Magic-Mouse-lik och Mac-Mini-lik.

Permalänk
Medlem

Apparaterna verkade rätt gulliga tills jag såg att de behövde en extern strömklump. Det förvånar mig när man har såpass mycket volym för en laptop minus de dyra delarna.

För mig känns det inte som om man sparar någon plats om man måste ha en stor och svårmöblerad strömklump liggandes.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Även med transformatorklump eller vad det är (Smack Mini har även den en rätt seriös sådan) tar de nog mindre plats än de flesta mATXchassin. Väldans fina- har faktiskt velat haft en McMini med AMDsaker i

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd

Bara en sån grej att vilja stödja underdoggen, i det här fallet AMD, gör att nästa dator mycket väl skulle kunna bli en Dell. En liten smidig HTPC eller surfdator är den perfekt som om priset blir bra.

Permalänk
Medlem

Tyvärr bara 2.1 ljud så där rök HTPC möjligheterna.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Och så kommer apple väl stämma dell snart...

Fula som stryk var de!

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Tyvärr bara 2.1 ljud så där rök HTPC möjligheterna.

Externa ljudkort någon? det inbyggda brukar vara skit iaf så det klarar man sig utan.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Och så kommer apple väl stämma dell snart...

Fula som stryk var de!

Tillbaks till Fragbite med dig....

Tycker dom är rätt coola.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

Nice try, men ser ut som lakritsgodis med valfri glasyr. Åter igen: varför kan ingen chassitillverkare göra ett lika bra eller bättre jobb som Apple vad gäller designen? Jag är absolut inte Applefanatiker, tvärtom, men Apple har utan tvekan den läckraste designen på skrivbordsdatorer, både Mac Mini och iMac.

Måste dock säga att Apples towerburk ser ut som ett jäkla rivjärn, groteskt ful, där har de aldrig haft något att komma med.

Vad som finns inuti burken spelar mig ingen roll, jag köper inte färdigbyggda datorer. Chassit får gärna vara tilltalande dock.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Färgerna var ju inget att hurra för direkt

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad så många menar med att Apple är så geniala designers. Visst är de flesta datorerna fräscha men att göra en dator helt vit tycker jag inte är så fantastiskt. Jag tycker att de här datorerna ser väldigt fina ut. Jag kan absolut se likheterna med Mac Mini, men som tidigare nämnts är dessa likheter i princip bara att datorerna är små och liksidiga. Att Dell ger en möjlighet att byta färg på toppen är ju en jättebra idé när en dator ska passa olika smaker. Vitt kan vara fint men det är inte perfekt för alla.

Permalänk
Medlem

tycker dom ser trevliga ut

Synd bara att man inte har behov av en htpc.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Snygg switch på rubriken...

Tycker dom ser trevliga ut, är väl helt klart ett alternativ till en surf-/arbetsdator.

Permalänk
Medlem

Den enda som man kan leva med är ju den helsvarta, mest för att de envisas med att använda en blank yta på överdelen. Gör nästan automatiskt att det ser billigt ut.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

positivt med lite konkurrens för apple ändå.. även om apple alltid kommer ha sitt monopol så kan det ändå leda till hårdare prissättning och ev mer lagringsutrymme om fler aktörer gör alternativ till mac minin.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...