Permalänk
Medlem

DVD-läsaren fungerar inte!

Hallå!

Har nyss köpt Call of Duty: Modern Warfare 2, var glad som en spilleman och satte in skivan i CD-läsaren men icke så nicke.. Jag hör hur den laddar men ingenting händer.

Det är en Optiarc DVD RW AD-5200A ATA Device. (Hört att den är jävligt kass).
Har haft samma problem innan, men den fungerade igen efter att jag kört igenom Microsofts fix.

Det finns en gul triangel med ett utropstecken på framför komponenten i "Enhetshanteraren". När jag trycker mig in på Egenskaper står det: "Den här enheten kan inte starta (Kod 10)."

Jag har såklart sökt på det och hittade Microsofts egna fix men det fungerade inte den här gången.. Har även försökt uppdatera drivrutinerna och scannat igenom datorn men ingenting tycks fungera.

1. Finns det något annat jag kan testa eller kan det vara så att CD-läsaren är sönder? (Har haft datorn i ungefär 6 månader).

2. Går det på något sätt att registrera sin CD-Key och få spelet utan att sätta in skivor? (Inte olagligt).

Tacksam för hjälp!

Permalänk

Vilket OS har du? Jag gissar på Vista. Stämmer det?
Det kan vara programvara som ligger och stör, något du minns att du installerade när problemen började?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vilket OS har du? Jag gissar på Vista. Stämmer det?
Det kan vara programvara som ligger och stör, något du minns att du installerade när problemen började?

Vista stämmer, ja.

Använder den inte särskilt ofta så, nej tyvärr.. : (