Permalänk
Medlem

Stänga av mouse acc.

Jag vill inte ha någon mouse acceleration. Var inne på musen i systeminställningarna, men det finns ju så lite inställningar man kan göra.

Permalänk

Du kan använda denna tredjeparts inställnings plugin:et:
http://triq.net/software/mouse-acceleration-preference-pane-m...

Edit: Postade väldigt mycket för snabbt. Det där var bara för 10.4-10.5 då Apple tagit bort API:et som den använde sig av.

Edit 2: USB Overdrive ska fungera under Mac OS X 10.6, inte helt säker på att den kan stänga av accelerationen eller ej men läs lite på deras sida och testa appen.
http://www.usboverdrive.com/USBOverdrive/Information.html

Citat:

The USB Overdrive is a device driver for Mac OS X that handles any USB mouse / trackball / joystick / gamepad / media keyboard and any Bluetooth mouse from any manufacturer and lets you configure them either globally or on a per-application, per-device basis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

USB Overdrive eller SteerMouse löser biffen

Permalänk
Medlem

Ska det verkligen krävas ett betalprogram för att lösa detta? Borde det inte bara vara att ändra en 1:a till en 0:a i någon inställningsfil i systemet någonstans?

Permalänk
Medlem

Om du använder ett microsoft tangentbord+mus kan du installera deras drivrutiner, som installerar en annan accelerationskurva för musen i fråga.
Annars kan du testa en lösning jag själv avänder; http://www.filefactory.com/file/a1dh3hf/n/KillMouseAccel.zip

• Packa upp.

• Navigera till katalogen med en terminal. (cd Downloads/KillMouseAccel)

• Kopiera killmouseaccel till /usr/local/bin (sudo cp killmouseaccel /usr/local/bin)

• Kopiera com.startup.killmouseaccel.plist till ~/Library/LaunchAgents (cp *.plist ~/Library/LaunchAgents)

Starta om (eller logga ut och in igen). Man kan placera com.startup.killmouseaccel.plist filen i /Library/LaunchAgents istället för ~/Library/LaunchAgents om man vill att det skall gälla alla användare. Tilde (~) betyder hemkatalogen...

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur det gick?

Jag fattar inte att apple ignorerar detta faktum att väldigt många som "konverterat" från linux/windows > mac har väldigt svårt för accelerationskurvan (gällande möss) i OS X. Vad jag förstår var det inte standard i OS 9, eller tidiga 10.x heller.
Acellerationskurvan känns däremot helt OK för touchpaden - den funkar väl bättre där antar jag.

Jag håller på att lära mig cocoa, och xcode. Kanske man skulle kunna tillverka någon open source komponent för detta ändamål. Jag vet att det finns liknande projekt på gång ute på nätet, men det verkar ta sin tid. Jag klarar mig med min hemmabyggda lösning tills vidare, men det vore trevligt att ha en "post" i "system preferences" för detta ändamål!

Permalänk
Medlem

Steermouse fixar biffen Annars är det helt omöjligt att använda en mus i min macook pro :/ Förstår inte hur Apple tänker.

Permalänk
Medlem

jag kör med min razer diamondback och sänkte Tracking Speed till Low. Känns som normalt när det är såhär.