Uppgradering, speldator. MAX 7500.

Permalänk

Uppgradering, speldator. MAX 7500.

Så är det dags för en "totalrenovering". Ska byta moderkort, processor, grafikkort och minne - det mesta egentligen. Tänkte beställa från komplett men om någon vet en billigare, tillförlitlig sida så tipsa gärna!

Taket ligger som sagt på 7500 kr.

Processorn jag hade tänkt mig är Intel i7 920.

Moderkortet spelar ingen större roll då jag inte tänker klocka.

Grafikkortet lär bli HD 5850.

Vad gäller minnen räcker det med 2 GB DDR3 till att börja med, en uppgradering lär komma senare.

Sen kanske även nätaggregatet behöver uppgraderas. Tror ni en Corsair 520W räcker?

Om inte tänker jag strunta i grafikkortet för närvarande och köra på mitt 8800GTS tillsammans med nätagget, eller köpa ett nytt nätagg och grafikkortet sen.

Vad tycks? Detta landar på c:a 7400 på komplett. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Min åsikt är, gå på 4gb ram direkt. dyrare nu, men billigare i längden.
köp ett 600+w nätagg

annars ser det fint ut

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

ett vx550w räcker för att driva 2 5870 i cf + 3 hårddiskar, i7 920 0ch 6gb corsair minne. byggde ihop datorn till en polare.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

Okej, då bör det inte vara några problem med 520 för detta system alltså. Känns som man kan vänta med det med andra ord.

Tror nog det blir 4 gb, får se vad budgeten räcker till! Känns som du säger, Fixz92, smartast att satsa på det direkt. Mer prestanda per spenderad krona så att säga.

Permalänk

Oj kanske en i7 920 är att bre på lite tjockt för 7500? i5 eller Phenom 3.2ghz borde väl räcka jättebra??

Intet.se är min favorit. Snabb frakt och billigt kolla där.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen

Intet.se är min favorit. Snabb frakt och billigt kolla där.

Inet.se är också bra ;P

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk

Tack för tips & svar. Blir nog "grundkonfigurationen" med 4 gb minne istället.

Permalänk

Eller ja, nu fick man givetvis beslutsångest. Man kan ju få MYCKET billigare 1156-moderkort, dessutom verkar inte i5an vara mycket sämre? Med tanke på att min nästa uppgradering ändå lär innehålla både nytt moderkort osv - detta bör väl hålla ett par år iaf - så känns det lätt värt att spara över 1500 på det. Eller?