Skillnaden mellan iPod och iPhone

Permalänk

iPhone helt klart, två enheter i fickan är en enhet för mycket.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Och som påpekats, Iphone egentliga styrka är ju alla programmen som gör nytta av multi- och sociala media. Fungerar inget vidare utan ständig nätåtkomst.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Tack så mycket för alla kommentarer, ni har gett mig en del att tänka på.
Ju mer jag tänker, ju mer lutar det dock åt att inte köpa någon av dem och sedan köpa iPhone när min mobil går sönder. (Eller nån annans i familjen, det brukar vara så att det är jag som får ny mobil när mammas eller pappas går sönder och de får min.)

Ja, kan du hålla dig ett drygt halvår.. till sådär mitten på Juni nästa år så lär det finnas en ny cool modell också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Och som påpekats, Iphone egentliga styrka är ju alla programmen som gör nytta av multi- och sociala media. Fungerar inget vidare utan ständig nätåtkomst.

Mm precis. När jag hade iPod Touch så kunde man inte göra så mycket roligt eftersom man i princip fick förutsätta att man var offline. Det roligaste då var musik/video/spel som redan finns på iPoden. iPhonen är ett riktigt lyft i jämförelse!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Exempel på sådana apps? Inte facebook då jag inte ägnar mig åt sådan skit (enligt mig, ni behöver inte kommentera om ni tycker motsatsen, tråden handlar inte om det).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Om du köper iphone är det bara för att kunna ringa eller någon annan funktion också, jämfört med touchen ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Exempel på sådana apps? Inte facebook då jag inte ägnar mig åt sådan skit (enligt mig, ni behöver inte kommentera om ni tycker motsatsen, tråden handlar inte om det).

Kanske inte Facebook, men chatapplikationer i övrigt kan vara underhållande (t.ex. irc/msn/gtalk/skype osv).

Annars finns det många andra applikationer som man vill ha internet till, t.ex. Email och program för nyheter, kommunaltrafiktider, väder, webradio-tjänster, kartor, hitta.se/eniro, wikipedia, uppladdning utav foton, synkning utav todo-listor, ladda ner nya appar, ladda ner ny musik osv. osv. ... eller bara helt enkelt vanligt surfande i Safari.

Mycket utav detta går att göra på en iPod Touch, men då under förutsättning att det finns ett tillgängligt, fungerande trådlöst nätverk i närheten. Detta nätverk måste man dessutom först leta upp och ställa in. På en iPhone är det bara till att ta upp den ur fickan och köra igång.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Kanske inte Facebook, men chatapplikationer i övrigt kan vara underhållande (t.ex. irc/msn/gtalk/skype osv).

Annars finns det många andra applikationer som man vill ha internet till, t.ex. Email och program för nyheter, kommunaltrafiktider, väder, webradio-tjänster, kartor, hitta.se/eniro, wikipedia, uppladdning utav foton, synkning utav todo-listor, ladda ner nya appar, ladda ner ny musik osv. osv. ... eller bara helt enkelt vanligt surfande i Safari.

Mycket utav detta går att göra på en iPod Touch, men då under förutsättning att det finns ett tillgängligt, fungerande trådlöst nätverk i närheten. Detta nätverk måste man dessutom först leta upp och ställa in. På en iPhone är det bara till att ta upp den ur fickan och köra igång.

Å NEJ! Det är sååååå jobbigt att "leta upp och ställa in" ett trådlöst nätverk.
Jag är i princip bara i skolan och hemma och på båda ställena finns jättebra wifi och jag kan lösenorden utantill så jag tror att jag överlever det.

Men jag ska som sagt tänka på om det är värt 4500:- extra för att leta lite apps på bussen.

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk
Medlem
Citat:

Jao det verkar jobbigt att man bara har tillgång till wifi då kan man testa lika gärna sitta vid sin vanliga dator. Kan iofs vara gött att använda när man inte har nån bärbar dator och vill softa i en soffa eller säng.
För att vara on topic. Jag är också sugen på att skaffa iPhone..speciellt nu när man har skaffat sin första Mac (: Jag har sett dig en del trådar på Mac-delen så du verkar ha koll om det mesta, så jag frågar då; Hur mycket datatrafik drar det om man använder tex skype på iPhone om man inte har wifi? Det lär ju ta en del. och lär bli dyrt om man inte har ett abonnemang med obegränsad surf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Jao det verkar jobbigt att man bara har tillgång till wifi då kan man testa lika gärna sitta vid sin vanliga dator. Kan iofs vara gött att använda när man inte har nån bärbar dator och vill softa i en soffa eller säng.
För att vara on topic. Jag är också sugen på att skaffa iPhone..speciellt nu när man har skaffat sin första Mac (: Jag har sett dig en del trådar på Mac-delen så du verkar ha koll om det mesta, så jag frågar då; Hur mycket datatrafik drar det om man använder tex skype på iPhone om man inte har wifi? Det lär ju ta en del. och lär bli dyrt om man inte har ett abonnemang med obegränsad surf.

Datatrafik har ju inget specifikt med Mac att göra... Så jag har inte den blekaste aning. Jag har ju som framgår inte iPhone så jag kan inte direkt kolla på fakturan hur mycket jag har surfat...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Datatrafik har ju inget specifikt med Mac att göra... Så jag har inte den blekaste aning. Jag har ju som framgår inte iPhone så jag kan inte direkt kolla på fakturan hur mycket jag har surfat...

Jag menade inte på Mac jag syftade på iPhone..blir ju en vis data trafik om man använder internet på mobil.
Ja vet att du inte har det för du strtade denna tråd om du ska välja iPhone före touch så det fattar jag. Den frågan var till Bobzor för han verkade ha koll.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att Iphonen är värd det, man överlever lätt på en touch och mobilen, dom som säger att det blir jobbigt att bära på två saker så har de flästa jackorna två fickor (en på både höger och vänste, för dom som undrar, och tro det eller ej men en del jackor har faktiskt en innerficka eller bröstficka).

4500kr för att konstant ha internet så är det något fel om man värkligen är sånt freak att man behöver det.

Köp en Ipod Touch så kan du ju alltid känna dig förr om du värkligen behöver konstant uppkoppling och gps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag menade inte på Mac jag syftade på iPhone..blir ju en vis data trafik om man använder internet på mobil.
Ja vet att du inte har det för du strtade denna tråd om du ska välja iPhone före touch så det fattar jag. Den frågan var till Bobzor för han verkade ha koll.

Jaha, sorry, jag trodde att du menade mig. Nu såg jag att det var honom du citerat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja rösta iPhone då en allt i ett är min väg att gå.
Tyar inte bära runt på en massa extra enns en sak extra om det går att få ner allt i ett skall.
Lycka till med ditt val.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

För mig med telia vänner och "surf alltid 69kr i mån 500mb" klarar jag mig lätt

kollar posten surfar typ nån timme per dag & lyssnar på webradio

sen har man ruskigt bra hjälp om man vill veta typ priser via prisjakt mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Å NEJ! Det är sååååå jobbigt att "leta upp och ställa in" ett trådlöst nätverk.
Jag är i princip bara i skolan och hemma och på båda ställena finns jättebra wifi och jag kan lösenorden utantill så jag tror att jag överlever det.

Men jag ska som sagt tänka på om det är värt 4500:- extra för att leta lite apps på bussen.

Vad var det för påhopp? Du kommer hit och behöver hjälp att välja enhet, jag säger varför jag tycker iPhonen är ett bättre val än iPod Touch (precis de två du pratar om) och så är du bara arrogant och dryg tillbaka. Idioti. Fråga inte om råd om du nu redan bestämt dig.

On topic: På de ställen där man i princip har garanterat wifi har man oftast också tillgång till en dator.

Citat:

Japp, skrev det precis ovan också. Det är ju faktiskt så att om man är hemma, i skolan, på jobbet, hos föräldrarna, hos kompisar osv där man vet att det finns wifi så har man nästan alltid tillgång till en dator och därmed blir, även om det inte stämmer alltid, iPod Touch's internetförmåga ganska redundant.

Desktop-versionen utav skype anpassar sig efter tillgänglig bandbredd och därmed är det svårt att veta hur mycket trafik det genererar. Jag är inte säker, men jag tror iPhone-versionen gör samma sak. Hur som helst så spelar det inte så stor roll i just Skype & iPhone-sammanhang då det endast fungerar att ringa Skypesamtal när man är på Wifi-nät. Detta skulle ändras, men tror inte att det gjort det än. Så länge man inte streamar webradio eller t.ex. spotify flera timmar om dagen så skulle jag tippa på att 1000MB/månad är mer än tillräckligt för de flesta.

Kolla in http://www.iphonepriser.com, där borde du kunna få en uppfattning om vad som passar dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swetox
Jag tycker inte att Iphonen är värd det, man överlever lätt på en touch och mobilen, dom som säger att det blir jobbigt att bära på två saker så har de flästa jackorna två fickor (en på både höger och vänste, för dom som undrar, och tro det eller ej men en del jackor har faktiskt en innerficka eller bröstficka).

4500kr för att konstant ha internet så är det något fel om man värkligen är sånt freak att man behöver det.

Köp en Ipod Touch så kan du ju alltid känna dig förr om du värkligen behöver konstant uppkoppling och gps?

Jag har definitivt inte en jacka på mig alltid, kanske har en jacka på mig max 1 timme om dagen - under vinterhalvåret. Så det handlar om att ha lite prylar, en allti-i-ett-enhet som iPhone är därför ganska perfekt att släppa ner i byxfickan.

Jag har nycklar i en byxficka och telefonen i andra. Förut hade jag nycklarna i ena och iPod Touch och mobil i andra, vilket blir ganska klumpigt. Alla jag känner som haft en iPod Touch har uppgraderat till en iPhone av den enkla anledningen att när man väl har all potential, fast utan internet, så är det inte så roligt i längden.. och helt ärligt så är det inget vidare att bära runt på två enheter. Det fungerar skapligt om det är en liten mp3-spelare som t.ex. Nano eller Shuffle.. men en större spelare som Touch och en mobil blir för mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
För mig med telia vänner och "surf alltid 69kr i mån 500mb" klarar jag mig lätt

kollar posten surfar typ nån timme per dag & lyssnar på webradio

sen har man ruskigt bra hjälp om man vill veta typ priser via prisjakt mm.

Det låter rimligt, jag har 1GB/månad och klarar mig finfint på det. Har ganska mycket över varje månad om jag inte streamar mycket musik/film. Men det beror mycket på användande, min kollega har samma abonnemang och har kört i taket tre månader i rad redan efter 2 veckor in i månaden. Han lyssnar väldigt mycket på webradio.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har Telia Mobilsurf Extra, det är 5GB/mån(tillåtet att använda som datormodem) samt att de smsar när man närmar sig gränsen. Dessutom har Telia prioriterad Spotify-trafik dvs även om man mot förmodan skulle nå gränsen så kommer inte Spotify att drabbas av det. Till det att man automatiskt roamar in på på alla Telia Homerun WiFi i Sverige. Kort sagt, Telia verkar ha tänkt till när det gäller nätåtkomsten, en manick som Iphone är tämligen värdelös utan ständig nätuppkoppling. Det är en "netpad" mer än en telefon.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad var det för påhopp? Du kommer hit och behöver hjälp att välja enhet, jag säger varför jag tycker iPhonen är ett bättre val än iPod Touch (precis de två du pratar om) och så är du bara arrogant och dryg tillbaka. Idioti. Fråga inte om råd om du nu redan bestämt dig.

On topic: På de ställen där man i princip har garanterat wifi har man oftast också tillgång till en dator.

Nån som är lite sur? Det där var inget påhopp, jag fattar inte ens hur du fick det till det.
Jag har inte bestämt mig, jag börjar luta åt ett håll för att jag har sett vad folk har skrivit. Som du kanske märkt så är inte du den första personen som skrivit i tråden.
Du tyckte dessutom att det var bra om jag kunde hålla mig till juni.
Snacka om att spela över, du fick det att låta så jobbigt att hitta och ställa in wifi så jag skrev bara att det verkligen var SÅÅÅÅÅ jobbigt. Bara för det kallar du mig arrogant och dryg, jag får en känsla av att du inte känner till innebörden i de orden.

Bara en fråga: måste man lägga till 100 smileys för att folk ska fatta att man säger saker lättsamt utan några påstådda påhopp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nån som är lite sur? Det där var inget påhopp, jag fattar inte ens hur du fick det till det.
Jag har inte bestämt mig, jag börjar luta åt ett håll för att jag har sett vad folk har skrivit. Som du kanske märkt så är inte du den första personen som skrivit i tråden.
Du tyckte dessutom att det var bra om jag kunde hålla mig till juni.
Snacka om att spela över, du fick det att låta så jobbigt att hitta och ställa in wifi så jag skrev bara att det verkligen var SÅÅÅÅÅ jobbigt. Bara för det kallar du mig arrogant och dryg, jag får en känsla av att du inte känner till innebörden i de orden.

Bara en fråga: måste man lägga till 100 smileys för att folk ska fatta att man säger saker lättsamt utan några påstådda påhopp?

Jag var inte sur över huvud taget. Tyckte bara det var ett onödigt drygt uttalande utav dig. Istället för att uttrycka dig som du gjorde så kunde t.ex. skrivit "Jag tror inte det blir något problem med wifi då jag bara befinner mig i skolan eller hemma. Men istället skriver du "Å NEJ! Det är sååååå jobbigt att "leta upp och ställa in" ett trådlöst nätverk.", detta tolkar jag som att du tycker att min åsikt är fel och vill håna den lite genom att utrycka lite sarkasm.

Sen skriver du "Men jag ska som sagt tänka på om det är värt 4500:- extra för att leta lite apps på bussen.", vilket jag tolkar som att du inte lyssnat alls på vad alla skrivit om fördelarna med en iPhone. Det handlar inte bara om att leta upp nya appar, du kan även använda befintliga appar utanför dina wifi-zoner. Men gör som du vill, du kan ju köpa en iPod Touch nu för att sedan eventuellt uppgradera till en iPhone om du känner att det är rätt bana att ta.

Lycka till!

ps. Du behöver inte skriva 100 smileys för att ditt inlägg ska se vettigt ut. Det räcker att du utrycker dig som en vuxen person.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag var inte sur över huvud taget. Tyckte bara det var ett onödigt drygt uttalande utav dig. Istället för att uttrycka dig som du gjorde så kunde t.ex. skrivit "Jag tror inte det blir något problem med wifi då jag bara befinner mig i skolan eller hemma. Men istället skriver du "Å NEJ! Det är sååååå jobbigt att "leta upp och ställa in" ett trådlöst nätverk.", detta tolkar jag som att du tycker att min åsikt är fel och vill håna den lite genom att utrycka lite sarkasm.

Sen skriver du "Men jag ska som sagt tänka på om det är värt 4500:- extra för att leta lite apps på bussen.", vilket jag tolkar som att du inte lyssnat alls på vad alla skrivit om fördelarna med en iPhone. Det handlar inte bara om att leta upp nya appar, du kan även använda befintliga appar utanför dina wifi-zoner. Men gör som du vill, du kan ju köpa en iPod Touch nu för att sedan eventuellt uppgradera till en iPhone om du känner att det är rätt bana att ta.

Lycka till!

ps. Du behöver inte skriva 100 smileys för att ditt inlägg ska se vettigt ut. Det räcker att du utrycker dig som en vuxen person.

Jag gillar inte dig! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem

Jag tänkte länge på en touch men kom aldrig till skott, och lika bra är väl det. Hade en Palm V när det begav sig och den låg oftast hemma eftersom jag inte orkade släpa med mig ännu en pryl. Har haft ett par iPods som låg hemma när jag inte planerade att använda dem.

Min röst går till iphone.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
GPS'n är cool och du kommer använda den till en början men tröttnar sen och inser att du aldrig kommer använda den till något vettigt egentligen.

Jag rör mig inte så ofta i främmande städer men när jag väl gör det är det ovärderligt. Google Maps är överlägset bästa jag nånsin använt när man står mitt i stan och typ vill hitta en affär.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur du är eller vad du har för behov men röstade iallafall på Touch.
N82 är en bra telefon och inte allt för gammal så jag skulle behålla den och köpa en Touch för att komma åt AppStore´s enorma utbud!

Om du kollar framåt lite så ser mobilmarknaden sjukt intressesant ut nu efter jul och fram till sommarn kommer det säkert ploppa upp hur mycket som helst.. Framförallt då vi nu fått fram 1 Ghz processorer.. Riktigt mums!

Men det är ett tag dit, har bra med pengar. Köp iPhone direkt!
Vad du än väljer så kommer du ändå ha en iPhone i handen till slut!

Jag skulle kört slut på n82an och då se hur marknaden ser ut.. Apple kommer garanterat med något häftigt efter nyår iallafall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Jag vet inte hur du är eller vad du har för behov men röstade iallafall på Touch.
N82 är en bra telefon och inte allt för gammal så jag skulle behålla den och köpa en Touch för att komma åt AppStore´s enorma utbud!

Om du kollar framåt lite så ser mobilmarknaden sjukt intressesant ut nu efter jul och fram till sommarn kommer det säkert ploppa upp hur mycket som helst.. Framförallt då vi nu fått fram 1 Ghz processorer.. Riktigt mums!

Men det är ett tag dit, har bra med pengar. Köp iPhone direkt!
Vad du än väljer så kommer du ändå ha en iPhone i handen till slut!

Jag skulle kört slut på n82an och då se hur marknaden ser ut.. Apple kommer garanterat med något häftigt efter nyår iallafall!

Jag tror det får bli så, N82an är inte dålig på nåt sätt men jag har inte några monsterpengar.

Testade iaf kompisens touch och surfade lite. Det är himmel och helvete mellan touchen och N82an. Blev kär direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
[B]Vad var det för påhopp? Du kommer hit och behöver hjälp att välja enhet, jag säger varför jag tycker iPhonen är ett bättre val än iPod Touch (precis de två du pratar om) och så är du bara arrogant och dryg tillbaka. Idioti. Fråga inte om råd om du nu redan bestämt dig.

Japp, skrev det precis ovan också. Det är ju faktiskt så att om man är hemma, i skolan, på jobbet, hos föräldrarna, hos kompisar osv där man vet att det finns wifi så har man nästan alltid tillgång till en dator och därmed blir, även om det inte stämmer alltid, iPod Touch's internetförmåga ganska redundant.

Desktop-versionen utav skype anpassar sig efter tillgänglig bandbredd och därmed är det svårt att veta hur mycket trafik det genererar. Jag är inte säker, men jag tror iPhone-versionen gör samma sak. Hur som helst så spelar det inte så stor roll i just Skype & iPhone-sammanhang då det endast fungerar att ringa Skypesamtal när man är på Wifi-nät. Detta skulle ändras, men tror inte att det gjort det än. Så länge man inte streamar webradio eller t.ex. spotify flera timmar om dagen så skulle jag tippa på att 1000MB/månad är mer än tillräckligt för de flesta.

Kolla in http://www.iphonepriser.com, där borde du kunna få en uppfattning om vad som passar dig.

Okej men jag har tänkt att avvakta iPhone har iofs önskat mig den i julklapp lär ju inte få den men får eller så köper jag touch och väntar tills den nya versionen kommer.

Permalänk
Medlem

Tyvärr, på den skolan där jag går så finns det endast tillgång till dator på datorkunskapen eller då läraren i ett visst ämne bokat datorsalen vilket inte är ofta och man får bara ägna sig åt skolarbete.

Jag tänkte mer använda iPoden/iPhonen på rasterna som ofta är långa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör ipod touch+telefon och det suger, så sjukt drygt att ha 2 enheter med mig hela tiden. ringer någon måste jag ta av lurarna för att svara och det är bara krångel hela tiden, program som inte funkar, spel som inte funkar och sånt pga krav på internet (använder när jag åker till/från skolan).
Efter jul blir det ett inköp av iphone för mig iallafall.

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PierreB
Jag kör ipod touch+telefon och det suger, så sjukt drygt att ha 2 enheter med mig hela tiden. ringer någon måste jag ta av lurarna för att svara och det är bara krångel hela tiden, program som inte funkar, spel som inte funkar och sånt pga krav på internet (använder när jag åker till/från skolan).
Efter jul blir det ett inköp av iphone för mig iallafall.

Tack, det med att ta av lurarna för att svara tänkte jag inte på. Man blir ju lika lack varje gång och ändå glömde jag det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack, det med att ta av lurarna för att svara tänkte jag inte på. Man blir ju lika lack varje gång och ändå glömde jag det.

När jag kör med "bättre-än-handsfree"-lurar är det bara att behålla dem på och lyfta luren mot munnen. Det funkar kanon. Man behöver bara ha handsfree när man verkligen vill ha händerna fria. Ett bluetooth-stereo headset av bättre snitt finns dock på önskelistan, alltid något som man saknar även om just det mer känns som lyx(i-lands lyx)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

När jag kör med "bättre-än-handsfree"-lurar är det bara att behålla dem på och lyfta luren mot munnen. Det funkar kanon. Man behöver bara ha handsfree när man verkligen vill ha händerna fria. Ett bluetooth-stereo headset av bättre snitt finns dock på önskelistan, alltid något som man saknar även om just det mer känns som lyx(i-lands lyx)

Haha, du missförstod mig. Jag menade att det var jobbigt att pausa och ta av lurarna när man lyssnade på iPod och det ringde på mobilen. Det problemet slipper man ju när man har iPhone.

Handsfree är inget problem då jag som sagt har ett par Bose Quiet Comfort 3 och till dem kan man köpa en mic med fjärkontroll så jag behöver inte använda de medföljande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, du missförstod mig. Jag menade att det var jobbigt att pausa och ta av lurarna när man lyssnade på iPod och det ringde på mobilen. Det problemet slipper man ju när man har iPhone.

Handsfree är inget problem då jag som sagt har ett par Bose Quiet Comfort 3 och till dem kan man köpa en mic med fjärkontroll så jag behöver inte använda de medföljande.

Då är det bara att slå till, bättre smartphone finns inte för närvarande

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men kolla mejl och surfa går bra på ipod?

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP