Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Såg Sympathy For Mr Vengeance igår kväll. Inte lika bra som Oldboy, men helt okej film. Var dock vissa saker jag inte förstår,

när pappan till barnet som blir kidnappat och han hittar till lägenheten där den döva med grönt hår och systern bodde, vad var det för radio program grannarna hade på som berättade om den döva och systern?

Dold text

Filmen är ju en av trilogi-temat hämnd, idag eller inom en snar framtid skall jag även sen Sympathy For Lady Vengeance.

Kan rekomendera filmen till dem som tyckte oldboy var en bra film!

Ger filmen 7.5/10 iaf

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Max Manus - Norsk WWII film där man får följa sabotören Max Manus igenom det hemska kriget samtidigt som han slåss med sina tidigare minnen ifrån finska vinterkriget.

En riktigt bra film måste jag säga. Överträffade lätt mina förväntningar. Ger den 9/10

2012. Sevärd film med en hel del luckor tyckte jag. Grymt bra effekter däremot.

Den får 7/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
(inte för att jag tänkt se skiten, men ändå)

Tycker du verkligen så illa om ren audiovisuell underhållning (vilket den här filmen är) att du kallar det för skit utan att ha sett den? Eller har du utan att ha sett den bestämt dig för att den har dåliga specialeffekter (inkluderat både bild och ljud)?

Du som dessutom, precis som jag, är intresserad (och verksam inom) hemmabio, borde om någon kunde uppskatta det audiovisuella, utan att nödvändigtvis behöva förknippa det med någon intellektuellt djup. Väldigt konstigt, tycker jag.

Edit: Kollade just på din galleri (signaturen), och ser nu att just hemmabio kanske inte är din grej ändå. Dock fortfarande förvånad över din åsikt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tycker du verkligen så illa om ren audiovisuell underhållning (vilket den här filmen är) att du kallar det för skit utan att ha sett den? Eller har du utan att ha sett den bestämt dig för att den har dåliga specialeffekter (inkluderat både bild och ljud)?

Du som dessutom, precis som jag, är intresserad (och verksam inom) hemmabio, borde om någon kunde uppskatta det audiovisuella, utan att nödvändigtvis behöva förknippa det med någon intellektuellt djup. Väldigt konstigt, tycker jag.

Edit: Kollade just på din galleri (signaturen), och ser nu att just hemmabio kanske inte är din grej ändå. Dock fortfarande förvånad över din åsikt.

Jag uppskattar audiovisuell underhållning, men jag tycker inte den audiovisuella delen av 2012 väger upp filmens dålighet, kommer inte ihåg vilket betyg jag satte men tror det var 4/10 eller nåt. Även om vissa saker var bra tycker jag t.ex. inte ljudet var något direkt att hurra för, specialeffekterna var dock rätt bra.

Permalänk
Medlem

Gladiator - 5/5

Fortfarande lika bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tycker du verkligen så illa om ren audiovisuell underhållning (vilket den här filmen är) att du kallar det för skit utan att ha sett den? Eller har du utan att ha sett den bestämt dig för att den har dåliga specialeffekter (inkluderat både bild och ljud)?

Du som dessutom, precis som jag, är intresserad (och verksam inom) hemmabio, borde om någon kunde uppskatta det audiovisuella, utan att nödvändigtvis behöva förknippa det med någon intellektuellt djup. Väldigt konstigt, tycker jag.

Edit: Kollade just på din galleri (signaturen), och ser nu att just hemmabio kanske inte är din grej ändå. Dock fortfarande förvånad över din åsikt.

Jag får ta och erkänna att det var baserat på vänner som sett den men att jag även fått för mig att det var samma regissör som till 'The Day The Earth Stood Still' - vilket inte är fallet efter en närmare titt.

Jag håller med dig, jag har absolut inget emot biofilmer (jag njöt och kände mig som tio år igen då jag såg de senaste Transformers) och tycker definitivt "den storslagna känslan" kan väga över till ett gott betyg även om andra delar av filmen inte varit lika bra. Är däremot biokänslan bristfällig även den blir oftast resultatet extra dåligt vilket man kan se på en hel del katastroffilmer som tittat fram senaste åren.

The Day After Tommorow som Roland Emmerich också gjort tyckte jag var underhållande så jag kommer definitivt ge 2012 en chans, återkommer med betyg!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Bonnie and Clyde - 7.5/10

Helt klart en bra rulle. Jag har för mig att Bonnie and Clyde ska vara ovanligt blodig för att vara från 60-talet. Blodig var den ja... och bra. Faye Dunaway är för en gångs skull het i en film, plus poäng.
Ännu bättre är att filmen är baserad på verklig historia.

Who's Afraid of Virginia Woolf - 8/10

Bra film med riktigt bra skådespeleri och dialoger. Richard Burton, George Segal (Jack Gallo från Just Shoot Me ) och Sandy Dennis gör alla en riktigt bra roll men den som stack ut från mängden var Elizabeth Taylor. HELVETE vilken bra roll hon gör i denna filmen. Jag visste inte ens att hon kunde spela så här bra. Well-deserved Oscar.

Filmen började riktigt bra men blev lite sämre i mitten och slutet, betyget slutar dock på 8/10. Rekommenderas!

Paranormal Activity - 6.5/10

Godkänd film, inget mer. Förväntade mig inte heller något skräck-mästerverk (som trailer och reklamer vill få det till, "scariest movie ever"... puh-lease...). Såg den på bio så det kanske höjde känslan lite. Visst hoppade man till lite men det var allt. Den som är normal och har reaktioner i sig hoppar till till sånt här, jävla plötsliga ljud från ingenstans... BUH!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jag uppskattar audiovisuell underhållning, men jag tycker inte den audiovisuella delen av 2012 väger upp filmens dålighet, kommer inte ihåg vilket betyg jag satte men tror det var 4/10 eller nåt.

Men du har ju sett den och bildade dig en egen uppfattning. Den allmänna åsikten om 2012 är ju just att den är fylld av grymma visuella specialeffekter, vilket gör att jag tyckte att det var konstigt att han utan att ha sett den tycker att den är skit.

Svårt att låta bli att dra paralleller till Transformers. Sjukt tunn story, löjligt kassa karaktärer och ännu sämre comic relief (comic relief, mitt personliga hatkoncept), men makalösa specialeffekter, vilket för mig gjorde det till en av de härligaste filmupplevelserna på länge. Hur betygsätter man en sådan film egentligen?

Edit: Jag har heller inte sett 2012 än, men bara att få se scenerna som visades i trailern, i HD på min 90'' duk , med surroundljudet som gungar hela huset (eller så klart på en bra biograf, som tyvärr inte finns där jag bor) gör att jag är förväntansfull. Dock förväntar jag mig inte så mycket mer än just maffiga specialeffekter, men å andra sidan är det ju uppenbart att det just är dessa filmen är till för att visa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg nån WWII liknande film för några dagar sen som handlade om att gargoiles invandrerade Frankrike typ... Man blev nästan ledsen för att dom satsade så mycket på fin omgivning osv men inget på handlingen...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Men du har ju sett den och bildade dig en egen uppfattning. Den allmänna åsikten om 2012 är ju just att den är fylld av grymma visuella specialeffekter, vilket gör att jag tyckte att det var konstigt att han utan att ha sett den tycker att den är skit.

Svårt att låta bli att dra paralleller till Transformers. Sjukt tunn story, löjligt kassa karaktärer och ännu sämre comic relief (comic relief, mitt personliga hatkoncept), men makalösa specialeffekter, vilket för mig gjorde det till en av de härligaste filmupplevelserna på länge. Hur betygsätter man en sådan film egentligen?

Edit: Jag har heller inte sett 2012 än, men bara att få se scenerna som visades i trailern, i HD på min 90'' duk , med surroundljudet som gungar hela huset (eller så klart på en bra biograf, som tyvärr inte finns där jag bor) gör att jag är förväntansfull. Dock förväntar jag mig inte så mycket mer än just maffiga specialeffekter, men å andra sidan är det ju uppenbart att det just är dessa filmen är till för att visa.

Jag såg filmen på Rigoletto 1 och tycker att den saknade det där maffiga ljudet som vissa andra filmer har. T.ex. i AvP när pyramiden sprängs, när man såg den på Rigoletto 1 så skakade hela salen typ... Jag har sett Transformers 1 också, tycker den var bättre, storyn där var ju töntig så klart, men den filmen känns iaf inte så try hard. Comic relief i den filmen är inget jag stör mig på eftersom den är så töntig, men comic relief i filmen där typ miljoner människor dör omkring en, hela världen går under etc känns ju bara löjligt, sen var karaktärerna usla likaså dialogerna, detta kan jag också köpa i Transformers, där är ju inte dialogerna gjorda för att man ska bli rörd, filmen handlar ju inte om jordens undergång. Problemet med 2012 är att den missar på allt förutom specialeffekterna, även fast de gör dåliga försök på att spela på ens känslor etc så misslyckas de. Transformers försöker inte göra något sådant, där är det bara schyssta specialeffekter, Megan Fox och lite halvdan humor.

Jag tycker helt klart Transformers är den bättre filmen av dom två.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Såg nån WWII liknande film för några dagar sen som handlade om att gargoiles invandrerade Frankrike typ... Man blev nästan ledsen för att dom satsade så mycket på fin omgivning osv men inget på handlingen...

Haha! den kollade jag också lite slött på. Så grymt kass. 2/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

District 9 - gav den 6/10
Vad har hänt med imdb rating de senaste åren.. 8.4...? den borde ligga på 6.7 eller nått åt de hållet.

Permalänk
Medlem

The descent - Skräckis om ett tjejgäng som beger sig ner i ett grottsystem för att klättra. Väl därnere stöter de på otäckheter. Mycket bra och grym film . 9/10

Bronson - Konstig knäppfilm om nån knäpp fånge som ska slåss hela tiden men är kass på det. Skådespeleriet är rätt bra men den var för knäpp för mig. 4/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg Crank 2 här om dan. Den var heltokig. Fullt ös, men med urusla skådespelare tyvärr. Många lär älska den men jag tyckte bara att den var FÖR mycket….

http://kanonfilm.se/2009/12/07/crank-2-heltokigt-actionknas/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Coco avant Chanel 6.5/10

Var väl egentligen ingenting som var dåligt, men den var inte så spännande helt enkelt.

Le pacte des loups 7.5
(Brotherhood of the wolf)

Den här är var det däremot betydligt mycket mer action. I bland blev det dock för mycket.

Ibland kändes det lite som om man såg på någon kungfu-film, vilket kändes helt malplacerat i denna film.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Le pacte des loups 7.5
(Brotherhood of the wolf)

Den här är var det däremot betydligt mycket mer action. I bland blev det dock för mycket.

Ibland kändes det lite som om man såg på någon kungfu-film, vilket kändes helt malplacerat i denna film.

Dold text

Mycket naket i den också. Jag tyckte den var rätt bra. Typ en sexa eller sjua.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Såg The Hurt Locker på bio senast. Otroligt bra och definitivt en kandidat till årets bästa film. Rekommenderas otroligt starkt. Jag vill redan se om den!

http://kanonfilm.se/2009/12/09/the-hurt-locker-arets-basta/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinger
Såg The Hurt Locker på bio senast. Otroligt bra och definitivt en kandidat till årets bästa film. Rekommenderas otroligt starkt. Jag vill redan se om den!

http://kanonfilm.se/2009/12/09/the-hurt-locker-arets-basta/

Ja, den är riktigt bra. Lätt den bästa krigar rullen i år känns det som.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Law Abiding Citizen: Grymt underhållande film! Gerald Butler när han är som bäst! 8/10

The Hangover: Även denna riktigt rolig, dock hade jag nog hellre sett lite mer från själva festandet. 6/10

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

I am sam, gillar denna filmen, tycker det är väldigt roligt när sams kompisar får förklara olika saker osv, speciellt han som är paranoid. Men filmen var lite rörande på sina ställen, tycker han som spelade sam gjorde ett bra jobb förövrigt. 7/10

Inside man, kollade på denna filmen igen för att jag inte mins hur den slutade, helt okej rulle. 7/10

Død snø, "I don't usually complain about norwegian nazi zombies movies but..." finns inte så mycket mer att säga om filmen 4/10

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Happy gilmore på tv ...

Jag kollar väldigt sällan på film känns det som

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk

Kingdom of Heaven, har på nått sett missat den i fyra år.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Terminator Salvation 6/10

Efter T3 så var förhoppningarna inte så höga så denna film var en positiv överraskning. Den lever inte upp till T1 och speciellt inte till T2 men är det ens möjligt? ^^,

Nån mer som fick gåshud när classic-Arnold kom ut samtidigt som terminator temat drog igång. Han såg så elak ut : D
http://www.youtube.com/watch?v=aY57vJOQIlE

Dold text
Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cartoonhero

Nån mer som fick gåshud när classic-Arnold kom ut samtidigt som terminator temat drog igång. Han såg så elak ut : D
http://www.youtube.com/watch?v=aY57vJOQIlE

Dold text

Det var tacky, men jäklar vad snyggt gjort!

Det såg ju exakt ut som Arnold i T1, och hade jag inte vetat att det var omöjligt så skulle jag inte ens misstänka att det var cgi. Kan bara föreställa mig vad den här tekniken kommer att leda till i framtidens rullar.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det var tacky, men jäklar vad snyggt gjort!

Det såg ju exakt ut som Arnold i T1, och hade jag inte vetat att det var omöjligt så skulle jag inte ens misstänka att det var cgi. Kan bara föreställa mig vad den här tekniken kommer att leda till i framtidens rullar.

Dold text

Ja.

Snart behöver vi inte skådespelare längre

Dold text

.

Permalänk

Bigger stronger faster (2008) -Betyg 9/10, till stor del av att jag tyckte området var intressant.

Dokumentär som handlar om att främst amerikanarna blir allt större och starkare, d.v.s. den gruppen som tränar, inte den andra som också blir större.

Dokumentären var mycket intressant speciellt för oss som tränar, den tog upp hycklerin med steroider jämfört mot andra droger, och visade även att de flesta av våra hjältar har tagit steroider.
Sedan när vi ser på reklam för olika kosttillskott, så går denna person inte ovanligtvis på steroider. Och så försöker de lura oss att det just är kosttillstkottet som gjorde den så stor.
Likaså alla dessa före och efter bilder, så görs vissa på en och samma dag. Då det inte alls är svårt att se i olika bra form utan att använda datoreffekter, vilket de också såklart kan.

Så det var den bästa dokumentären som jag har sett på länge.

I början tyckte jag dokumentären var lite för drogliberal mot sterioder, men sedan övergick den till att mer bli neutral. Dock litar jag såklart inte heller på informationen som de framför om sterioders biverkningar, alltså de kan vara mer och större.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Senaste filmen jag såg var nog A Clockwork Orange från 1971.

Lite konstig, men ganska bra film, 8.5/10 på IMDb
Men men det var ju Stanley Kubrick som regisserade, producerade och skrev manus till den.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom II X4 940 @ 3.0Ghz | Noctua NH-U12P | Asus M4A78-E ATX | Corsair 800 MHz 4 GB | RADEON HD4890 1GB | Samsung 1TB | SyncMaster 2443NW | Corsair TX 650 Watt | 4x Noctua 120mm |

Permalänk
Medlem

The hurt locker - Bra krigsfilm om Bombdesarmerare i Irak. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cartoonhero
Terminator Salvation 6/10

Efter T3 så var förhoppningarna inte så höga så denna film var en positiv överraskning. Den lever inte upp till T1 och speciellt inte till T2 men är det ens möjligt? ^^,

Nån mer som fick gåshud när classic-Arnold kom ut samtidigt som terminator temat drog igång. Han såg så elak ut : D
http://www.youtube.com/watch?v=aY57vJOQIlE

Dold text

Det ända i filmen som hade terminator anda.

The Prestige, har börjat kolla på filmer jag sätt förut och tycker denna har väldigt bra skådespeleri och mycket bra story. Lite tråkigt med det övernaturliga, men inte så jobbigt ändå. 8/10

Visa signatur

pff

Permalänk

Der Untergang, sicken vilken film, stark 8av10

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)