Skannar hårddisken varje gång Windows 7 startas?

Permalänk
Medlem

Skannar hårddisken varje gång Windows 7 startas?

Hej! Jag har ett problem som jag stör mig grymt mycket på. Det uppstod när jag skulle lira Modern Warfare 2. Datorn hängde sig precis när den laddat klart en bana i SP. Jag tryckte på resetknappen och datorn startade och strax efter att den börjat ladda windows 7 kom det upp en svart skärm där det stod att den i liknande med att det kan vara fel på min D-hårddisk och att den ska skannas efter fel. jag har Windows installerat på C men Modern Warfare ligger på D. C och D ligger på samma fysiska hårddisk och det är den enda jag har. Jag lät den skannas och den hittade inget som var fel med den.

Skanningen påminner om den som skedde när windows millenium kraschat. Har aldrig upplevt det i XP.

Men det skumma är att windows från den gången vill skanna hårddisken varje gång windows startas! Jag har låtit den skanna säkert 5 - 6 gånger nu och den har aldrig hittat något.

Vad är det som är fel och hur löser jag det? När jag söker hittar jag bara om hur man löser det för windows xp.

Tack för hjälp!!!

Edit: Jag trodde att det hade försvunnit när jag stängde av strömmen till datorn men det är fortfarande. Det förekommer så gott som varje gång jag startar datorn, även om jag slår av strömmen på datorn när den är avstängd. Snälla någon som vet vad man kan göra? Jag har sökt på nätet men hittar inget om detta.

Tack!

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Du kanske har löst problemet redan men testa detta:

1. Kör cmd (WIN-tangeten+R) och sen CMD följt av enter.
2. Skriv fsutil dirty query d: följt av enter.
3. Om den visar att volymen är "dirty/smutsig" kör chkdsk d: /f /x
4. När den är klar, kör från steg 2 igen.
5. När du inte har "dirty/smutsig"-flaggan längre så ska inte diskkontrollen köras mer vid start.

Permalänk
Medlem

Och så bumpar vi inga egna trådar tack! Var sak har sin egen lilla gång här på swec.

§ 4
Bumpning

Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping).

Permalänk
Medlem

§ 5
Anmälning av olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på länken ”anmäl inlägget” intill debattinlägget. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt, är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Du kanske har löst problemet redan men testa detta:

1. Kör cmd (WIN-tangeten+R) och sen CMD följt av enter.
2. Skriv fsutil dirty query d: följt av enter.
3. Om den visar att volymen är "dirty/smutsig" kör chkdsk d: /f /x
4. När den är klar, kör från steg 2 igen.
5. När du inte har "dirty/smutsig"-flaggan längre så ska inte diskkontrollen köras mer vid start.

Tack! Lyckades hitta den informationen på annat håll efter mycket letande (säkert 1.5 timmar, men så vet jag inte vart man ska leta heller. Men problemet kom tillbaka igen varje gång jag lirade Modern warfare 2. Jag installerade om spelet och nu är det borta! Tack i alla fall!

Angående bumpningen ber jag om ursäkt för detta. Skall ej hända igen. Svär.