Permalänk
Medlem

film/surf/musik dator

Tja jag är på jakt efter en bärbar dator som till största del ska användas för att se film surfa och lyssna musik. Tanken är att koppla den till tvn där jag har ljudsystem osv och kunna föra över filmer vi nätvärket från min andra dator samt
lyssna på spotify osv men även kunna surfa runt lite typ kika youtube klipp osv

Har kikat runt lite men det som står säger mig inte så mkt så vet inte riktigt vad jag ska titta på och vilken prisklass en sån dator skulle ligga i

Men som sagt ska inte ha några avancerade program eller spela spel men vill ändå inte ha en dator som är seg och krånglar

Permalänk
Medlem

Prisklass skulle hjälpa även fast du inte riktigt vet.
Ska du se 720 eller tom 1080?
Storlek på skärmen?
Storlek på datorn?
Batteritid?

Det du skriver kräver ingen monsterdator så länge det inte handlar om 1080. Ska du ha billigast möjligt så kan du komma undan med 4000kr

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag kan kanske också få lite tips i denna tråden.

Viktigaste punkten är dock att den iallafall klarar 720p.
Sen e ju lång batteritid alltid ett plus, men viktigast är som sagt videouppspelning.

Något billigt man kan fynda nu på mellandagsrean?

Permalänk
Medlem

betteritiden har inte så stor betydels och inte skärmen på datorn heller, utan bara att det funkar fint att se typ film på tvn via datorn var ute lite på nätet spotify och voddler typ så då vore det ju kanske härligt med 1080

sen så är det ju billigare desto bättre men visst kan jag tänka mig att betala lite mer om det är bättre