Billig laptop för grundläggande användning?

Permalänk

Billig laptop för grundläggande användning?

Hej,

Jag letar efter en liten, smidig och billig laptop för grundläggande uppgifter så som att betala räkningar, surfa på nätet samt skicka mail. Ej över 14" och 2 kg. Maxpris 5.000 kr.

HP Compaq Mini 311c-1000so verkar riktigt intressant. Är den något att ha eller finns det bättre alternativ inom samma kriterium?

Mvh
RR

Permalänk
Medlem

finns flera företag som onoff, elgiganten och mediamarkt mm som säljer arbetsdatorer i fem tusen kronors klassen. Prestandan skiljer oftast inte jätte mycket men försök att få en dual core med ok ram så kommer den att duga perfekt för surfning och räkningar mm.

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Acer Aspire Timeline 1810TZ
Dell Vostro V13
HP Compaq Mini 311c-1000so

Jag har haft en Acer för många år sedan. Kvaliteten på den var inte bra och serviceanda saknade företaget helt så jag är kluven när det gäller Acer.

Någon som känner sig manad att "radda" upp ovanstående datorers plus och minus?

Permalänk
Medlem

Funderar också på en HP Compaq Mini 311c-1000so, men är rädd för att investera då det verkar komma nya modeller snart.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk

Tänker man att man ska invänta en ny modell blir köpet aldrig av för det kommer nya modeller hela tiden.

Permalänk
Medlem

Ja du har rätt. Du knuffade mig över kanten så jag beställde en HP 311 mini.

Sluta knuffas.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3