Permalänk
Medlem

AMD Phenom II 965 C3 @ LN2

Under de senaste dagarna jag har hunnit testa och bencha lite med AMD's nya C3 stepping. Det man kan säga efteråt är att AMD verkligen har gjort stora framgångar när det gäller överklockning jämfört med den tidigare C2 steppingen. Good job AMD

Följande rigg användes:
- AMD Phenom II 965BE C3
- Asus Crosshair 3
- 2x Radeon HD 4870X2
- OCZ 2x2GB PC17000 ddr3
- Enermax Revolution85+ 1050W

CPU;n verkar helt OK

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=836384:

Superpi 1M:

fick även genom en snabbare runda, dock så blev skärmdumpen inte riktigt som det skulle

Sen ett 06 resultat som jag inte är helt nöjd med.
Orsaken var (igen) strul med att få igång Crossfire .. och grafikkorten gick i standard frekvenser för att allt skulle fungera

http://service.futuremark.com/resultComparison.action?compare...

05 blev riktigt bra dock, 6.4G 3D^^

http://service.futuremark.com/resultComparison.action?compare...

Som ni ser så klockar C3 steppingen grymt bra.
Jag hoppas kunna testa processorn med några nya grafikkort inom kort. Speciellt i 3dmark06 finns det mycket kvar att hämta med några nya, ännu kraftigare grafikkort

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Är det brädan som orsakar problemen med att köra klockade graffe och CF?

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Grym frekvens! Ska bli intressant hur 3d kommer se ut med annan grafik:)

Permalänk
Medlem

Fan vad nice!

Permalänk
Entusiast

Världsrekordet med amd ligger på 10.156 @ 6,64GHz. Det här är alltså riktigt bra!

edit: I Spi1M förstås, pi-nörd som man är

Permalänk

Riktigt bra jobbat!

Bra tid i superpi synd bara att AMD inte kan tävla mot intel i det. =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Lite dum fråga kanske:
Kommer C3-steppingen även till phenom II x2:orna? Jag tänker på p2 550BE och p2 545?

Asbra gjort ME4ME, och tack för att du postat alla resultat uppskattas!

Permalänk
Medlem

Riktigt schyssta resultat som sagt! Vad är det egentligen som påverkar tiderna? Jag kan köra min Phenom II x4 940 BE i strax under 4GHz och får då en tid på ~19.6, original (3GHz) får jag en tid på ~19.9-20, borde inte skillnaden vara större?

Permalänk
Medlem

Trevliga resultat. C3 är klart bättre, dock bräckte C2 7GHz och liknande frekvenser som C3. Man märker störst skillnad med luftkylning och att NB är lite lättare att få upp i frekvens än tidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Kommer C3-steppingen även till phenom II x2:orna? Jag tänker på p2 550BE och p2 545?

Finns redan, är bara butikerna som ska få tummen ur och plocka in dom i lager.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Amd Värkar vara extreemt beroende av kyla för att överklocka bra..
får köra min amd 965 c3 i 1.5 för att få upp den i 4ghz på air då men endå

Permalänk
Medlem

Nice!

Få se vad jag kan pressa den 965:an jag fick hem från AMD.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Finns redan, är bara butikerna som ska få tummen ur och plocka in dom i lager.

Är det de som är 555?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."