HP-skärm med fula lodräta ränder?

Permalänk
Medlem

HP-skärm med fula lodräta ränder?

Jag tittade på en HP DV5 1340 idag i en butik. Jag blev mycket negativt överraskad av skärmens kvalité. Det var lodräta ränder i bilden. Jag är helt säker på att det var någon slags störning i bilden. Det var inte bakgrundsbilden eller inställningarna av upplösning osv. Nu undrar jag om det är andr asom har lagt märke till att HP DV6 har svaga lodräta ränder på skärmen. Jag jämförde med en annan HP-dator också och den hade inte det här problemet. Är det fler som har råkat ut för svaga lodräta ränder på HPs DV6-skärmar?

Permalänk

Skärmen var antagligen så pga att den har stått på oavbrutet i x antal dagar.
Det är dåligt ja och kanske värt att skapa en tråd om så att man kan bli varnad att köpa en.
HP är inte direkt kända för sin genuina känsla för kvalitét och hållbarhet men jag tror knappast en person som köper den typen av dator har några större problem med detta då man mest troligt bara använder den till att surfa med - och sedan stänger av den.

Permalänk

Vilket märke har kvalitativa laptops till en rimlig summa då?

Permalänk

Asus i första hand, acer i andra. Just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Asus i första hand, acer i andra. Just nu.

Det är mycket rykten i omlopp när det kommer till märken. Jag har hört att HP ska vara generellt av bättre "byggkvalité" än tex Acer. Man vet inte vad man ska tro.

För övrigt tycker jag att "ränderna" syntes ganska tydligt även mot bakgrundsbilden och i webbläsaren. Jag tycker att det här är ett så allvarligt problem att om det förekommer på var och varannan (eller var tredje, var fjärde) HP DV6-skärm så avråder jag helt enkelt köp!

Någon som kan bekräfta eller dementera att demoexemplaret jag såg i butiken var ett "måndagsexemplar" och att det här inte är ett problem för HP DV6s skärmar titt som tätt?

Permalänk

acer har väl inte mer kvalité? visst är de bättre än de har varit men de är fortfarande sämst i skaran (men det är ju min personliga åsikt) däremot så har danielinterius rätt i att Asus har rätt bra kvalité just nu.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080