Permalänk
Medlem

Nexus blir det första android mobilen med 512mb ram Inte ens HD2 har det, "bara" 448mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Nexus blir det första android mobilen med 512mb ram Inte ens HD2 har det, "bara" 448mb.

HD2 är ju Windows Mobile Men grymt gött med 512mb minne!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Fattar inte hur man ens kan ta upp att den buggar vid browser i beta stadie, hur kan man ens tro att sådant inte kommer fixas till retail.

Ja för att allt fixas alltid till retail, buggar existerar ju inte på modern mjukvara när det släpps.

Jag har ingen önskan att gå "tillbaka till min Iphone tråd" som jag inte ens kommer ihåg när jag senaste gången posta i, däremot så ska jag nog sluta posta överhuvudtaget för att jag är trött på folk som genast börjar tugga fradga så fort man nämner ordet iPhone.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patan77
Google kommer kanske köra med Nvida Tegra chipset.

_________________________________________________________
Få voddler gratis http://www.youtube.com/watch?v=Gjrn-XS0_1k

Källa? Skulle gärna läsa den artikeln.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Ja för att allt fixas alltid till retail, buggar existerar ju inte på modern mjukvara när det släpps.

Jag har ingen önskan att gå "tillbaka till min Iphone tråd" som jag inte ens kommer ihåg när jag senaste gången posta i, däremot så ska jag nog sluta posta överhuvudtaget för att jag är trött på folk som genast börjar tugga fradga så fort man nämner ordet iPhone.

Haha ska du säga som sågar google luren direkt, sett reviews där dom säger att denna lur har snabbaste webläsaren ever. Med andra ord den är snabbare än Iphone 3GS browsern. Du verkar inte ens intresserad av luren. Man får absolut ha åsikter men när man skriver såhär seriöst : "Tyvärr så såg ju browsern totalt värdelös ut, text skalar inte till skärmen och multi-touch verkar krascha telefonen eller nåt, lol. "

Ja...då kan nog ingen ta en seriöst.

Det är ungefär som att jag skulle lägga upp den här videon : http://www.youtube.com/watch?v=yDsSkkWmdUs och säga att : "SMS-funktionen i Iphone suger L000LLL!! kolla så segt man skriver det hackar Loll! Blir inte Iphone bättre på sms så har den ingen chans mot alla andra telefoner loLL!"

Tror du ska sluta "tugga" (Sorry för OFF-T :/ )

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

http://www.androidspin.com/2009/12/29/how-the-nexus-one-stack...

Stämmer detta eller bara rykten? Känns ju jävligt dumt ifall det inte är multitouch iallafall. Satt nästan och ångrade mig att jag köpte 3GS innan jag såg det. Fast sen är det väl en 3-4 månader innan den släpps så inte speciellt konstigt att det kommer mobiler som är bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
HD2 är ju Windows Mobile Men grymt gött med 512mb minne!

Tänkte mest generellt så är det inte vanligt med så mycket minne i någon smartphone ...än så att säga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
http://www.androidspin.com/2009/12/29/how-the-nexus-one-stack...

Stämmer detta eller bara rykten? Känns ju jävligt dumt ifall det inte är multitouch iallafall. Satt nästan och ångrade mig att jag köpte 3GS innan jag såg det. Fast sen är det väl en 3-4 månader innan den släpps så inte speciellt konstigt att det kommer mobiler som är bättre.

Det stämmer att telefonen inte kommer att ha multi touch då det är en oled skärm och inte en kapacitiv skärm. Resterande uppgifter på det blad du visade såg ut att vara i sin ordning utifrån andra speculationer. Måste säga att den ser riktigt trevlig ut.

Vad menade du med release om 3-4 månader den släpps i januari? Dock bara till de med inbjudan men det kommer inte dröja 3 månader efter det innan den når ut i butik.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Det stämmer att telefonen inte kommer att ha multi touch då det är en oled skärm och inte en kapacitiv skärm. Resterande uppgifter på det blad du visade såg ut att vara i sin ordning utifrån andra speculationer. Måste säga att den ser riktigt trevlig ut.

Vad menade du med release om 3-4 månader den släpps i januari? Dock bara till de med inbjudan men det kommer inte dröja 3 månader efter det innan den når ut i butik.

Den har OLED och är kapacitiv^^

Permalänk

Hittade just en ny artikel och om det priset står sig så MÅSTE den här telefonen bli konkurenskfraftig om inte hela världens befolkning är applehypnotiserade!

http://www.androidspin.com/2009/12/29/nexus-one-price-confirmed-530-unlocked-179-with-t-mobile-contract/

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Den har OLED och är kapacitiv^^

Sry Läste igen
Trodde det var oled som omöjliggjorde multitouch men man lär sig alltid något nytt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OLED är displayteckniken, kapacitiv är ju inmatningslagret som ligger ovanpå. har väll egentligen ingenting att göra me varandra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Det stämmer att telefonen inte kommer att ha multi touch då det är en oled skärm och inte en kapacitiv skärm. Resterande uppgifter på det blad du visade såg ut att vara i sin ordning utifrån andra speculationer. Måste säga att den ser riktigt trevlig ut.

Vad menade du med release om 3-4 månader den släpps i januari? Dock bara till de med inbjudan men det kommer inte dröja 3 månader efter det innan den når ut i butik.

Hade bara läst att release skulle vara i mars ungefär, kanske kommit ny information.

Permalänk
Medlem

[Engadget] Exclusive: Google Nexus One hands-on, video, and first impressions

Riktigt snygg användargränssnitt men personligen så tycker jag att den inte är snygg. Mest pga färgen, hoppas på fler färger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh

[Engadget] Exclusive: Google Nexus One hands-on, video, and first impressions

Riktigt snygg användargränssnitt men personligen så tycker jag att den inte är snygg. Mest pga färgen, hoppas på fler färger.

Håller med, hoppas den kommer i svart! Annars verkar den toppen, blir antingen denna eller HTC Bravo för min del.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Gillar inte designen på mobilen, ser riktigt föråldrad ut.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Operativsystemet ser väldigt snyggt ut men själva telefonen ser inte så jätte snygg ut

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Hade förväntat mig någon touch som verkligen visar att det är google som lanserat denna telefon. De skulle behöva sticka utlite så att folk känner igen den precis som iphone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är förvånad hur jävla billig den är?

Permalänk
Avstängd

Samma som HTC Passion ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikorasu
Är det bara jag som är förvånad hur jävla billig den är?

Kommer inte vara så billig i sverige då tull etc kommer att göra att priset stiger upp mot 5500 kr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonevalley
Kommer inte vara så billig i sverige då tull etc kommer att göra att priset stiger upp mot 5500 kr.

helvete tänkte inte på det. fast finns det några bra abonnemangserbjudanden från start gör det nog inte så mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikorasu
Är det bara jag som är förvånad hur jävla billig den är?

baserat på vad? rykten? iphonen skulle kosta typ 2-300 dollar, o kolla vad den kostar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

baserat på vad? rykten? iphonen skulle kosta typ 2-300 dollar, o kolla vad den kostar

Priset i dollar är i och för sig färdigställt och inget rykte, det ser du om du rör dig på någon gadgetsida över huvudtaget, priset med t-mobile är fastslaget det med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
baserat på vad? rykten? iphonen skulle kosta typ 2-300 dollar, o kolla vad den kostar

http://www.androidspin.com/2009/12/29/nexus-one-price-confirm... bland annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikorasu
http://www.androidspin.com/2009/12/29/nexus-one-price-confirm... bland annat

Står ju dock "Gizmodo has received photos of what appears to be the new landing page Google will be using to sell the upcoming Nexus One."

Google har inte gått ut med något officiellt än, men är väl stor chans att ovanstående stämmer dock.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

så länge som google inte själva bekräftat det, så äre ju ett rykte. även jag kan skapa en sådan där skärmdump. säger inte att priset inte blir det där, för det blire säkert. men att säga att det är spikat, det tycker jag personligen ä för tidigt när de inte är officiellt.

men ni kanske kan ge en länk till google där de själva säger det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Läste i expressen idag att denna ska presenteras redan på tisdag. Ska bli roligt och se vad det är för nått. Vill köpa en iphone men kanske blir detta nått bra... Känns lite B än.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Vad kommer den att klara Video inspening mässigt (upplösning, FPS etc)?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2