Permalänk
Medlem

Gaming dator, Max 7500kr

Jag är ute efter en ny gaming dator för max 7500kr. De datorer jag har kollat på är listade nedan:

HP Pavilion dv6-2003so
HP Pavilion dv6-2057eo
Acer AS5738ZG-444G50MN
Acer AS5739G-664G32MN

Frågan är om man ska välja en dator med en lite snabbare processor men med det lite sämre grafikkortet Nvidia GeForce GT240 1024MB DDR3 eller om man ska välja en lite slöare processor men med det lite bättre grafikortet ATI Radeon HD4650 1024MB DDR3?

Det jag är ute efter är det dator som presterar bäst i spel. Alltså den dator jag kommer att få ut maximal FPS i. Vill kunna spela CoD4: MW, MF2, Dragon Rising osv. Självklart kommer man inte kunna spela de senaste spelen med max grafik men skulle vilja kunna spela dem på ~medel grafik.

Är öppen för förslag. Är tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Entusiast

Varför inte köpa en stationär istället om du ska spela spel?

Permalänk
Medlem

Förmodligen för att han vill ha en bärbar av skäl som antagligen är fullt godtagbara!

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Ja han har ju inte angett några skäl...

Har själv både stationära och laptop men köpte inte lapen för att spela på. Orsaken jag undrade var inte för att vara spydig utan mer för att om man ska sitta på sitt rum o spela (om man är yngre och bor hemma) så får man så mycket mer för pengarna då man plockar ihop saker i en stationär. Är bara lite nyfiken på varför han vill ha en lap...

Ska man spela krävande fps-lir vilket TS uppenbarligen ska så vettefan hur bra det blir i en laptop för 7500... men har verkar iofs nöja sig med vad han får för den summan.