Permalänk
Medlem

Laptop (mini?) 10-12" [5000kr]

Söker en mindre laptop som jag tänkt använda främst när jag är ute och reser.

Under mina resor blir det ofta lite långtråkigt och det vore då roligt att ha en liten nätt bärbar sak med sig.

Det jag gärna vill att den ska klara av är följande:

* Filmer i HD kvalité (om det är möjligt på en sådan liten sak)
* Photoshop
* Surfande (google med X antal flikar)
* Msn
* God batteritid (6-8h vore trevligt)

Jag har dålig koll på vad det finns för mini-laptops ute på marknaden, vilka märken som är pålitliga, vad man ska titta efter prestanda mässigt osv.

Så därför vänder jag mig till er som säkert har lite mer kött på benen, ge gärna tips på vilken dator jag ska välja.

Mvh.

Permalänk

Denna.

HP Compaq Mini 311c-1000so
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=502070

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

Den hade jag valt utan tvekan. Betydligt rappare än vilken Atom som helst. Snabba dej nu och beställ innan de tar bort erbjudandet!

Ett annat alternativ kan vara UL20a som säljs på phonehouse.se , men den verkar aldrig finnas i lager. Kanske är det så att det är så många som köper den när den ej är i lager så att allting går iväg utan att lagerstatus ändras vid nya leveranser. Iaf, den är 800kr billigare och är faktiskt ännu mer prisvärt än 1810TZ.

Jag hade undvikit atom och satsat på Intel CULV cpu med 2 kärnor (SU2300,SU4100,SU7300).

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem

Passa på och köp Acern hos PCCity. 4990kr är kanonpris för en riktigt bra bärbar som passar ditt behov perfekt. Den klarar allt du kräver. Äger den själv och är tok nöjd.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp väldigt snällt, Acern verkar ju väldigt lovande prismässigt och allt.
Tänkte svänga förbi The Phonehouse och fråga ang UL20a datorn som DeluxXxe nämner ovan, om dom har den eller kommer att få in den snart är det värt att vänta på den då? Tänkte om den är bättre än Acern?

Mvh

Permalänk
Medlem

Den är inte bättre, men bara marginellt sämre till 800kr mindre.

Samtidigt har den något större skärm och bättre byggkvalite enligt recensioner. Tangentbordet är tydligen uppskattat, men jag tycker att det flexar lite mycket. Jag tror att det kan bero på att jag är van att skriva mycket "hårdare" än folk gör annars gör då jag är van vid mitt Steelseries 6g, som har bra "fjong" i tangenterna.

Båda är riktigt bra för priset iaf, personligen tycker jag det röda lite skrikare är häftigt!
Även om jag tror mer folk uppskattar borstade alu-locket på UL20a.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk

Skulle jag själv valt mellan Asus och Acer hade det klockrent blivit Asus pga att mitt förtroende är större för Asus. Acer har ju varit ganska upp och ner i kvaliten

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Skulle jag själv valt mellan Asus och Acer hade det klockrent blivit Asus pga att mitt förtroende är större för Asus. Acer har ju varit ganska upp och ner i kvaliten

Ok, Acer är alltså inte så pålitliga datorer eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miffpuff
Ok, Acer är alltså inte så pålitliga datorer eller?

Dom har ju inte varit det Men kanske Acer har förbättrat sig på senare tid

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Dom har ju inte varit det Men kanske Acer har förbättrat sig på senare tid

Den modellen som föreslagits i den här tråden och några andra jag kikat i verkar ju populär, men blir ju lite kluven man vill ju gärna att den håller ett tag och inte krånglar så värst (främst för att jag inte är så värst bra på datorer)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miffpuff
Den modellen som föreslagits i den här tråden och några andra jag kikat i verkar ju populär, men blir ju lite kluven man vill ju gärna att den håller ett tag och inte krånglar så värst (främst för att jag inte är så värst bra på datorer)

Du kan ju alltid söka här på forumet på just den modellen och kolla vad folk tycker Även på Google

Visa signatur