Nvidia visar fungerade GF100 på CES 2010

Permalänk
Melding Plague

Nvidia visar fungerade GF100 på CES 2010

Grafikkortsjätten Nvidia jobbar som bekant stenhårt med nästa generations grafikprocessorer. Nu har ett fungerande kort visats upp för allmänheten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hehe.. redan legat ute på forat en stund

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Inaktiv

"Kortet kräver extra strömförsörjning genom två kablar, en 6-pinnars och en 8-pinnars PCI-expresskontakt"

Inget för den som vill vara strömsnål då Detta ska väl vara den "billigaste" varianten eller har jag missuppfattat nåt?

Permalänk
Medlem

Oj mycket ström eller?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Kolla här klockan 19:30 så kan ni se vad nVIDIA har för sig.

http://www.nvidia.com/object/ces2010.html

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Intressant med hål i PCB'n för att få in mer luft till fläkten.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på multiskärm lösningar också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Intressant med hål i PCB'n för att få in mer luft till fläkten.

Precis som min dubble pcb gtx 295 <.<

*Lyckad dubbel post.

Permalänk
Avstängd

chili HOT kort.
men det är dags de visar upp ett existerande kort...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Blir nog att köpa om det får plats i mitt chassi och presterar bra samt inte kostar extrema summor. HD5870 fick inte plats och slår det HD5870 eller HD5850 pris/prestanda så blir det nog ett sånt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Dina krav infaller inte inom de ramar som nVidia har :). ATi kommer säkerligen sänka priserna innan lansering och då blir det tufft för NV. Jag hoppas dock att tillgången av 58XX är bättre då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Blir nog att köpa om det får plats i mitt chassi och presterar bra samt inte kostar extrema summor. HD5870 fick inte plats och slår det HD5870 eller HD5850 pris/prestanda så blir det nog ett sånt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Inaktiv

Hoppas vi får se riktpriser på dessa kort ikväll.

Värt att komma ihåg är att AMD med största sannorlikhet kommer ändra sina priser så att de alltid är billigare lagom till lansering.

Permalänk
Medlem

urk nu blir man ju tveksam på sin beställning av 5870... kommer imorn.. Argh!

Ja hade trott release i juni eller senare, men andra mars... de e inte så långt ändå.. Hmm

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hoppas vi får se riktpriser på dessa kort ikväll.

Värt att komma ihåg är att AMD med största sannorlikhet kommer ändra sina priser så att de alltid är billigare lagom till lansering.

skulle va trevligt men vi kan nog räkna med $699+ vilket inte skulle förvåna mig dock e de ändast spekulationer.
kul att dom äntligen verkar få ut kortet

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
[...]Detta ska väl vara den "billigaste" varianten eller har jag missuppfattat nåt?

Jag som tänkte att 25 cm för det stora kortet är inte så farligt, de har ju blivit så förbannat stora. Om nu det här är en billig/liten/långsammare variant så kanske de kraftfullare korten blir riktiga giganter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
urk nu blir man ju tveksam på sin beställning av 5870... kommer imorn.. Argh!

Ja hade trott release i juni eller senare, men andra mars... de e inte så långt ändå.. Hmm

Andas.

Hd 5870 är ett bra kort och nvidia tar alltid överpriser för sina kort.

Det lär dröja flera månader innan nvidia har något intressant kort till salu och då är det snart dax för nästa version ati radeon hd 6xxx kort.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Jag som tänkte att 25 cm för det stora kortet är inte så farligt, de har ju blivit så förbannat stora. Om nu det här är en billig/liten/långsammare variant så kanske de kraftfullare korten blir riktiga giganter.

Detta skall vara den minsta modellen vad jag fattat av allt snack innan. Kommer säkert någon 30+'are med.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Detta skall vara den minsta modellen vad jag fattat av allt snack innan. Kommer säkert någon 30+'are med.

Men om den "lilla" modellen kräver 1 6-pcie och 1 pci-8 strömkabel, hur många kommer då inte Gf 300 kräva?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Men om den "lilla" modellen kräver 1 6-pcie och 1 pci-8 strömkabel, hur många kommer då inte Gf 300 kräva?

Det blir väl typ 8+6+6 eller 8+8+4 eller nått säkert! xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Men om den "lilla" modellen kräver 1 6-pcie och 1 pci-8 strömkabel, hur många kommer då inte Gf 300 kräva?

Du menar GTX300 de e samma...

= GF100 (eller som jag kallar den GEFORCE 10 ( i den RIKTIGA Generation 10)

Permalänk
Inaktiv

Ingen som noterat att det faktiskt går TRE strömkablar till kortet?

1 som ansluter till 6-pinnars kontakten, och 2 som är inknôkade i samma 8-pinnars kontakt...

Skulle man våga sig på en liten gissning ser det ut som prototypversionen av Fermi är tämligen strömhungrig...

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att 8-pinnars-strömkabeln sys vidare?

ATX-standardens 300W-gräns sätter väl käppar i hjulet för Nvidia likväl som AMD när det gäller effektslukare.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Vi vill se lite prestandasiffror och strömförbrukning! (a)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Ingen som noterat att det faktiskt går TRE strömkablar till kortet?

1 som ansluter till 6-pinnars kontakten, och 2 som är inknôkade i samma 8-pinnars kontakt...

Skulle man våga sig på en liten gissning ser det ut som prototypversionen av Fermi är tämligen strömhungrig...

Haha, ja där ser man! Men kylaren är för klen för att kunna klara av värmen från ett sånt strömslukande kort, men hur ska man annars förklara dubbel-kontakten?

Tror f.ö att Fermi kommer bli bättre än AMDs motsvarighet HD 5xxx, priset lär ju dock bli en stor faktor

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Ingen som noterat att det faktiskt går TRE strömkablar till kortet?

1 som ansluter till 6-pinnars kontakten, och 2 som är inknôkade i samma 8-pinnars kontakt...

Skulle man våga sig på en liten gissning ser det ut som prototypversionen av Fermi är tämligen strömhungrig...

Noterade det också... verkar inte så lovande

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Detta skall vara den minsta modellen vad jag fattat av allt snack innan. Kommer säkert någon 30+'are med.

Som vilket snack? Har du någon källa?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Om nVidia nu vill gå mer mot konsumentkort och mindre mot gamers så är strömhungriga kort knappast rätt väg att gå. Jag ångrar inte att jag installerade ett 5850 i måndags.

Visa signatur

Game- & Workstation: Fractal Design Define R2 | ASRock X58 Extreme | Intel i7 920@2,67GHz | Corsair H50 | 3x2GB Corsair xms3 DDR3 RAM 1600MHz | PowerColor ATi Radeon HD5850 1GB | Corsair VX 550W | Western Digital Caviar Black 640GB 7200rpm | Samsung DVDRW | 4x Fractal Design-fläktar | Win 7 Pro | Xubuntu 9.10
Notebook: MacBook | C2D@2,1GHz | Mac OS X Snowleopard

Permalänk
Avstängd
Citat:

Grafikkortet mäter uppskattningsvis 25 centimeter och tar upp två expansionsplatser. Kylningen är av heltäckande typ med utblås bakåt och drivs av en ensam fläkt. Kortet kräver extra strömförsörjning genom två kablar, en 6-pinnars och en 8-pinnars PCI-expresskontakt.

25 cm? För stort!
Extra strömförsjning genom 2 kablar? För mycket ström!

Nej, något sådant blir det inte för mig. Jag vill ha något mindre och strömsnålare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
25 cm? För stort!
Extra strömförsjning genom 2 kablar? För mycket ström!

Nej, något sådant blir det inte för mig. Jag vill ha något mindre och strömsnålare.

gnäll gnäll blah blah blah ... köp inte det då

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
25 cm? För stort!
Extra strömförsjning genom 2 kablar? För mycket ström!

Nej, något sådant blir det inte för mig. Jag vill ha något mindre och strömsnålare.

Ett stearinljus och ett lakan att göra skuggfigurer på?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet