Permalänk
Medlem

Val av projektor?

behöver få ner utvalet av projektorer så jag vet vad som passar mej, inga värstingar upp mot 50.000, men skulle kunna sträcka mej till hälften av det ^_^

Går i tankarna på att köpa mej en riktigt bra projektor, kollar en hel del på film/spelar mkt dator. Köpte mej ett PS3 nyligen och är nu sugen på att koppla till en projektor till mitt system nu när man fårtebax skattepengar!

kommer titta mkt på HD/bluray material så antar iaf att en projektor som klarar fullhd 1080p verkar rimligast.

har en stationär dator som jag ska köpa till ett ordentligt ljudkort så att den får jobba som lite htpc/speldator om vartannat.

Mitt ljudsystem e inte det bästa, lagt ca 10.000 på det för 5 år sen så kommer uppgradera när jag sparat lite.

tack för alla evenuella svar, ska titta in inom kort och kommer säkert då med frågor på eventuella replys

Permalänk
Medlem

Besök http://www.minhembio.com/ och kolla in forumet där.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

tackar för länken har suttit o läst lite ett par timmar nu och är ganska mkt klokare slutsumman lär väl ska landa på ca 25.000:- vilket är projektor kablar och duk.

Permalänk
Medlem

Jag har en Epson TW-1000 som jag är supernöjd med. Med din budget får du plats med en sån, en hyffsad duk och lite kablar.

Det stora problemet med att hänga för mycket på minhembio är att man blir förvirrad efter ett tag om vad man ska köpa, många olika åsikter och funderingar kring vad som är bäst.

Det bästa om du har möjlighet är att åka iväg till någon seriös butik och titta på dom olika projjarna du är intresserad av. När jag köpte min så kollade jag runt, och det gjorde att jag insåg att jag led rätt mycket av "regnbågarna" som vissa ser på DLP projjar och då var det lätt att besluta sig för en LCD projektor. Sen var det ju bara att leta upp en sådan som man kunde leva med....:)

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk

Köp en Sanyo PLV-Z2000BK cerkar grymt bra...=) Har en Sanyo Z3 e nöjd men skulle vilja ha en bättre

Visa signatur

|P5W DH Deluxe|Intel Core Duo 6700 @ 2.66 GHz |4 x 1024MB|Geforce 8800GT|Samsung 226BW | RME HDSP 9632 | WD 500GB | Logitech MX 5000 | Logitech Ultra Vision | Vista x64 |

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men dumt att skapa en ny.
Är lite sugen på denna projektor http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=419465
Vad tycker ni om den? Eller är det bättre köpa en ej full hd för ca 10k?

Den kommer användas till film framför allt men även mycket xbox spel.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk

Den verkar shjysst. Men se till att använda hdmi-utgången. Ska du köra via datorn så se till att grafikkortet har hdmi eller dvi utgång. Dock bäst med hdmi. Använder du vga utgången blir sämre kvalle å du kan inte kolla i full hd.

Visa signatur

|P5W DH Deluxe|Intel Core Duo 6700 @ 2.66 GHz |4 x 1024MB|Geforce 8800GT|Samsung 226BW | RME HDSP 9632 | WD 500GB | Logitech MX 5000 | Logitech Ultra Vision | Vista x64 |

Permalänk
Medlem

om du som jag är intresserad av den kommande 3dn till bluray reald3d son din ps3 kommer få stöd till, skulle jag kolla efter en som har 120hz, har även jag en epson tw 1000 - som jag är nöjd med.

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MerLox
om du som jag är intresserad av den kommande 3dn till bluray reald3d son din ps3 kommer få stöd till, skulle jag kolla efter en som har 120hz, har även jag en epson tw 1000 - som jag är nöjd med.

visa mig en projektor som har 120hz

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

jo den kommer att användas med hdmi kabel från dator! har hdmi på mitt grafikkort.

Har hört att det inte löns köpa en fullhd projektor om den inte kostar en förmögenhet, stämmer det?

Visa signatur

Permalänk

Det har jag inte hört, varför skulle det vara så ? Men kan tänka mig att ju bttre ljsustyrka den har ju bättre bild?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danielloo
Det har jag inte hört, varför skulle det vara så ? Men kan tänka mig att ju bttre ljsustyrka den har ju bättre bild?

Det vet jag inte.. därför jag undrar
En projektor som klarar 1080p bör väl oftast ha bättre bild än en som kör i 720p ? tex den jag länkade till där uppe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

M3 har gjort ett litet test om projektorer

http://m3.idg.se/2.1022/1.276243/full-hd-projektorer-under-25...

Vet inte om det hjälper men kan ju hoppas^^

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Jag köpte mig en Sanyo PLV-Z700 dagarna innan jul. Kanonbild, och oehört tyst i ekonomiläget. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=350631
Jag gav runt 11 800 kr för den och den funkar grymt fint. Har dock inte hunnit köra nån full-HD-film än, Dustin har inte skickat mina delar till HTPC:n än...

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Permalänk
Medlem

Har Epson Tw 1000, Rekomenderar den starkt. Iaf för priset. Kollade på Sanyo'n också förut, men föll ändå för denna. Dock lät zyber-zero's pris nästan för bra för att vara sant Nice för dig.

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk

Älgen: Jag känner en kille som jobbar på en återförsäljare så jag fick låna hans anställningsrabatt
Vad fick dig att välja Epson framför Sanyon?

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz